Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

De två är en fin kombo, I5 har vissa saker som 920 saknar och det är smidigt att bara kunna starta upp iPhone en snabbis för att fixa det man behöver.

Men som lur tycker jag 920 är några snäpp vassare, i synnerhet nu med Amber.

-------------------------

Så jäkla gott att radio kom, det är skönare på något sätt att lyssna på radio i sängen än musik hela tiden, det är harmoniskt med lite bra mellansnack.

Smidigt att först fiska upp de kanaler man gillar (detta sker ju endast första gången man använder radion ) och sedan kan man pendla snabbt och lätt mellan dem genom att bara trycka in volymknappen då dessa syns '<< II >>' och trycker man på någon av pil-hållen så bläddrar den fram till nästa kanal som finns. Slipper man gå in i appen varje gång, vilket jag gjorde i början.

Sedan gillar jag radio på det sättet att man får höra bra musik man inte hört innan, och vips så ligger det nya låtar på ens spellistor. Mina spellistor blir 3-5 nya sköna låtar rikare varje kväll/natt jag lyssnar. Det gillar vi :)

I början störde jag mig på att man inte kan lyssna trådlöst, men jag lovar att det går senast när 8.1 kommit, kanske redan till GDR3.

Jag gillar min 920 som fan nu, den känns komplett förutom swish-appen. Men jag vet att jag kommer byta när stödet för full-HD kommer, plus alla nya finesser då. Vilka monster-lurar man kommer ha då :)

Last edited: 10 aug 2013
  2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Har inte flashat i Amber och har inte funderat på det heller, skall använda luren som den är, har trotts allt spotify som får funka. Radio passar mer i bilen än telefonen enligt mig.

Vad är det för något mer nytt i Amber? Är inte så inne i WP8.

3. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Hur ser det ut med bankappar och typ Bank ID på WP nuförtiden?

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

BankID finns... Sen använder jag en app som heter bankhubben.

Skickat från min Nexus 7

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Fattar din tanke, WP är ju nytt som det är för dig, Amber kommer ju till alla men vi som haft luren ett tag blir ju av förklarliga skäl nyfiknare på en uppdatering.

Spotify är riktigt bra nu mot var det var i början, även om det är snäppet vassare i iPhone.

Jag ser det som att det ena inte utesluter det andra. Bra radio är alltid bra, enkelt uttryckt.

WP8 är ju nytt för dig så det blir lite svårt att förklara nyheter för en som upplever allt som nytt. Frågan är som jag ser det ifall du diggar WP eller inte.
    Nu är det bra på den fronten. Jobbar du inte på Wall Street så lär du klara dig.
    Bankhubben är faktiskt riktigt bra, tog ett litet tag innan jag insåg det.

6. KungErik

KungErik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man laddar telefonen så spelas en trudelutt, nån som vet hur man stänger av den?

7. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Någon som vet om det finns någon app som kan hålla koll på hur mycket datatrafik som används via 3g nätet?

8. kabel87

kabel87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Data sense i amber uppdateringen :)

Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om en sekvens på 2 sek stör dig så¨kan du sänka volymen till noll precis innan du laddar, så hörs det ingenting.

10. KungErik

KungErik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stör mig att det finns en funktion som jag inte kan göra nått åt...

11. Etzolin

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Har använt min nya Lumia sedan lunch. Köpte en trådlös laddare också. Första intrycket är att det här är en rejäl pjäs! Väger rätt så mycket men antar att man vänjer sig. Känner mig rätt så nöjd än så länge, har hittat ersättare för de appar som inte finns officiellt och de funkar bra. Håller på att installera Amber nu, ser fram emot glance då det är något jag velat ha länge i en telefon sedan jag hade en N9a.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Glance är riktigt nice, men det är inte utvecklad som på N9, men det kommer. 920 har ju inte Amoled, men detta funkar uppenbarligen ändå, något många inte trodde. Jag skulle se, och jag tror vi kommer dit, när Glance är som det var på N9. Då är det fulländat.

13. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Klart att det även funkar på en LCD som 920 har men det drar ju mer ström än vad det gör på en Amoled

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag vet att det funkar på LCD, men många trodde inte det, vilket var vad jag skrev. Det var någon som sa här att på LCD så kan skärmen inte bli helt svart och bara låta ex klockan visas. Det var lite åt det hållet diskussionen gick för ett tag sedan. Att det drar mer ström tror jag att jag märker för den sitter iaf i laddaren oftare nu.

15. Etzolin

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Stängde av glance, drog lite för mycket batteri för att vara värt det.

Sent from my RM-821_eu_sweden_235 using Tapatalk

16. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Finns ju liknande lösningar för Android lurar sen år tillbaka som funkat med LCD men logiskt nog slukar det för mycket batteri på en sån för att vara värt det. Är nog bättre på en 925 eller 1020

17. inact_0022

inact_0022 Guest

Köpte mobilen igår, har lagt in senaste uppdateringen, den som kom för 2 timmar sen(?). Är det bara jag som är extremt besviken på bildkvaliteten? Bilderna växlar mellan att vara suddiga och extremt suddiga... Har prövat att fota i dagsljus, på kvällen, och inomhus under olika ljusförhållanden samt med olika inställningar.

EDIT: Efter 2-3 omstarter så verkar kameran blivit skarpare.

Last edited by a moderator: 15 aug 2013
  18. Etzolin

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Två dagar senare är mitt intryck "meh". En sån otroligt välbyggd telefon (visar varför Nokia är bäst), men Windows Phone drar verkligen ner helheten. Systemet ligger helt enkelt för långt bak efter Android och iOS, och det känns knappt som att MS försöker komma ikapp. Nokia dras verkligen med en tung börda.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja, IOS känns ju verkligen superfräscht. Förmodligen därför de snart ska släppa IOS 7 som härmar från både WP och Android.

IOS, där har alla appar samma färg, samma storlek på apparna, du kan inte placera dem exakt var du vill. UI är hyfsat passë, det enda det har är appar. Var tredje lur går sönder.

Men jag fattar inte vad en app-person gör med en WP-lur. Folk är för komiska.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ni som har Amber hoppas jag vet att ni kan hämta hem Nokia Pro Cam nu. Den och Smart Cam gör ju att det blivit rikligt roligt att fota med mobilen.