Problem: Noten krabbar

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Danne82a, 8 jan 2013.

1. Danne82a

Danne82a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skärmen börjar ofta flimra sen försvinner täckningen och sen dör den, går från 90% batteri till 0% när man startar den igen hjälp någon? :mad:

Sent from my Galaxy Note

2. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=87622

Om du tittar på vad jag skrev i sista punkten så kanske det är samma sak vi beskriver. Har lämnat in telefonen för andra gången för detta. Senaste jag läste på reparations statusen så var reservdelar beställda.

Innan jag skicka in den läste jag om folk med samma problem där en del löst det med en Factory reset det gjorde jag själv en gång och det funka inte skicka in den dom gjorde samma sak funka inte så nu får vi se vad dom hittat på.

Andra som hade samma problem prata om problem med GPU:n som går varm och inte fungerar som den skall. Kan vara det. Andra pratar om att USB:n kan vara fel på. Även folk som rootat telefonen får problemet. Detta har jag inte gjort. Listan kan göras lång på vad som kan göras fel.

Men pröva att göra en Factory reset. Annars skicka in den.
    Återkommer i ämnet när jag fått tillbaka telefonen från reparationen förhoppningsvis (snart) lämnade in den innan jul och dom fick den typ 2veckor senare till verkstaden. Saknar telefonen:sealed:

3. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har fått samma problem med min, men jag köpte min ifrån Amazon i Tyskland...
    Jag är osäker på vad de har för garantier etc, telefonen är ca 14 månader gammal.

Om det inte hjälper med en factory reset så blir det kanske en ny telefon istället.
    Dock osäker på om det blir Samsung igen...

4. Danne82a

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok tacksam för svaret. Funderar på att göra reset om de inte hjälper får jag väl lämna in den. :(

Sent from my Galaxy Note

5. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är ett års garanti på Samsungs mobiltelefoner precis som många andra tillverkare. OBS! 6månader på "tillbehör" såsom hörlurar och batteri, vilket också är som många andra tillverkare.
    Men du kan ju fortfarande reklamera produkten efter det.

Är produkten köpt i Tyskland så är jag dåligt insatt i hur reklamationsrätten ser ut där.

6. Joddla

Joddla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Batteriet som dött se mitt svar i andra tråden! :)

7. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror inte det behöver vara det då jag fått min telefon utbytt mot saleskit nu.

8. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har exakt samma problem, verkar vara många som har det. Blir att byta batteri. [YOUTUBE]iTilVk3bRSg[/YOUTUBE]

9. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har som sagt själv haft problemet och lämnat in telefonen tre gånger tillslut byte dom ut den mot en Note 2 för dom inte kunde lösa problemet. Har själv letat efter felet på olika forum och där har en del fått bort det när man bytt batteri medans endel andra har kvar problemet efter dom skaffat nytt batteri. Samsung har 2år garanti på sina nallar dock så är batteriet bara 6månader-

10. Danne82a

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej igen jag lämnade ju in min på lagning och fick tillbaka den då hade dom bytt display och batteri så nu funkar den som aldrig för :D

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

11. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

första gången jag fick tillbaka telefonen från reparation så hade dom nog haft loss displayen för då började s-pennan krångla och då fick dom byta penna andra gången. Men problemen återstod ändå och det blev snarare ytterliggare fel. Så har dom bytt displayen se till att testa s-pennan så dom har kalibrerat den.