Ny Android användare söker svar...

Diskussion i 'Magic' startad av urotsukidoji, 31 aug 2009.

1. urotsukidoji

urotsukidoji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla här på forumet! Detta är mitt första inlägg men lär inte bli mitt sista. :)

Jag har nyligen köpt en htc magic från 3. Jag är väldigt nöjd hittills men men som många andra här så kan jag knappast tänka mig att lämna den original då det kliar allt för mycket i fingrarna. :D

Jag har läst på forumet och på wikin. Dock känns det som en hel del info att ta in och jag blir lite snurrig av allt. Jag är trots allt nybörjare vad det gäller Android. Vad som lockar mig mest med att roota är klocknings möjligheter, apps på SD-kortet och Tehter. Vad är det mer som gör det värt att roota tycker ni?

Om jag nu ska roota min lur är det här den bästa metoden? https://swedroid.se/wiki/index.php/Roota_HTC_Magic_(1_click_root)

Hur vet jag om min SPL är Perfect eller inte? Jag har 1.33.0009

Sen fattar jag inte riktigt hur man ska avgöra vilken firmware man ska ha,
    är firmware och ROM samma sak förresten? Om inte skulle jag gärna vilja ha en "brain-friendly" förklaring.

Det vart en längre post än jag hade tänkt mig, hoppas någon pallar läsa igenom och svara. Sorry om det redan har frågats om detta, jag har sökt runt men inte hittat någon info.

Mvh crille

Last edited: 31 aug 2009
  2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Ju , jag tycker du ska behålla din nuvarande rom först och främst men ...
    det finns två olika alternativ
    1: HERO ROM som är alltså vad man hittar i HTC hero som med lite modifikationer funkar på MAGIC dock ej Bluetooth
    2: Dream Rom som med lite mdifikation funkar på Magic, i dessa har man lagt in lite saker som saknas annars , typ app2sd och Swap (vilka behövs inte för magic) sedan en hel del andra apps och modifikationer som man kan lätt se i ROMens change log.