noobig fråga =)

Diskussion i 'Hero' startad av -=oopeteroo=-, 3 maj 2010.

1. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja och ja. Du kör backup på samtliga appar + data. Sedan när du kör restore, så kan du välja om du vill köra restore på bara appen eller app + data. När du valt variant får du upp en lista på samtliga appar i backupen och sen bockar du i vilka du vill köra restore på.

2. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Korrekt. Om du däremot redan har rootat och lagt in en custom rom kan du installera Titanium backup. Med den kan du ta backup på både appar och annat. Jag märkte att denna dessutom tar backup på dina startskärmar, både på aktuell och övriga skapade teman (åtminstone med donate-versionen). Dock blev det inte perfekt. En del genvägar och widgets kom inte med och några hamnade på något sätt på andra ställen i andra teman. Men det mesta kom rätt och det blev mindre jobb att få tillbaka allt som man ville än att börja om från scratch.

3. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jag fick inte mybackup pro (30 dagars test) att funka så jag fick installera alla apps för hand :( (den laddade men sen stog den bara och tugga utan att det hände nåt på en timme :()

4. Nale72

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skumt, Mybackup har alltid funkat klockrent för mig.

Det går ju även att ta backups via Astro och sen installera om alla i klump efter byte a rom. Dock så klarar inte Astros backup av att spara programdata/inställningar.