Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ok, där rök alla planer på blank L920, och på 8X
    Lumian ser ut som en billig gjuten plastleksak. HTC'n är rätt tråkig men hade vart ok, men aldrig i livet att jag äger något med Beats-loggan på.

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

På den här bilden ser man att USB-portarna är vända åt olika håll. Jag trodde att WP8-telefoner skulle följa en standardiserad placering av USB-porten?

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Gillar för övrigt torxskruvarna i botten, men inte glansigheten. :)

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det gäller att man får en i första batchen bara. Intresset verkar vara väldigt stort.

Undrar vilken färg som sålt mest? Själv har jag beställt en gul. Har svårt att tro att särskilt många vill ha en så skrikig färg, men vad vet jag...

Å andra sidan är det egentligen positivt i efterhand om man får en lite senare tillverkad då det är mindre risk för hårdvarufel.

4. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det tror jag inte. Lumia 800 har väl usb-kontakten bakom en lucka på ovansidan?

5. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

6. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

På 920 så är den likadan som på 900 (den är ju också i mitten utan lucka, skillnaden är att 900 har den upptill och 920 i botten), vilket betyder att om du kan köra in laddaren som den ser ut, alltså med ovansidan upp och då ligger 920 på rygg.

På HTC får du antingen vrida laddaren eller lägga den på mage.

Verkar vara enklast och naturligast att bara sätta in laddaren efter hur den är skapad, och gör man det så hamnar 920 på rygg och HTC på mage.

Last edited: 20 nov 2012
  7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Han pratade ju om WP8.

8. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tänkte inte på laddaren utan mer på högtalardockor och andra tillbehör. Tillverkar man en docka som passar till 920 så hamnar 8X åt fel håll, t.ex. En standard hade alla tjänat på.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Framförallt hade HTC tjänat på det som behöver fronta med skärmen, om du fattar.

Jag ser inte någon problematik, antingen får HTC-users vrida luren eller kabeln (eller vad man nu pluggar in)

En sak som jag gillar med 920, till skillnad från 900, är att usb-porten är i botten och ingången till hörlurar är överst. 900 har båda upptill och det kan bli lite trassligt när man laddar och snackar samtidigt. Så den justeringen var bra och praktisk.

10. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Minns den artikeln jag med, och håller med om att det är trist att dom sitter olika.
    Då är konceptet för standardiserade stationära tillbehör helt dött numera.

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vem beror det på? HTC har placerat den omvänt, då blir det komplikationer för dem. Nokia har ju massa roliga tillbehör så jag förstår inte riktigt vad kruxet är?

Varför kan inte dessa båda använda samma tillbehör?

12. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns en billigare trådlös laddare någonstans? Trådlös laddning är coolt, men 500 Kr betalar jag inte! Den följer ju WPC(Qi)-standarden.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Använd en sökmotor på nätet så kanske du hittar något skojigt.

14. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det beror inte på någon. Inge har bestämt att någon standard ska följas, och då finns det såklart ingen standard som någon kan bryta mot.

Vi syftar på tillbehör som dockningsstationer, där kontakten sitter fast i själva stället.

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Beställde flera skal från Dustin häromdagen, ska bli kul att få. Skalen är ju matta i färgen så det kan man ju nyttja då det inte syns när det är på, om man tittar jävligt noggrant. Kul med olika färger, passande tema, en skön ringsignal, då man gör så mycket olika saker. Sedan är de ju så billiga, 50 kr.

Kläder och parfym växlar i alla fall jag efter vad som står på agendan, och då tycker jag det blir extra passande att också forma luren olika, emellanåt.

16. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om den är placerad omvänt är väl godtyckligt och spelar ingen roll. Poängen är att utbudet för tredjeparts standardtillbehör kommer bli fattigt. Jämför androidtelefoner och iPhones tillbehör. Tillverkaren vill nå ut till så många potentiella kunder som möjligt.

Det var allt jag ville ha sagt om den saken. Vi behöver inte dra ut det här till en fyrasidorshistoria. ;)

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det kanske finns en förklaring till varför just dessa modeller har åt olika håll, annars tycker jag att det är HTC som placerat det uppochner. Jag skiter i HTC, och WP-standard kan vi ta i WP-tråden :)

18. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag har försökt det utan att hitta någon. Därav min fråga. Energizer har en, men den kostar lika mycket som Nokias.

19. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

20. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Kom och tänka på en sak. Jag såg en film som jämförde iPhone 5 med Lumia 920. Med skal, ett ganska normalt, växte IP5 nästan ikapp 920. Det måste ju blir rejält klumpigt med först marknadens tyngsta mobil och sedan ett skal på det så det blir, om den inte redan är det, den volymmässigt största telefonen.

Om skalen är designade som till 800:an blir 920:an jäkligt stor.

Sen ser det sjukt billigt ut med de klara plastfärgerna. Varför gjorde de inte som HTC gjorde med 8X :( Det är väl bara den svarta som inte ser ut som en "leksak" va?

Edit: Angående USB-porten är det en non-issue. De dockor som idag finns till Android kommer först och främst med en vridbar micro-USB så det inte spelar någon roll åt vilket håll telefonens USB sitter och för det andra körs musik via blåtand. Laddar man med vanlig sladd spelar det ju VERKLIGEN ingen roll. Det är ju bara att vända på sladden :)

Last edited: 20 nov 2012