Nook Color

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av -ix-, 2 feb 2011.

1. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hm, 249 dollar med dagens kurs för en ny direkt från USA låter nästan mer lockande, när man slipper bekymra sig för fraktkostnad och tull. Men hur är det, vad behövs det för adapter för att koppla strömsladden till svenskt uttag?

2. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

För er som funderar på att köpa så finns det minst 2 st på köp / sälj. Min är en av dem :)

3. emoffster

emoffster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

4. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

5. emoffster

emoffster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Så är det. :-)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

kallekn gillar detta.
  6. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hur kör ni era nook's själv lirar jag emd cm 7.0.2 och med omap1 kernel skulle vilja uppdatera kernel så jag kan klocka lite mer än 925 mhz någon som har några tips på svenska så man kan hajja lite enkelt om hur jag ska göra?

7. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Några dumma frågor

OK, nu har jag läst igenom hela tråden. Den fina skärmen lockar, men jag undrar följande:

- Det var flera stycken tidigt i tråden som hade problem med att få in ett svenskt tangentbord. Det förstod jag inte riktigt, räcker det inte att installera SmartKeyboardPro eller liknande? Är detta ett problem som bara drabbar vissa roms? Vilka i så fall?

- Därav följer nästa fråga: är systemet bara på engelska, eller finns det fler språk att välja emellan? (Detta kan väl variera mellan olika roms, eller tänker jag fel?)

- Vilken rom är smidigast att installera och köra, och strömsnål? Market måste fungera så klart, flash är inte hela världen.

8. DkY

DkY Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag kör CM 7.0.3 med OC kernel 1.3 GHz, funkar mkt bra.
    Har inte fått till "deep sleep mode" än, men väntar på ev. CM 7.1 release.

Är på jobbet men ska se om jag hittar länken till kerneln jag kör, vet iallafall att det var tvunget att vara en special-version med ext4-filsystem support då CM tydligen hoppas fram och tillbaka mellan ext3 och ext4.

/DkY

9. henel321

henel321 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Njae, riktigt så är det inte.

CM7.03 - ext3 och 2.6.29-kernel. Kerneln utvecklas inte längre men är att betrakta som stable.

CM7.1- nattliga byggen (nighlies) - ext4 och fortfarande 2.6.29-kernel. Kör samma kernel men behöver ett annat uppdateringsscript för att placera sakerna rätt så att säga.

CM7 2.6.32-beta. - specialbygge för Nook baserat på 7.1 nighlies + 2.6.32-kernel. Denna kan nu köra deep sleep men eftersom man även bytt kernel och annat så är det inte lika stabil som stable. Jag kör just nu beta 2 som fungerar klart bäst för mig, beta 3.1 och OC-kerneln fungerar inte som den ska för mig.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=960537

Det går inte att flasha en 2.6.32-kernel på CM7.03 eller CM7.1-nightlies och fixa deep sleep, för att få deep sleep så är det CM7-betan för 2.6.32 som gäller, och i ärlighetens namn så bör man kanske inte testa den förrän den börjar bli lite mer mogen om man inte tycker om att mecka med ADB och liknande. :)

10. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

hehe det var en massa att sätta sin in i märker jag. använder inte min nook särskilt mycket just nu, då jag inte valt att sätta mig in i de olika romarna, och kernel?

iaf, vad menas med deep sleep? hur länge kan nooken då hålla batteriet tror ni?

och när kan vi förvänta oss en rom, där då "deep sleep", ett fullt fungerande market, samt väldigt lite buggar att finnas att lägga in? är det någon rom som just nu uppfyller dessa mål helt ok? länk till dem? vore schysst...

11. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Deep sleep gör att den drar ca 0.1-0.2% cpu per timme. Jag har t.ex kört min i fyra dagar nu utan att ladda med ca 6 timmar aktivt användande...

Om du klarar dig utan sleep är det cm7 stable jag rekommenderar, annars skulle jag vänta någon vecka tills nya kerneln börjar stabilisera sig. Market och "allt" annat fungerar prima.

Sent from my NookColor using Tapatalk

12. DkY

DkY Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det var 7.0.2 som hade ext4 isåfall,
    (http://forum.cyanogenmod.com/topic/22453-cm-702-and-update-cm7-dalingrin-oc-emmc-040411zip/)

Hade för mig att jag tankade ner OC för ext4 också, men det var fel isåfall.. o_O

13. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

tackar, då väntar jag nån vecka till, och sedan laddar in när allt antagligen fungerar ok.

14. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
  15. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Varit utanför loopen ett tag nu när det gäller android, så undrar vilken guide det är som gäller för att köra HC från SD på Nooken? De jag hittat är rätt gamla.
    Och vad är det för skillnad på SDK och den gamla HC(för mig att den som fanns när jag kollade senast var rätt ofärdig).

16. _jonte

_jonte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Var tvungen att använda ext4-versionen av OC-kernel. Funkade inte alls annars... Då till både CM7.02 & 7.03

Detta är för övrigt den bästa guiden om man ska installera CM7 (och länkar till ext4-versionen):
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1030227

Last edited: 20 maj 2011
  17. _jonte

_jonte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Denna har jag testat, instruktionerna funkade utan problem.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074471

Dock gick HC seeeegt! Ej riktigt användbart i dagsläget.

18. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

bwahaha... scummvm + curse of monkey island + säng = underbart :D

19. henel321

Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Ahhh.. Är det fortfarande så att scummvm inte finns på market? Blev sugen att köra dot... :D

Sent from my NookColor using Tapatalk

20. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tackar! Ska testa ändå, alltid kul. :)
    Vad har du för SD förresten? Hörde att klassen inte spelar så stor roll utan något om "small block write speed"(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1005633). Sandisk class 4 ska vad jag fattat det vara bäst.

Tror det fortfarande ej finns på market, men denna verran är riktigt nice. Behöver inte ens köra pluginsen som man behövde göra för varje spel som man behövde med de äldre.
    http://forums.scummvm.org/viewtopic...&start=0&sid=80aecad244a003f8df5a1ced529f2f8b

Mushu gillar detta.