Note 10.1 Vs Nexus 10

Diskussion i 'Samsung' startad av Gojz, 30 okt 2012.

1. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jag köpte den med 3g, kostar ju runt 5000 nu.. men kommer väl sjunka så fort n10 kommer ut också (hatar att känna mig lurad)

Det är skärmen som gör att jag vill ha ny, sneglat lite på pad infinity också.. gillar tgn bordet för resor osv finns usb där osv..Riktigt skönt när man kollar på film.. blir ju att hålla i skärmen.. MEN den har BARA 1gig ram ! varför 1gig när det finns 2!! haha

Skärmen ! jag vill ha snygg o skarp bild!

Tänkte ju ha plattan för musik till stereon så 16 gig är på tok för lite för att använda till det och självklart man måste ju ha spel också.. kommer äta upp 16 gig snabbt som attans!

Fan alltså ju mer jag tänker på det är note 10.1 rätt bra... bara SKÄRMEN HADE VARIT LIIIITE BÄTTRE!!

2. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Notens största nackdel är ju skärmen mot nexus 10,annars vetefan vad det finns mer?

3. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vad tror du om processorn? tror du att man verkligen märker av någon skillnad?

4. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nej, i noten är det en quad och i nexusen
    En dual så tror inte man märker det. Skiljer lite i mhz också, kanske att vanilla Android är lite lättare att driva.

5. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Läste på nätet att den på nexusen som är 1,7 dual core skulle vara snabbare, fattar inte hur dock. Äh fan vet jag Tycker att det låter konstigt. Ska bli kul att se lite benchmarks på nexusen

6. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hmmja visstfan !! Dual core hur har jag kunnat missa det !?!
    Vet inte varför även om den är snabbare än quad, så låter quad bättre hmm

Hjälpte mig inte i mitt val, att vänta eller inte vänta ! Tar snart båda två... snart får denna kluvenhet vara slut !!

7. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har bestämt mig för noten :) tröttnar jag, får tjejen ta denna så köper jag en ny :)

8. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det lutar åt att lämna tillbaka den innan jag inte kan ångra mig.

Då kan jag iaf vänta in n10 och så kanske priset går ner på note 10.1 också..

I övrigt tycker jag det verkar som en riktigt bra platta förutom ett par saker så som det små lagget som sker när man delar skärm och lite smått över allt.

9. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag tror faktiskt att jag kommer lämna tillbaka min note med :( trots att jag tycker om den. Men det jag i första hand gör med mina tab's är surf, mail, och film så jag tror faktiskt att skärmen nyttjar mig bättre. Sen kommer vi till 3G frågan vilket jg verkligen vill ha.. hatar detta Har nästan lust att köpa båda men då sitter man där med 4 plattor haha..

10. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Kör internet delning, funkar ju hur bra som helst med mobil.
    Iofs kanske man borde vänta och se om nexus 10 kommer med 32gb, annars får man väl beställa en ny Note.

Edit: Ska skicka tillbaka min också, funderade på vad som var bättre och ända jag kom på vad sd kort och det vinner den inte på.

Last edited: 1 nov 2012
  11. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

32gb ska ju gå att förbeställa från UK iaf, som jag förstått när jag läsr är det den 16 och 32 gb som släpps nu ?

nee du! packade ner note 10.1 precis efter att ha satt på skärmskyddet, tillbaka till netonnet på ångerrätt och inväntar nexusen

12. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har också bestämt mig till viss del nu. Jag har öppet köp kvar tills den 25:e november. Ska vänta på nexusen, köpa hem den från England den 13:e testa bägge. Antingen sälja nexusen eller lämna tillbaka noten:) Blir bra så!

Edit: 16 gb kostar 319 pund på engelska Google play och 32 gb som också kommer kostar 389 pund

13. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

32 blir ju ett måste, är det samma release på dom ? så vitt jag har förstått så ska det vara det ?

14. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Länk till engelska Google play? 32gb kommer nog rätt omgående till sverige med skulle jag tro.

15. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

länken är https://play.google.com/store/devices/details?id=nexus_10_16gb men du får gå in via en proxy gå in på Google och sök efter uk web proxy. Sidan känner av att du är ifrån Sverige så du kommer inte komma in.

Både 32 och 16 släpps samma dag och jag har redan klurat ut hur jag ska få en samma dag. Sen får vi se va jag behåller kanske är stygg och behåller både noten och nexusen :( dumt men men ändå..

Edit: proxy sidan http://anon-proxy.co.uk/

16. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hur får man den då till averige om det är uk play? Något jag missat? :-P

17. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du har nog inte missat något:) det går inte få den direkt skickat till dig men jag har en polare som pluggar där så ska adressera den till han:)

18. Xantor

Xantor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jasså!! Jaha, då måste man fixa kompisar där då med andra ord!

Blir den billigare på så sätt eller det kvittar om man tar den på handtec?

19. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Haha ja eller åka dit och köpa själv. Jag är en som bara måste ha saker på sin release tyvärr :( jag kommer köpa 16 gb versionen tycker att det räcker för mig den kostar 319 pund som motsvarar 3640 svenska i dagsläget. Jag vet inte hur mycket den kommer kosta i Sverige. Men gissar på att den inte kommer bli lika billig som i Tyskland, UK, USA etc.

Om man tittar på nexus 4 telefonen så är det nästan det dubbla priset om man tittar på USA iförsig så är alla priser från USA exklusive skatt Har jag för mig.

Edit: priserna verkar vara exklusive skatt i England med.

403,08 pund med skatt och frakt till Sverige. Från handtec motsvarande 4600 kr för 16 gb versionen känns ganska saftigt nu..

Last edited: 2 nov 2012
  20. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu har jag fått hem min nexus 10. Sitter och testar den tillsammans med min galaxy note 10.1 för att komma fram till vilken jag kommer behålla. Undrar ni något så fråga på.