Nummerpresentatör som inte ändrar utseendet på telefonen samt är snabb?

Diskussion i 'Applikationer' startad av xtreme, 4 nov 2010.

1. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Hahahaha....... Efter att du svara på mitt inlägg har det fungerat. Misstolkade dig då jag trodde att du redan gjort någon form av ändring. Får hålla lite koll o anteckna när något nr/namn/stad fuckar upp ;-).

En sak jag reagerat på som diskuterats tidagare också. Om inte nr:et hittas så förblir skärmen helt tom på info. En önskan där är att om sökningen inte hittar något borde det komma upp någon info om det, skulle ju räcka om det står okänt nr eller namn saknas eller liknande.
    Edit:

Måste bra ösa beröm över hur snyggt du gjort denna app. Den är verkligen skitsnygg o o smälter in helt fantastiskt bra på skärmen.
    Sent from my U20i using Tapatalk

2. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Numret dök upp i vemringde...

Och numret syns som vanligt. Tänkte lite fel tidigare....8-)

3. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag måste också ge dig applåder piraya! :)
    Otroligt snygg implementation!

Vemringde har ju en egen samtalslogg (där man kan välja hur många som ska visas) där man kan kolla vilka som ringt. Det finns även en flik för sms. Kan du skapa något liknande för din app?

Keep up the good work!
    :) :) :) :)

4. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej igen och tack för all värme, det är kul att se att ni gillar appen. Jag har insett att det är en stor brist att man inte efteråt kan se namnet på den som ringde. Problemet är att jag inte ville göra en till samtalslog då det redan finns en. Det jag vill göra är istället att ändra texten som visas på den befintliga samtalsloggen. Jag har kikat lite på detta under gårdagen och jag har inte kommit på någon bra lösning ännu tyvärr.
    Hur fungerar samtalsloggarna i programen som t.ex. vem ringde? Ersätter den samtalsloggen den inbyggda eller har man behov av att kolla i båda två? Jag får ladda ner den och kolla.

Jag har i alla fall fixat en liten bugg som gjorde att texten för ort inte alltid visades rätt. Har inte laddat upp den ännu utan siktar på att lägga upp appen på market istället för lättare uppdatering i framtiden.

Sen vill jag bara säga att det här programmet är extraherat ur en annan app som jag håller på med och jag ville egentligen fokusera på den. Men det var så kul med all feedback jag fick på Incoming så jag kommer helt klart att fortsätta utveckla den. Det är jättebra att ni kommer med synpunkter och förslag. Jag ska försöka lägga in dem så gott jag kan och så länge jag har tid.

Jag tänkter inte avslöja så mycket om min andra app ännu men den kommer bli mind-blowing! Däremot kommer jag nog behöva betatestare ganska snart så ni får hålla utkik här på forumet ;)

// Anders

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Vemringde och truecaller har båda helt egen historikflik, dom har inte integrerat den i standard historiken. Själv kör jag med youlu dialern där det också finns historik,kanske är det enklare att implementera incomings historik i en tredjeparts app än i standard appen ?

Vore ju kanon om du la ut den på Market,mycket enklare hantering av uppdateringar den vägen.

Jag har fått upp buggen jag nämde tidigare idag. Det kommer upp siffror framför stadsnamnet när det händer,verkar nästan vara något med postnr;et som busar alt gatuadressen.

Vore jättekul om du fortsatte utveckla denna app och jag väntar med spänning på nästa app du håller på med

Sent from my U20i using Tapatalk

6. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 515
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Mycket bra app :D Tackar vi för!

-Vore göttans om du la till funktion att lägga till numret, namn och adress i kontakter efter samtalet.

-Vore fint som folk sa tidigare om man får meddelandet "Ingen info" när numret inte hittas på eniro.

7. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Hur går utvecklingen? Väldigt bra implentering

8. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej. Det har tyvärr inte hänt så mycket i helgen då jag varit borta. Men jag hoppas på att kunna bjuda på några uppdateringar under veckan. Jag håller bland annat på att kika lite på möjligheter för samtalslogg och sms. Som det ser ut nu lutar det åt att jag behöver skriva en egen samtalslista då det inte verkar vara möjligt att uppdatera den befintliga utan lägga in nummret i kontaktlistan.

Appen kommer troligtvis upp på market nu i veckan.

// Anders

9. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tummen upp! :)

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Appen funkade icke på min X8.

11. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanske dags och göra en separat tråd för denna app? :D

12. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var tog det stop? Gick den inte att installera? Kom du inte till inställningarna eller kraschade den vid något tillfälle?

Ja, det börjar nog bli dags. Det var inte meningen att kapa denna tråd.

13. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Appen funkar skitbra, dock när det ringde för en stund sen så blev namnet på personen som ringde över två rader som halvt överlappade varandra. Förstår du vad jag menar?

14. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Okej, jag förstår inte riktigt. Var det ett väldigt långt namn som gjorde att det inte fick plats på en rad? Det verkar skumt att de överlappar varanda det har jag inte varit med om. Jag ska i allafall kika på saken. Bra att ni rapporterar buggar.

15. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja det var ett långt namn, kan ha varit så att den tog med titel eller företagsnamn också men det hann jag inte se.

16. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Menar du att de namnet hamnar på två olika rader som överlappar varandra.
    Det låter väldigt konstigt om det är så. Om det är ett långt namn så skriver både min telefon och emulatorn ut det på två rader så att det ser bra ut.

Eller är det så att namnet hamnar på två rader och därför överlappar något annat som ligger bakom? Isåfall går det ju att lösa genom att flytta pop-rutan längre upp eller längre ner i inställningarna.

Jag ska testa att göra så att textstorleken på namnet automatiskt anpassat så att namnet ryms på en enda rad. Jag tror det kan bli en snyggare lösning.

Edit: Appen finns nu på android market:

Last edited: 15 nov 2010
  17. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Grymt, tack som fan piraya

18. Lazat

Lazat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

grymt bra jobbat!

19. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

När x8:an får 2.1 kommer den att fungera.

20. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Hmm.. Får den inte att installeras på SGS 2.2