Tips: Note 2 LTE till kanonpris....

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Louba, 21 jun 2013.

1. retro123

retro123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Cyberphoto är troligen den seriösaste webaffären överhuvudtaget..Känns riktigt säkert att handla från dem. Deras kundtjänst är helt suverän.

2. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag ser nu att det är fel uppgifter från mig. Jag har gjort en kort laddning igår på dagen på jobbet ser jag. Batteristatistiken brukar ju nollställas vid varje laddning. Brukar ladda enbart på natten oftast varannan natt.Luren har bra batteritid, men mina uppgifter är missvisande. Nu måste jag ju testa ordentligt. :) Note 1 kunde hålla 3dgr. Kör flygplansläge nattetid ca 5h.

3. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Då förstår jag. ;)
    Även en kort laddstund hinner fylla batteriet rätt bra, med den starka 2-Ampere originalladdaren.

Om man kör flygplansläget med avstängd skärm är ju i princip inget igång i telefonen, det förlänger stand-by tiden rejält.
    Men upp till Note 1-ans batteritider når nog inte Note 2 LTE, av naturliga skäl.

Jag ser nu att min note börjat hålla strömmen längre efter ett antal laddcykler, men vid "normal" användning med surf, kamera mm och 5-6 timmars skärmtid så åker den ändå in i laddaren på kvällen, för att inte åka på soppatorsk under nästa dag.
    Men jag klagar inte på batteritiden. Absolut inte. Med tanke på den stora skärmen och prestandan mobilen har är det ändå med beröm godkänt!
    Än så länge tycker jag det är en imponerande kanonmobil, jag har nog ännu inte kommit på en femtedel av vad denna manick kan göra. :teeth:

Last edited: 2 jul 2013
  4. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Använder Xperia min pro laddaren på jobbet, men ändå. :)

5. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Tack för ett bra tips! Det finns flera smart cover appar i Play Store. Är det någon som höjer sig över mängden? Antalet användare som har laddat ned är ganska lågt på alla som jag har kikat på.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

6. zsh

zsh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

1d 10h här och 10% kvar. 4g avstängt, nfc och wifi på.Screen time 4h53m

Sent from my GT-N7105

7. nicknolte

nicknolte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

OK dags för lite utvärdering efter en veckas användning.

Batteritiden är grym, har på energisparfunktionen och 4g avstängt, wifi lr mobildata på. Med låg till medelanvändning (några samtal, lite surf, lite sms och allmänt pillande) gav mig 20% batteri kvar efter ca 48h.

Storleken är ok, med tanke på allt man gör med mobilen idag föredrar jag hellre en stor lur som förenklar det dagliga bruket även om den är otymplig. Promenerade i nån timme med noten i min jeansficka (ganska tighta) funkade ok men man kände att luren var där hela tiden, kanske störande för någon men ok för mig.

Har skaffat ett original Samsung Protective cover+ som gjorde luren mkt bättre. För det första bättre grepp, mindre oro för att den ska halka ur och klarar nog några tapp i marken. Ett plus är att telefonen blev snyggare med caset, tyckte den grå färgen var lite keff och så vidare men det svarta fodralet med grå gummikanter gör den mkt snyggare. 119kr på 24.se, finns demoex nu för 79kr. Skulle aldrig köpa ett flipcover, opraktiskt, blir smutsigt lätt, blir sladdrigt osv och erbjuder inget skydd vid fall.

Även satt på ett billigt skärmskydd och känner mig nu gubbsafe :)

edit: aktuell batteristatus 1d 8h 38m 61% kvar skärmtid 1h 52m

Last edited: 3 jul 2013
  8. Atmos

Atmos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256gb
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Kör även jag med Protective Cover+ & är grymt nöjd med det :) Rekommenderas!

Skickat från min GT-N7105

9. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Har du länk till skyddet?

