Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har 4G fungerat för dig tidigare med samma abonnemang på samma plats? Har du testat på flera platser?

    H är allt från HSPA till DC-HSPA :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det handlar med största sannolikhet om att du är ansluten på 800-bandet och befinner dig en bit från masten så att dina förhållanden inte är så bra. Täckningsstaplarna är långt från allt som visar på hur bra täckning man har och vad man kan förvänta sig av den vad gäller kvalitet :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  3. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har testat på flertal platser där 4G ska finnas, ringde kundtjänsten so sa att jag ska testa ett ställe till och fungerar det inte då ska jag gå ner till 3-butiken så får de hjälpa mig och testa annat SIM-kort.

    Har inte haft 4G med et här abonnemanget tidigare eftersom jag inte haft någon hårdvara som stödjer det.




    Ultura; Att kundtjänsten aktiverar det menar du? Numera är det ju full hastighet till alla sålänge du har hårdvarustödet.
     
  4. Ultura

    Ultura Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    ASUS Transformer Prime
    Enligt deras täckningskarta så är jag i en perfekt 4G zon, jag hade högre fart med 3G och min gamla Galaxy S, kanske inte ner men upp hade jag dryga 2 hela tiden då, nu är ofta upp på 0,1-0,2 vilket gör det oanvändbart


    I mitt abonnemangs avtal så finns tilläggstjänster 3mobilsurf 4G, som jag fattat det så är det något som aktiverar 4G för ditt simkort eller nått sånt, gratis tjänst är det i alla fall som tur är.
     
    Last edited: 13 feb 2013
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Täckningskartor är inga exakta visare på något sätt. De ger endast en uppfattning om det kan finnas täckning på platsen eller ej. Jag är tex i en perfekt 4G zon för Telias 4G upp till 80Mbit zon - men jag får ut 10 som max här.

    Får du bättre hastigheter på andra platser? Vad får du för hadtighet om du testar att låsa telefonen på endast 3G/WCDMA?

    Den tjänsten är inget som behöver aktiveras längre. Alla kunder får ju maxfarten. Tidigare behövdes det dock aktiveras manuellt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De håller just nu på att migrera kunderna till 4G och för vissa kan det ta längre tid - dock borde det vara mer eller mindre klart. Men gör som du blev rekommenderad, testa på ännu en plats - fungerar det inte där besök en 3Butik :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  7. Ultura

    Ultura Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    ASUS Transformer Prime
    Är arbetslös så blir inte så ofta jag är iväg på andra platser så jag vet inte det än :P, nej jag får inte bättre om ajg kör bara 3G.

    Visar dock olika med olika speed tests, nu senast provade jag speedtest.net där fick jag 0.3mbit ner och 0mbit upp, ett som bara heter speed test får jag 4-5mbit ner och under 0,5upp sen har jag testat QIP eller vad det heter och där varierar det mellan 1-11mbit ner och mellan 0.1-1mbit upp.

    Har provat att ha delat som wifi o kört bredbandskollen på plattan då har den visat ungefär lika som speed test.

    Varierar väldigt under dagen och från dag till dag, sen har jag märkt att den blir ganska varm upptill när jag kör tester, inte jättevarm så det kanske är normalt, men det märks tydligt.

    EDIT: nu ändrade jag till 3G igen och körde med speedtest.net då fick jag betydligt bättre 2,5-4mbit ner och 2-2.5mbit upp, när jag sen ändrade tillbaka till 4g så fick jag samma ner med 0,71upp, mycket märkligt det här, har ju ingen lust o ändra manuellt mellan 3g o 4g beroende vart jag är.
    EDIT2: Såg dock nu att den ändra mycket mer själv plötsligt, nu har jag inte ens 4G längre utan hoppar mellan H och H+.
     
    Last edited: 13 feb 2013
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle rekommendera dig att kontakta 3, förslagsvis via mail om du inte har bråttom och påpeka detta. Den 4G-hastighet du får är nämligen inte bra (vilket du säkert själv märker :P). Berätta om allt du gjort så ska det kunna läggas vidare till teknikerna eller så kan de snabbt se något i ditt abonnemang som är fel provisionerat.

    Berätta också att du testat på flera platser osv och att du får samma hastigheter oavsett vilken app du testar med :)

    Du borde nämligen få högre hastigheter.
     
  9. downer

    downer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det känns som att det är en hel del som saknas.. Den medföljande FB-appen är tyvärr inte så mycket att hänga i julgranen IMHO..

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  10. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Till WP? Mkt prat om annat så undrar.
    Nej FB appen var något jag verkligen inte gillade! allt annat är grymt bra dock.
    Skönt att fb messenger är inbyggt i sms appen iaf.
     
  11. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hur för man igång den där facebook messengern i sms appen ?
     
  12. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Testa att börja citera den du frågar/pratar med, så blir det enklare att svara.
     
  13. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Frågan va inte riktad specifikt till en person att svara så vemsomhelst son känner sig manad kan svara :)
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Vad jag minns så räcker det med att lägga till ditt Facebook konto i telefonen i inställningarna. När det är gjort så går du in i meddelande appen och sveper till "online" delen och går online, så syns de som är online på fejan.

    Nackdelen gentemot appen är väl att det inte går att skicka till de som är offline (inte förut i alla fall). Samt att när jag körde WP så var hela Facebook grejen buggig och efter 1-2 meddelanden så fick jag inga mer även om den andra skickade flera. Fick logga in på webbsidan för att se resterande meddelanden. Hoppas de fixat detta för vi var många med samma problem.

    Tapatalked
     
  15. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Om man enbart har telefonen igång funkar det bra.
    Men om du någon stans har en websida inloggad, eller en annan telefon påslagen med deras messenger installerad, då kan meddelanden missa telefonen.
    Normalt sett kommer ett FB-meddelande fram till alla instanser, men WP tar bara emot dom om den känner att den är den första enheten som får dom.

    Och om personen skriver till en från en telefon, och hoppar ur appen lite då och då, så kan telefonen tolka det som att personen är offline, och missa några fler.

    Så nej, fortfarande inte användbar.
     
  16. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  17. downer

    downer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev något fel när jag postade, skulle egentligen varit ett citat där också :)
    Ja, till WP. Tycker inte att det är något flyt i appen, så att säga - jag inbillar mig att det är längre laddningstider än i Facebookapparna till andra mobila OS. Jag håller med om att det är smidigt att messengerfunktionen är integrerad med sms'en, men även där upplever jag en tröghet - meddelanden pushas snabbare till min jobb-iphone och till min androidplatta. Lite störigt att det plingar till ungefär samtidigt i de andra enheterna, och först upp mot en minut senare i lumian när man får meddelanden (o.O)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  18. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Spotify finns nu till WP8 (upptäckte det nyss). Dock jävligt buggigt.
     
  19. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    No offence men jävligt gamla nyheter på ett nördforum som detta ;)
     
  20. emanuelj

    emanuelj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vad är buggigt?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2