Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag fick massa sådana mess i natt när jag sov, som jag skickade 5 H tidigare, tryckte på "försök igen" i morse och då gick de fram. Antar att messen sökte i 5 H, lite länge att vänta på det man vill se snabbt. Du har kanske rätt ändå.

På sweclockers skriver en så här:

"Jag hade velat ha funktionen om sms "leveransrapport" som jag haft i mina gamla Nokia mobiler.
    Dvs det ska bara låta ett litet tyst klick när man får leveransrapport och inte samma signal som meddelande-signalen eller annat ljud.
    Sen att denna leveransrapport bara ska lägga sig i en egen mapp och inte visas som oläst meddelande."

På honom verkar det som om han klagar på 920 och jämför med äldre modeller från Nokia.

Last edited: 2 dec 2012
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag vet faktiskt inte, för mig låter det som att meddelandet inte ens har kunnat skickas från din telefon. Det bästa vore egentligen om du hade möjlighet att testa detta själv, med hjälp av en kompis eller någon annan mobil med exempelvis ett kontantkort.

Ett SMS ska försöka levereras i en vecka, har jag för mig. Mer än fem timmar iaf! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

4. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Fast sådana SMS får man från operatören, oavsett om leveransrapport är påslagen eller ej.

En lustig detalj är att jag på mina gamla telefoner kunde ändra själv hur länge ett sms skulle försöka levereras, lustigt nog har jag inte sett det på någon smartphone.

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Finns en del saker som gått förlorat under åren. Som att ha ett larm som går igång på avstängd telefon!

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det kom ju upp på 900 också att det inte kunde levereras. Sedan meddelade den med jämna mellanrum, så 5h är bara konstigt pga att första tar så lång tid. På 900 kom första direkt.

7. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Njae. Att ett larm går på en avstängt telefon är tekniskt omöjligt. Det är snarare dom gamla telefonerna som inte kunde stängas av helt, sålänge batteriet var i. Deras avstängning var snarare en väldigt väldigt djup sleep-funnktion, som jag iofs saknar på dagens.

8. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fem timmar är en oerhört konstig tid för leveransrapporter också. På min Galaxy S3 stod det bara att leveransrapport var begärd - om den mottagande personens telefon inte var på.

Som sagt så skulle jag rekommendera dig att på något sätt testa själv, för att vara säker på hur det funkar då det inte är logiskt med fem timmar.

Dessutom så brukar man inte få valet att skicka om SMSet om det inte kunde levereras utan det valet brukar man fånom SMSet inte kunde skickad från telefonen - då det ligger kvar och väntar på att levereras i några dagar.

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Så gott som avstängd då ;)

Hur som så saknar jag den möjligheten!

10. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Klockan då? Det måste väl fortfarande ligga igång något som håller koll på den, jag tänker eftersom jag kan stänga av min telefon och den håller fortfarande koll på tiden (även om jag skulle ta ut simkortet och se till att den inte har något WiFi eller så).

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det stämmer. Så var det på 900.

Telefonen har väl ett batteri inom sig, och funkar klockan så borde larmet funka. Inte för att jag ser någon mening med att stänga av mobilen för att nyttja larmet.

Så du köpte också en röd, din härmapa?

Av vilken anledning saknar du den?

Last edited: 3 dec 2012
  12. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jag är jävligt avundsjuk på er jävlar som fått era L920 redan, fyfan vad snygga dom är! Gillar att den röda inte är så plastig (iaf enligt Connectings bild)!

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du vet, utanför din lilla stängda värld så kanske det finns folk som vill stänga av telefonen på nätterna men ändå kunna nyttja dess larm på mornarna. Tänk utanför lådan för en sekund.

14. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

I helgen hade det tex vart ganska praktiskt. Är man ute i -10 går batteriet jävligt fort, och befinner man sig där det inte finns el vill man ju gärna ha telefonen av då den inte behövs, tex då man sover, och samtidigt inte behöva tappa larmfunktionen.

Mjo, det stämmer ju, vissa delar är strömsatta även där sålänge batteriet är i.
    Men jag antar att smartphones enbart har en liten klock-krets igång, medans gamla skolans telefoner körde ett strömsparläge på huvudprocessorn. Eller så hade dom separata larmkretsar på den tiden.
    Oavsett skulle det såklart gå att ha på dagens telefoner, men dom skulle kräva nån slags hårdvarulösning för det, och jag vet inte, folk kanske inte ser det som viktigt att kunna stänga av telefoner längre, med dagens konstanta uppkopplingar.

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det räcker ju med att sätta den på ljudlös för att uppnå samma funktion.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Varför har du inte köpt en?

17. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vackert.

Är du färgblind? Först lade du upp en grön bild och sade att den var gul och nu detta. Den är ju svart! Inget illa menat.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det var mitt tema som var gult, och först var det rött. Telefonen är röd. Svart är tråkigt. Kan tänka mig att ha den färgen ibland (skalet), men denna röda är jävligt härlig i färgen. Jag tänker att fan vad snygg den är när jag ser den.

Last edited: 3 dec 2012
  19. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Temat ser jättegrönt ut på bilden, är kanske dåligt ljus och eller kameran som orsakar det. Då har du iaf ingen okänd medicinsk åkomma att oroa dig över.:cool:

Edit: HTC 8X må ha bättre ljud i hörlurarna men ljudupptagninen är ingen höjdare! Jäklar så bra 920 är.
    http://www.wpcentral.com/htc-8x-vs-nokia-lumia-920-recording-live-deadmau5-event

20. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Röd? Haha, skulle jag aldrig köpa! Ser ju ut som en plastleksak.