Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ni som säger att skärmen inte är bra måste ha haft den på mellan/låg. För på Hög så är det riktigt bra tryck i skärmen. Lite väl bra, nästan.

2. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Svärtan är då verkligen ingen höjdare, inget jag stör mig på men vet att många andra gör det...

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag är en sån som stör mig på det. Inte enbart för att svart ser bäst ut som svart (duh) men även för att det är en av de mest grundläggande faktorerna för bra bildkvalité. Jag menar inte att 920 har dålig sådan utan nu pratar jag generellt.

Tapatalked

4. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Ljusstyrkan är ok, men svärta och färgmättnad inget extraordinärt direkt. Skärmen är inte dålig, men inte så bra som de borde vara till det priset tycker jag. Ativ är bra mycket vassare på den punkten.

Nokia var antagligen rädda för att det skulle bli brist på skärmar om de valde Amoled från Samsung... HTC var ju tvugna att byta skärmtyp i Desire för att Samsung inte kunde leverera tillräckligt med paneler.

5. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Suger, vägrade spela upp ett klipp för ett tag sedan och åkte i papperskorgen, var tvungen att klicka på det klippet jag ville se minst 5 ggr.

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag hade ett antal youtube appar till min Lumia, bla Metrotube. Problemet var att jag alltid hade något litet problem med någon av dem vilket gjorde att jag satt och växlade mellan dem beroende på vad jag skulle göra. Metrotube var annars bra men jag minns att även den krånglade ibland, kommer dock inte ihåg på vilket sätt.

SGS3 via Tapatalk.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Funkar perfekt för mig, testade den ordentligt innan jag rekade den för dig. Märkligt att den inte funkar för dig? Testade den nu igen och jag tycker den är grym.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

En sak som först inte gillade är att jag inte sitter och pillar med denna luren. Men nu har jag insett att det är bra, för jag nyttjar bara luren till det jag ska uträtta. Inget pill, inget vel. Så detta OS är väldigt bra för det är estetiskt och vägledande. Och inbjuder inte till pill. Märker bara där man kan välja tema att jag ändrar flera gånger om dagen, så jag kan ju bara föreställa mig hur jävla mycket jag hade pillat om jag kunnat. Som vissa säger så blir de aldrig färdiga med Android, vilket säger allt.

9. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det optimala hade varit att ha satsat på Meego. Mobilvärldens bästa OS.

11. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Behövs den är frågan. WP verkar ju lyckat hittills för Nokia. Trots att Lumia 920 lanserades för snart 1,5 månad sedan så kan de inte leverera till alla som vill ha.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är det lyckat att ha leveransproblem? WP är inget stort OS och jag tror aldrig det kommer att bli det heller. Det blir en ny Meego-lur för mig.

13. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Finns det något som tyder på att Nokia skulle ha leveransproblem? Naturligtvis vet ingen säkert, men att man inte skulle ha fått ordning på eventuella problem efter 2,5 månad ser jag som rätt osannolikt.

När man börjar producera en ny produkt så uppskattar man hur mycket kapacitet som behövs. Antingen har man undetskattat efterfrågan eller så har man leveransproblem(vilket inget tyder på).

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Att sälja slut på 20 minuter visar tydligt på solklara leveransproblem. På 20 minuter säljer man inte många lurar, och man har erkänt att man inte fått igång full produktion. Idag var det även razzia på en fabrik i Indien, som misstänks för stora skattebrott. Inte lyckat nånstans.

15. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ordet "leveransproblem" är felaktigt använt i detta sammanhang.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vilket ord ska man använda då, när ett bolag inte kan tillgodose köparnas behov?

Last edited: 8 jan 2013
  17. Ultura

Ultura Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    ASUS Transformer Prime
    Som det är nu så verkar det vara ca 2 veckors leveranstid då jag förlängde mitt abonnemang igår (7:e jan) och det skulle bli leverans vecka 4, inte så hemskt, klart man vill ha direkt, speciellt när jag är arbetslös så är 2 veckor väldigt lång tid att vänta på nått nytt, men jag överlever nog :P.

Ska bli kul att prova nått nytt i alla fall, är van vid Android och heller inte direkt missnöjd med det men de senaste halvåret har jag börjat störa mig mer och mer på det så då föll valet på på WP8 och 920:in, hade tänkt mig Samsung Ativ S först då designen tilltalar mig mycket mer och den ligger bättre i handen, men på nått sätt så känns nokian som ett säkrare val när det gäller WP8, plus att det konstigt nog blev lite billigare.

Bara hoppas att det går fort till vecka 4 nu bara!

18. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det beror väl på hur man definierar ordet leveransproblem. Uppenbart kan man inte få fram så många lurar som marknaden vill ha och det kanske kan kallas leveransproblem.

Men det intressanta är väl snarast om bristen på lurar beror på produktionsproblem eller underskattad efterfrågan.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

I praktiken är det ju samma sak, kontentan blir densamma.

20. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej!

Är i det stora hela väldigt nöjd med min Lumia 920 men har märkt en märklig grej med högtalaren. Märkte det när jag fick sms förut. Vid vissa aviserings signaler tex avisering 6 så sprakar ljudet ibland när aviseringen spelas. Prövade då att spela den ett par gånger och random så sprakar det. Tänkte att det kanske var fel på högtalaren men låter likadant i headsetet. Låter mest illa på högre volym. Musik låter helt normalt tycker jag och ringsignalerna också.

Någon som upplever samma sak?

Mvh J