Sitter själv och funderar på min nästa telefon. Jag måste faktiskt säga att jag börjar sakna appar. Det känns lite som när man skaffade Android och iPhone fick appar sex månader tidigare hela tiden. Den resan är inte så jäkla spännande faktiskt.
Lite småappar saknas ju fortfarande till min Lumia. Jag trodde faktiskt att WP skulle ha kommit ikapp mer än vad de än gjort. Det kan ju bara bli bättre så framtiden ser förhoppningsvis ljusare ut än vad framtiden blev när jag satt och sa samma sak efter inköpet av min Lumia 800.
Nexus ifrån LG är nog den enda telefonen som fått mig att vackla lite. Innan 920 visade sig bli så tung var det ett givet val. Efter det vacklade jag emellan 8X och 920. 8X är SÅ mycket sexigare, lättare, snyggare och enklare att hålla i. 920 har fler roliga grunkor som den tryckkänsliga skärmen och alla Nokia-appar jag kommer sakna. När Nexusen släpptes blev det än mer förvirrat
Och visst är det tråkigt. Jag vet inte om det är mitt behov av pill som fortfarande har lagt sig eller om det nu börjar klia i fingrarna igen. Inte för att fixa iordning min hemskärm men just för att kunna hitta nya appar snabbare och inte behöva läsa om att den kommer till IOS och Android för att sedan vänta ett tag och hoppas på att den kommer till WP. Dropbox har ju t.ex. inte dykt upp än och det är ju en app som inte behöver vara SÅ svårt att lösa kan man tycka. Att Spotify inte finns vid lansering av WP8 är också nåt som gör mig tveksam.
Men jag är strålande nöjd med WP som OS. Hade de haft alla appar hade jag aldrig någonsin funderat på att byta. Det flyter som smör, är otroligt smart upplagt och batteritiden är fenomenal!
Click to expand...