Problem: Nu dog den?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Toxy, 7 juli 2012.

1. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu fick jag tillbaka den efter reparationen och tydligen var den vattenskadad på något kretskort eller något, tycker det låter lite konstigt då den bara legat hemma sen sist jag hade lämnat in den, han sa att jag kunde betala 400 i självrisk och få en ny telefon och då frågade jag om jag kunde byta till en annan och det gick försäkringsbolaget med på.. Så nu har jag bytt till en s2 (kunde bytt till en s3 men då hade jag fått lägga 2500 mellan) dom går på inköpspriset tydligen och då va xperia s värd totalt 2500 kr :/

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

När jag jobbade på ett serviceställe för mobiler, så var man tvungen att bevisa att en mobil var fuktskadad genom att ta en bild på stället där det var fukt, något du skulle krävt att ha sett. Sen bara för du har haft den hemma precis innan du skickade in den så är fukstador något som dyker upp efter ett tag(sålänge du inte badat den helt).

Klart försäkringbolaget gör det, du kan ju gissa hur många som skulle använda sig av diverse fula trick för att komma åt den senaste modellen genom att lura dem.

3. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo den kunde kanske varit fuktskadad innan jag lämnade in den första gången. Är dock extremt nöjd med att jag fick byta mobil helt dock hade jag hoppats att inköpspriset på en xps hade varit lite högre eftersom den är relativt ny och den är ju bra så länge den funkar, sen har den ju ganska bra specs med :)