NooB hjälp uppatera

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av latmasken, 10 feb 2013.

  1. latmasken

    latmasken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag har en optimus X2 som inte vill updaera sig förra ägaren sa att den var rootad ?? har inte en aning vad det är hur får man bort den och hur får jag in android 4 i den

    Tacksam för all hjälp jag kan få
     
  2. brygus

    brygus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan själv inte mycket om hur man gör nuförtiden, har inte gjort det på ett tag, men du kan börja med att kolla HÄR

    Samt HÄR, som leder till en tråd som handlar om SuperOneClick på XDA, vilket är ett program som kan unroota din telefon.

    Nu vet jag iofs inte om förra ägaren har lagt in en custom rom, vilket skulle kräva att du lägger in original som kräver lite mer jobb.

    Men allt går att läsa sig till, se till bara att göra det ordentligt och inte hoppa över några steg så går det bra :)

    Hoppas jag har hjälpt dig att komma i rätt riktning.
     
  3. POi

    POi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tips: ta inte bort root utan installera Cm10 som är baserat på android 4 (jelly bean). Den officiella uppgraderingen är inget vidare men med cm 10 är den mycket rappare och inte lika buggig.
     
  4. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Du ska absolut inte försöka dig ens på det på att återställa för risken är att du sabbar hela telefonen. LG är så jäkla komplicerad men det går.
     
  5. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Eh? Har du nånsin hört talas om någon som verkligen brickat sin O2X?

    Om man är sugen på att få Stock ICS i luren funkar smartflash aldeles förträffligt har jag för mig?! Och om man använder .KDZ filen kan man uttnyttja All-In-One-Toolkit.

    Det bästa med att köra dessa metoder är att det kan verkligen bli fabriksinställningar och root försvinner. Härifrån kan man låta den vara eller bli hur avancerad man vill, har lust och har kunskap till.