Velade själv lite fram och tillbaks om detta men valde till slut Note 4 trots att jag redan hade en Note 3, mkt beroende på fingeravtrycksläsaren som är guld värd när man har lite mer känsliga saker som jobbmail och annat på luren. Nu kan jag liksom på iPhonen byta PIN mot ett bra lösenord men samtidigt slippa behöva mata in det varje gång.
Trodde faktiskt inte att jag skulle tycka skillnaden på hårdvaran i övrigt var så pass noterarbar mellan Note 3 och 4 men den senare ger faktiskt klart mer premiumkänsla. Och då tyckte jag även att Note 3 var helt ok och jagade inte som många andra upp mig på att den var plastig.
Nexus 6 har säkerligen bättre ROM stöd och liknande och LL klart tidigare, men halvdassig skärm och annat kändes så där, och så fingeravtrycksläsaren då.
Kan tillägga att jag ytterst sällan använder vare sig pennan eller en massa viftgester och liknande så det var inte en faktor. Sett till ren hårsvarukänsla så tycker jag nog att Note 4 faktiskt slår min iPhone 6 +, den senare var ett klart lyft i och med större skärm men tidigare iphones hade bättre känsla.
Edit: kanske lite missvisande att kalla Nexus 6 skärm för halvdassig, inte lika bra som den på Note 4 är nog en mer korrekt beskrivning
Last edited: 9 januari 2015