Note 2 GT-N7100 problem med uppdatering, får ej kontakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av foppson, 3 dec 2014.

  1. foppson

    foppson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har en Samsung Galaxy Note 2 som dog under en OTA uppdatering, troligen tog strömmen slut. Nu så är den obrukbar, kopplade in den till datorn och startar den i återställningsläge men datorn hittar den inte, tar jag ur batteriet med USB-kabeln i så hittas den!?!
    Startade KIES återställning utan batter men när den hämtade uppdateringen så satte jag i batteriet igen, allt såg ut att flyta på enligt planerna, stapeln på telefonen växer och sedan skulle den startas om och då var den precis som innan.

    Det kommer upp en gubbe med en röd triangel och sedan bråkar den om e:/efs inte går att montera, likadant med en massa andra sökvägar.

    Några ideer?

    Mvh

    Tommy
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du skulle kunna testa med flashningsverktyget Odin egentligen - bör fungera så länge du kommer in i recovery-menyn. Här finns en guide för ändamålet: http://www.theandroidsoul.com/unbrick-restore-samsung-galaxy-note-2-gt-n7100/

    Kies ger jag inte mycket för. Det har i alla fall för min egen del mest skapat huvudvärk...

    Byt ut ROM-filen i guiden ovan mot en nordisk sådan. Jag har tyvärr inte så bra koll på vilken som är den senaste för Note 2, men det kanske någon annan kan hjälpa till med?
     
  3. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER