Sedan ska du oxo upd din radio Kod: http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/291942/22-jan-stock-roms-radios-in-update-zip-format-for-gsm-hero/ Ani
Fan det här var ju bus enkelt egentligen men när jag ska nå internet på telefonen så ska jag ange mitt telefonnummer, men funkar inte. det står "SprintWeb". :S
ska skriva så utförligt jag kan vad som visas.. högst upp i vänstra hörnet står det "SprintWeb", och till höger är det den amerikanska operatören sprint logo. sen under "SprintWeb" står det sign in. och under det "Phone Number". Under det står det "Enter your 10-digit PCS phone #. och där är det ett fält som jag ska skriva in. Det funkar heller inte att söka till en annan webadress. Men om jag öppnar en länk i twitter t.ex. så fungerar det problemfritt, även om jag delar mitt mobila nätverk med min dator.. hmm.. Vet inte om det har något med att jag inte har uppdaterat radion att göra, vet inte vad det innebär att göra det eller hur jag gör det.
Hur gick det ? Fick du igång SenseHERO-2.1-150510-B3 ? Ani ps. jag kan hjälpa dig via Skype eller Msn om du vill
Det var webbläsarens startsida som inte gick att komma ifrån. men jag öppna en länk sen sökte jag på swedroid.se/forum och valde det som startsida, så nu funkar det perfekt! Gillar romen starkt, men har faktiskt lust att testa behero+ också! men vad innebär det att uppdatera radion?
Det betyder att du får den senaste radio-mjukvaran, dvs mjukvara och drivers till de kretsar som finns i radiodelarna, man får förmoda att de fungerar bättre med den senaste mjukvaran. Radiodelarna är ju GPS, BT, WiFi, 3G, GSM.
ja okej, läste det i guiden precis också. Men jag ska alltså lägga in radio zipfilen på minneskortet och välja att installera den bara? Vilken radio ska jag välja då?
Yes, lägga den på sd kort och installera så klart.... Info: Kod: https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero
Tack! Det här är skit simpelt egentligen, man är bara lite orolig att något ska gå fel i början, men som sagt det är inga konstigheter alls Nu har jag fixat radion också, märker att täckningen blev awsome! bor så centralt som bara går i örebro och innan har jag haft väldigt dålig täckning i vardagsrummet på lägenheten, till och med så att det gått ner på edge ibland :S men nu har jag 3 pinnar på 3g! HAPPY!!! Tack för all hjälp åter igen, uppskattar det otroligt mycket!
En sista sak nu bara! För att lägga in "goodies", gör jag då som jag gjort när jag la in radion och så? alltså lägga in filen i rooten på sd:n och sedan gå in i recovery konsolen och där ifrån installera filen?
Beror på vad det är för "goodies", om det är ett tema så gör du på samma sätt men om det är en apk så lägg över den på sd-kortet och installera med t.ex. astro.
Yes, det funka fint, och visa kan du göra via astro Ani ... a2sd-2.5-signed kör jag och FriendStream_update_signed ... och sedan gå in i recovery konsolen och där ifrån installera filen bla ..bla
störde mig lite lätt på ett ord du skriver Tack för att du fick mig att läsa det ytligare en gång! Läser du det ytligare så blir du nog inte speciellt smartare, då du behöver läsa "djupare" Ytterligare en gång skulle också hjälpa Förlåt om jag är dryg, men just nu är jag inte speciellt nykter
Okej tack! Men vad är en apk? Applikation? hehe och ja, självklart heter det ytterligare, märkte igår att det stod fel haha