Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag är ledsen att citera för att gå OT men tack som fan för kvällens största garv :)

Edit, fan hittade ju lite halvtopic också! Det ser så sjukt ut med hårdvarudiskussioner i en WP-tråd. Helt sjukt så allt flyter på vilken hårdvara som helst. Enda gången man kan få lagg är när man använder en app som är kasst kodad vilket man ju inte kan beskylla telefonen eller OS:et för. Pillade iofs rätt mycket på en S3:a idag och jag måste nog ändå säga att de flyter nog gott nu för tiden med project butter eller vad fasen det heter. De där microlaggen som jag störde mig på i min senaste telefon och alla innan dess var så vitt jag kunde se just då helt bortblåsta. Grymt :)

Last edited: 23 nov 2012
    holck gillar detta.
  2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Hehe, ja. Android flyter rätt gött idag. Flyter hyfsat med 4.1 på min gamla Nexus S t.om.
    Det finns hopp och där gjorde MS rätt från start.

Jag tycker inte detta med flyt eller ej är en topic idag. I alla fall inte om man har en Nexus
    eller en highend.

3. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

WP har väl möjlighet att kunna köra med 64-kärnor, om jag inte minns fel. Men man får inte glömma balansen och hur mycket vinst det ligger i en extra kärna, kontra förkortad batteritid. Sedan visade ju Lumia 800 och även 900 att man kan vara snabbast med en kärna. Så länge allt är vrålintegrerat och sammansatt, så gick det tydligen bra med en. Finns många testvideos på tuben där flerkärniga får stryk i snabbhet.

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ang flytet i JB så är det för mig till och från, som vanligt med Android så verkar lurens dagsform inverka :D

SGS3 via Tapatalk.

6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kör JB på en HP Touchpad som är en Palm/WebOS-tablet med inhackat Android (CM9/10). Trots det är flytet markant bättre än ICS, men den största förbättringen jag ser är hur responsivt och bra gränssnittet numera följer fingrarna. Kan tänka mig att det är ännu bättre på riktiga grejer som din GS3.

7. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Sedan så måste man lyckas skriva mjukvara som faktiskt lyckas dra nytta av flera trådar och det är inte det enklaste för en mobiltelefon eller platta där man gör en, kanske två simplare saker samtidigt. Vissa spel klarar av att parallellisera, men 99% av tiden din mobiltelefon är igång så kommer 2 eller 3 av dina 4 kärnor att inte att tillföra något.

Man kunde önska att dualcores kunde få regera ett tag till.

Gällande Jellybean-flytet så hacker min Tab 7.7 fortfarande till då och då trots Jellybean. WP7 flöt på betydligt batter trots sämre hårdvara.

8. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hm. Sitter på en fyrkärnig platta med JB, och visst är det stor skillnad mot min GS2, men Lumia 800 har fortfarande betydligt bättre flyt i det grundläggande gränssnittet.

Däremot finns det många tillfällen den skulle behöva mer prestanda på. Att öppna Nokias kartor i S2'ans webläsare tex, jämfört med att köra Nokia's kartprogram på lumian, där märker man vad en extra kärna kan göra.

9. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Vad är mer highend än den? Nokian 920? :P

LTE-avsaknaden kan jag hålla med om men det är OK denna gång.

Snygg är väl absolut inte för dig att avgöra för min del - right?
    Själv tycker jag inte Lumialurarna (någon) är särskilt snygg.
    Sålänge enheten inte ser ut som fan (vilket ingen av lurarna vi pratar om gör) är jag nöjd.

// A

10. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Sen JB flyter min GN alltid lika bra. Inge lagg eller något.
    Byter man till något annat sämre skrivet tangentbord så är microlagg ett faktum.
    Original däremot flyter allt perfekt med svenskt språkstöd i tangentbordet.

Jag har massor av appar installerade och den har gått från 4.0.1 till 4.2 så den är
    inte resettad ;)

// A

11. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ska erkänna att jag enbart jämför med min Lumia 800 och då har min S3 inte en chans i flyt och respons, att jag för övrigt föredrar S3 i alla lägen är en annan sak ;)

SGS3 via Tapatalk.

12. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Android klarar väl inte ens två kärnor fullt ut? När ICS släpptes så var Google så stolta över att garbage-collectorn nu kunde köras på en kärna och resten på den andra. Jag har inte sett något som tyder på att det skulle vara annorlunda i senare versioner. Istället skryter man om att lagget nu är borta, vilket inte ens är sant även om det är reducerat.

Android nyttjar alltså en kärna som avlastas lite av att slippa köra garbage-collectorn. Varför ska man då ha 4 kärnor? Det är mjukvaran som är flaskhalsen.

Där gör MS och Apple det enda rätta. Man skriver mjukvaran först och trycker in den hårdvara som behövs/mjukvaran kan utnyttja.

WP8 kan utnyttja 2 eller 4 kärnor fullt ut.

13. Turbovin

Turbovin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Argh, borde nästan köpt en kontant från Katshing istället. De har ett fåtal röda i lager just nu.

14. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Du hade nog inte fått den tidigare ändå. Återförsäljarna får inte skicka lurarna till kunden förrän 29:e.

Däremot kanske de har lumia 920 på lager nu och att man kan förhandsboka en av dessa för leverans den 29:e.

Själv har jag beställt en gul från Dustin. Ärligt talat så gör det mig inte så mycket om jag får vänta en vecka eller två extra. Den som väntar på nåt gott... :)

15. Turbovin

Turbovin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vet inte hur det funkar, nu står det Prel. i lager: 2012-12-06 som på de övriga färgerna. Men det kan ju vart nån bugg i systemet.

16. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Tror ni de första som beställde ifrån tele2 får sina lurar den 29:e eller skickas dom det datumet? :-)

17. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Inget av det, nytt datum är väl 17/12? :cry:

18. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Datum för folk som beställer NU ja. Det beror sannolikt på att de första leveranserna är uppbokade.

Ser ingen anledning att den inte skulle börja säljas 29:e. Produkten är redan färdig och Nokia har gått ut med det officellt.

19. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är du helt säker? För om jag loggar in på Dustin så står det 17/12 som beräknad leverans trots att jag beställde i oktober...

20. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Säker kan man ju aldrig vara. Men det känns osannolikt att den skulle börja säljas senare eftersom den är klar och redan har funnits på andra marknader i en månad.

Dustin kanske har fått sin leverans senarelagd? Eller så är det helt enkelt fel datum bara :P