Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Frågan är om den är så stor egentligen. Höjd/bredd är dött lopp mot Ativ och 8X i snitt. Det är väl tjockleken som är lite större och ökar på volymen, men det tycker jag nästan är positivt. Alltför tunna mobiler är svårare att hålla stabilt. Ärligt talat har jag aldrig förstått hysterin kring tunna lurar, men jag är väl bara gammal och konservativ :P

Färgerna kan man tycka vad man vill om. Jag älskar dem! Har själv beställt en gul. Men vill man ha ett professionellt utseende så kan man ju ta svart. Den gråa ser väl också rätt proper ut?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Den grå jag har inte kikat på! Måste göras. Visste inte ens att det fanns en grå.

Angående tjockleken så är jag inte lika övertygad. Tror den plus tyngden kommer bli för mycket för mig. Jag vill klämma på en nu så jag kan bestämma mig för vad jag tycker!

3. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tyngst är den, men inte störst, vilket du verkar anta. Storleksmässigt finns det flera som är större.

Han gör felet att tro att den som väger mer är större till ytan. Den är inte större än andra, precis som du sa.

Last edited: 20 nov 2012
  4. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Men tjockleken (10.7mm) är väl inget problem? Den är ju tunnare än Lumia 900 (11.5) och 800 (12.1)! Förvisso större i övriga mått men sånt märker iaf jag bara av i ett par dagar. Det bästa är såklart att vänta tills den finns i butik där man kan klämma och känna ordentligt för att se om den känns ok.

Jag gick från 800 till 900 och det är väl ungefär samma hopp som att gå från 900 till 920. Större till ytan men tunnare.

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Då den inte ens är lika tjock som 800, så vet man ju att ett skal inte kommer se dumt ut. Den är inte lika stor som den är tung.

900 såg skitsnygg ut med skal och den är tunnare än 800 men större, och 920 är tunnare än båda två. Så storleksmässigt är det ingen fara. Och står ni inte med armen rakt ut och pratar hela dagen så är tyngden något jag tror man glömmer. Man kan lägga den bredvid sig och snacka i HF eller BT. Så det är lugnt.

6. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Förbeställde den svarta tidigare idag via Netonnet, men ju mer jag kollar in LG nexus 4, ju mer tvekar jag. Hade tidigare S3an och den var inte så dålig alls.

Hur är det nu, hörde att man kunde få med gratis trådlös laddning, gäller det även i Sverige?

Antalet appar i windows store är det som får mig att tveka. Jag är ganska säker på att alla vardagsappar redan finns där, men det känns som om det snabbt skulle bli tråkigt .

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

120.000 tröttnar du på med en gång. Undra varför det visat sig att de flesta appar hos IOS och Android, inte ens laddas ner?

Hellre kvalite än kvantitet. Massa trojanappar och grejer. Nej tack. Lagg? Fy fan, hellre inga appar och ett flyt utöver det vanliga än det där jävla lagget.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Sitter själv och funderar på min nästa telefon. Jag måste faktiskt säga att jag börjar sakna appar. Det känns lite som när man skaffade Android och iPhone fick appar sex månader tidigare hela tiden. Den resan är inte så jäkla spännande faktiskt.

Lite småappar saknas ju fortfarande till min Lumia. Jag trodde faktiskt att WP skulle ha kommit ikapp mer än vad de än gjort. Det kan ju bara bli bättre så framtiden ser förhoppningsvis ljusare ut än vad framtiden blev när jag satt och sa samma sak efter inköpet av min Lumia 800.

Nexus ifrån LG är nog den enda telefonen som fått mig att vackla lite. Innan 920 visade sig bli så tung var det ett givet val. Efter det vacklade jag emellan 8X och 920. 8X är SÅ mycket sexigare, lättare, snyggare och enklare att hålla i. 920 har fler roliga grunkor som den tryckkänsliga skärmen och alla Nokia-appar jag kommer sakna. När Nexusen släpptes blev det än mer förvirrat :P

Och visst är det tråkigt. Jag vet inte om det är mitt behov av pill som fortfarande har lagt sig eller om det nu börjar klia i fingrarna igen. Inte för att fixa iordning min hemskärm men just för att kunna hitta nya appar snabbare och inte behöva läsa om att den kommer till IOS och Android för att sedan vänta ett tag och hoppas på att den kommer till WP. Dropbox har ju t.ex. inte dykt upp än och det är ju en app som inte behöver vara SÅ svårt att lösa kan man tycka. Att Spotify inte finns vid lansering av WP8 är också nåt som gör mig tveksam.

Men jag är strålande nöjd med WP som OS. Hade de haft alla appar hade jag aldrig någonsin funderat på att byta. Det flyter som smör, är otroligt smart upplagt och batteritiden är fenomenal!

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Låter som att du känt på den eller du är lika besvärad av 50 gr som en späd kvinnlig mobilanalytiker? :D

Det finns en app som heter Box som verkar funka på typ samma sätt, den såg jag i Store i W8, så den kommer nog.

12. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

13. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

14. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Låter som Iphone är det optimala för dig tycker jag. Fler appar än till android och ungefär samma prestanda som WP.

15. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Testad i dagens Metro. 3/5 i betyg.
    Än en gång påpekas tyngden.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Håller med. Verkar vara en typisk iPhonesnubbe.

Vilka av alla grymma grejer nämndes?

17. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

18. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jag vill ha en SEQR app :(

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

20. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Hur är det här med appar? Passar WP7 appar till WP8 telefoner men WP8 appar inte till WP7 telefoner? :S