こんばんは - Konbanwa (godkväll)
Nu efter lite klanterier och noob-misstag är jag rootad och klar och tänkte ju då ta och flasha in en lämplig rom men då kommer vi till den oundvikliga frågan: vilken? Högre upp i tråden rekommenderas cm7 stock rom InsertCoin_GB_Sense2.1_A2SD+_1.0.8
är det den som är lämpligast för mina behov? Jag har varken tid eller ork till att sitta och spana igenom spaltmeter efter spaltmeter över olika romar och vad de kan göra, speciellt eftersom mycket av vad som skrivs om dem är rena grekiskan för mig.
Vad jag är ute efter:
Stabil och användarvänlig - Jag vill inte ha en rom som kräver att man är savant/hacker/raketforskare för att kunna använda
Apps2sd - Det är ju trots allt mitt största skäl till att roota överhuvudtaget
Sen om romen i sig kan resultera i bättre batteritid är det ju naturligtvis ett plus. Sense eller inte känns som det kvittar numera. Visst, jag använder en del av grejerna i sense men inget livsviktigt och jag misstänker att jag kan hitta annat som fungerar lika bra eller bättre
Dock hittade jag denna på market:
https://market.android.com/details?id=com.buak.Link2SD&feature=search_result
För mig som NOOB med stora bokstäver verkar det som att den gör precis det jag är ute efter utan att behöva flasha in ny rom, har jag fattat rätt eller är jag ute och cyklar? Någon "förståsigpåare" som har lust att tala om för mig om jag tänker rätt eller inte? I så fall skiter jag nämligen i att flasha utan kör på appen ist
またね - Mata ne (Vi syns)
Click to expand...