Nyfikenheten tog överhanden och jag slog till på en Note 3. Hårdvaran är som bekant inte mkt att klaga på och äntligen har man en android med nog prestanda och tillräckligt låg input lag för att tangentborden ska hänga med. Men, ingen större nyhet iof, TW är lika illa som jag mindes det. Funkar bra gör det väl, men så grymt fult att tom jag som programmerare känner att nåt måste göras. Hade nya HTC One haft en större skärm så hade valet varit enkelt, då jag tycker HTC Sense är riktigt snyggt, inte bara i själva launchern utan även i underliggande program som SMS, Dialer osv.
Som jag förstått det så kan man byta ut Messages mot något annat, men inte Dialern? Kan man byta ut den genom att roota eller måste man även ladda på en Custom ROM? Har kollat genom ROMarna lite på XDA och det verkar lite si och så med stabiliteten på en del. Om inte Noten ska hamna i tekniklådan direkt utan föräras även med SIM-kortet så måste det vara rätt stabila grejer då jag behöver ha en fungerande lur i jobbet.
Last edited: Apr 14, 2014