Northmill Betalkort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Cashback, 31 jan 2022.

1. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Shit, det var inte alls bra, när skaffade du kortet, när hände det?

Jag hoppas att de inte per automatik aktiverar 50 000kr kontokredit vid kortansökan utan att man aktivt väljer det, det vare för jävligt?

2. garpen0

garpen0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    147
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Skaffade nu ett kort från Northmill och deras kampanj 101 kr. Trodde det var ett kreditkort men det var alltså ett bankkort som man får fylla på enklast med swish eller banköverföring. Intessant med 0 kr i avgifter.. Och inga jäkla helgavgifter. Detta blir helt klart mitt nr 1 kort att ha utomlands istället för Revolut.

cog och Sale gillar detta.
  3. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Fantastiskt eller hur, har skrivit om detta tidigare, läs högre upp, mycket bra växlingsavgifter, behöver inte tänka på begränsningar per månad vid bankomatuttag som med Revolut och Curve, jag själv är mycket nöjd och ännu mer nöjd med att man kan värva och få bonus med...

Hade de bara börjat med Cashback så hade jag nog använt bara deras bankkort konstant...

garpen0 gillar detta.
  4. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det är både ett Debit / och ett kreditkort om du aktivera betala senare funktionen, så får du 44 dagar räntefritt eller om det var 45 dagar. Dock är deras limit på 15.000 bara.

Sale gillar detta.
  5. Nightwing

Nightwing Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    224
    Telefon:
    Fairphone 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Fairphone 4
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Sist jag var utomlands provade jag att handla med Revolut, Klarna och Northmill på samma dag.

Revolut var klart sämst när det gällde valuta, detta på en vanlig vardag. Northmill var tvåa, Klarna var "billigast". Men skillnaden mellan Northmill och Klarna var i princip noll.

Överväger att skrota mitt Revolut faktiskt.

Sale gillar detta.
  6. Sale

Sale Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag och min tjej kom fram till att Northmill var billigast, Klarna nr 2 och Revolut sämst fast det var på vardagar jämförelsen gjordes.

Min son använde Klarna på hela resan samtidigt och gjorde jämförelser flera dagar i rad efter resan så Northmill var billigast fast det skiljde inte jättemycket vilket jag var förvånad över men med tanke på att Northmill ger bankomatuttag utan avgift för de som behöver det så är Northmill ett fantastiskt kort utan avgifter och har även lägsta växlingsavgifter, hoppas de fortsätter så...

7. garpen0

garpen0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    147
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Sätter på den när de har fixat bort fakturaavgiften på 29 kr. Den är lite sneaky. Exempelvis Resurs har löst det bra med faktura i appen.

8. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det har väl Northmill också, ja jag är inte heller förtjust i dessa avgifter, när det flesta kort har möjlighet ta på e-faktura eller likande och slippa avgiften helt.

Men å andra sidan beror ju på vad man har kortet, kör man kortet utomlands i 2 veckor, så är det värt 29:- för avgiften skulle nog vara dyrare i valutaväxling på andra kort dock.

Ett annat sätt det kan vara värt 29:- är om man är väldigt mån bygga upp sin kreditvärdighet, för Northmills Betala senare räknas inte som en kontokredit som vanliga kreditkort och därmed syns den inte hos UC.

Så den påverkar inte dina möjligheter till lägre räntor på andra typer av lån om man nu sitter med några vill säga, för vilken räntesats man får på sina lån ovansett vilket lån det är, Huslån, Billån, andra kreditkort baseras ju på din Kredit score.

Det är också varför jag föredrar belåna värdepapper också, dessa syns inte på UC heller när man belånar sina aktier, fonder hos Avanza till exempel, och får oftast alltid garanterad bland av det lägre räntorna på marknaden.

Sale gillar detta.