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

10. osdpanthers

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du kan googla själv, namnet på skyddet har du ju: Samsung Protective Cover+. Säljer f ö ett sådant skydd under Köp och sälj om det kan vara av intresse.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

11. nicknolte

nicknolte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

12. ASR

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Tack för tipset.Jag har dock flipcover som skyddar skärmen också

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4 Beta

13. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Fick precis sms om att jag kan hämta ut mobilen. Sedan några dagar har jag börjat vela lite om jag ska behålla den eller inte, speciellt nu när jag läste att Note 3 släpps snart.

Antingen behåller jag den och ger bort den till frugan, när jag uppgraderat till Note 3. Eller så säljer jag den, alternativt returnerar den butiken.

14. retro123

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Synd för dig då ;) Opraktiskt, nej. Samtal sker med flippen stängd. Smutsigt? Har ett mörkt ser riktigt bra ut med den vita noten, att det blir smutsigt måste vara taget ur luften från en som aldrig provat. Sladdrigt? Nej, inte det minsta. Skydd vid fall kanske är lite sämre om man har oturen att det öppnar sig just då..din enda poäng. Tappar dock hellre luren i backen med flipcover än utan. Risken att tappa den är även mindre då den ger ett mycket bättre grepp.
    Helt klart mitt bästa tillbehörsköp till note II. Kombinera med smart cover och eventuellt no lock, riktigt funktionellt. Åker aldrig av min note. Bygger inte heller på storleken förutom ett par millimeter på tjockleken som man inte märker av det minsta.
    Jag har dessutom köpt två så jag kan byta färg när jag känner för det, så nöjd är jag. :teeth:

Last edited: 4 jul 2013
  15. ASR

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Håller med, den är mycket funktionell. Jag har den bruna 100:- från katshing.

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

16. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har alla år och alla android/iphone haft skärmskydd. Men med flipcover känner jag mig trygg. Jag har vit lur och vit flipcover. Kan ni visa svarta och bruna skyddet till vit note?

17. retro123

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    http://www.youtube.com/watch?v=AYvbkEpbZ2k

elpapo gillar detta.
  18. osdpanthers

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Var och en blir salig på sin tro. Flip cover skyddar inte kanterna och ger inget skydd vid fall. Då är Samsung Protective Cover+ bättre i det avseendet. Till och ned Samsung leather pouch ger ett bättre skydd än flip cover. Jag vet, för jag har testat mig genom samtliga av Samsungs originalskydd, innan valet för min del föll på Belkin Snap Folio eftersom det för mig är viktigt med ett så fullgott skydd som möjligt.

19. retro123

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Beställde just ett Protective Cover från katching, kanske jag gillar det men svårt att se det ersätter flipcovern, kul att byta i bland hur som helst ;) Om man tappar luren och vad som skyddar bäst beror ju helt på hur den faller. Faller den med skärmen nedåt från fickhöjd så vore jag förvånad om flipcover öppnar sig - öppnar det sig när den faller på sidan så visst skratch på silverramen är väl oundvikligt men då dämpar den troligen smällen , kanske bättre än andra skal då "locket" också tar en del av smällen så att säga. Att säga "jag vet" känns vågat då den enda som vet är den som provar att släppa luren i kontrollerade test åtskilliga gånger från olika höjder.
    Drulleförsäkring ftw.
    Eller också protective cover + flipcover - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1968655

20. retro123

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Idag har jag ofrivilligt provat att släppa den med flipcovern öppen från cirka 50cm med skärmen pekande nedåt på en grusbelagd (eller snarare småsten) gårdsplan.
    Gick inte så bra, flera sprickor på skärmen. Fungerar lika bra som vanligt men fy fan vad retligt. Tror inte något cover skulle skyddat den, möjligen ett displayskydd eller ett stängt flipcover..? småsten rakt upp på displayen, plan asfalt, betong eller så vore nog bättre..

Någon med erfarenheter av att byta display, efter lite googling så verkar det kosta 800:- det första året, sedan 2k ? Känns lite dyrt.
    Jaja smällar man får ta antar jag..kan inte skylla på någon/något förutom min egen klantighet..