OK dags för lite utvärdering efter en veckas användning.
Batteritiden är grym, har på energisparfunktionen och 4g avstängt, wifi lr mobildata på. Med låg till medelanvändning (några samtal, lite surf, lite sms och allmänt pillande) gav mig 20% batteri kvar efter ca 48h.
Storleken är ok, med tanke på allt man gör med mobilen idag föredrar jag hellre en stor lur som förenklar det dagliga bruket även om den är otymplig. Promenerade i nån timme med noten i min jeansficka (ganska tighta) funkade ok men man kände att luren var där hela tiden, kanske störande för någon men ok för mig.
Har skaffat ett original Samsung Protective cover+ som gjorde luren mkt bättre. För det första bättre grepp, mindre oro för att den ska halka ur och klarar nog några tapp i marken. Ett plus är att telefonen blev snyggare med caset, tyckte den grå färgen var lite keff och så vidare men det svarta fodralet med grå gummikanter gör den mkt snyggare. 119kr på 24.se, finns demoex nu för 79kr. Skulle aldrig köpa ett flipcover, opraktiskt, blir smutsigt lätt, blir sladdrigt osv och erbjuder inget skydd vid fall.
Även satt på ett billigt skärmskydd och känner mig nu gubbsafe
edit: aktuell batteristatus 1d 8h 38m 61% kvar skärmtid 1h 52m
Click to expand...