Problem: note slukar batteri :(

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by jimmyb, Feb 23, 2012.

1. Lukas

Lukas Youth Droid Medlem

Telefon:
    Xiaomi Mi 11

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Tack för tipset, men denna app hittade tyvärr inget skumt. Det blir till att återställa till fabriksintällningarna och bevaka batterianvändning efter varje installation. Mysko är det i alla fall när min Note förut klarade sig i drygt 4 dagar med måtligt användning och nu inte ens 10 timmar trots att man nästan inte använder den alls.

2. herr_pelleplutt

herr_pelleplutt Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När min Note var ny fick den oxå för sig att börja äta mycket batteri helt utan anledning. Trodde det var en app men hittade inte någon som kunde orsaka den extra förbrukningen. Då gjorde jag en factory reset och vipps var problemet löst. Installerade sedan exakt samma appar som tidigare men Noten behöll sin låga förbrukning.
    Vad det gäller batteriförbrukningen är det som tidigare nämnt appar som hindrar telefonen att gå ner i djup sömn som är bovarna. Störst problem har jag dock haft med widgets de som hämtar info från nätet brukar kunna ställa till det ordentligt om man inte kan ställa uppdateringsintervallen på dem.

3. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fått min Note i förgår och satte den direkt på laddning.
    Hade den på laddning runt 20timmar.
    Nu har den vart på 27timmar inklusive all lekande installerande av appar.
    Tycker det är helt fantastiskt med tanken på att det var den första laddningen :)

4. jimmyb

jimmyb Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej igen. kul med så många svar, tankar och ideer..

Tyvärr så verkar jag ha fått något måndagsexemplar då jag testat allt men min batteri räcker knappt en dag(24h) om jag inte använder telefonen :(

Spelar jag spel i 2h så har 50% försvunnit,, samma med surf.. Aja, funderar faktiskt på att byta tillbaka till iphone igen, men tänkte vänta tills nya ICS kommer för att se ifall det blir någon förbättring.

Mvh Jimmy