Jag tror Switch kommer bli en succé. Bärbar, har en praktisk handkontroll som kan monteras/demonteras vid behov och framförallt tv-spel som hållit oss roade sedan slutet av 1980-talet. Titlar som Mario, Zelda etc. som är exklusiva, men andra med.
Den här maskinen har förvisso en intressant koncept, men inga spel som får mina ögon att förtjusas eller vattnas av lockelse. Inte på samma sätt. Hade varit kul att prova Worlds of Tanks, men vad mer? Jag kommer inte finna lika mycket spelglädje som jag kommer att få med Switch.
Jag köpte en Wii U förra året, efter flera år av om och men. Jag ångrar mig att jag inte köpte den 2014 då när jag köpte PS4:an. Även om den inte har lika utbrett mediasystem som PS4:an har den betydligt mer spelglädje, speciellt med deras exklusiva titlar som Mario 3D World, ett äventyrsspel som jag skulle kunna varva i omgångar utan att tröttna. Eller köra Mario Kart online mot andra i all evighet och bara ha kul.
Tyvärr tror jag att jag inte kommer ha det minsta roligt med den här maskinen från Nvidia, spelar ingen roll vilka egenskaper den än har, eftersom jag kommer aldrig hitta ett renodlat spelsglädje med den som jag nu har med just Wii U och kommer även förmodligen ha med Switch.
Last edited: 7 januari 2017