Ny beta av Dropbox tillgänglig... med upp till 5Gb extra utrymme på "köpet".

Diskussion i 'Applikationer' startad av gosa, 3 feb 2012.

1. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Jag hade fyllt mitt utrymme sedan tidigare så jag var tvungen att ta bort lite för att få ledigt utrymme. När jag väl gjort det så kunde den skicka upp en fil och jag fick då de första 500MB. Nu får den stå och tanka på för fyllt så skall jag snart ha mina 5GB extra.

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag skrev ut alla mina bilder med min nya fotoskrivare och skickade dom via snigelpost till Dropbox huvudkontor. Men efter flera dagar har det inte hänt något.

Givetvis har jag använt beta-appen för att synka mina bilder, jag har även provat med desktop-klienten att gjort samma sak.

;)

3. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag fick mina 0.5 GB för att jag laddade ner beta-applikationen till telefonen. Jag fick 0.5 GB för att jag laddade upp bilder från både dator och telefon. Men jag har laddat ner bilder från internet och kopplat in telefonen och vid auto-play valt dropbox-alternativet. Kruxet är att den inte hittar nya bilder. Det verkar som att dropbox enbart vill godkänna mina bilder tagna med telefon-kameran :/ Just nu har jag en alpha-version av CM9 så kameran fungerar inte. Får lägga in stock igen för det... hmm.

4. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Så givet verkar det ju inte varit eftersom du är en av få här som inte fått till det... dessutom var det inte tal om några bilder i din första post där du skrev att du hade problem.

Nevermind - det framgår ganska tydligt av ditt svar att du inte heller verkar så intresserad av vidare input, så vi kan väl nöja oss med att konstatera att du får vara nöjd med de 10Gb du har nu. Jag försökte iaf visa intresse för ditt problem.

5. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Var la du bilderna?

- Om du inte redan gjort det, testa att lägga dem i DCIM-mappen på kameran. Tror bara det är den mappen som Dropbox scannar.

- Annars kan du väl testa datorklienten istället för att fylla på?

6. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Nej dessa skall vara utanför recruitsystemet. så du ska kunna få 2GB vid reg. sen ~1GB från dropbox.com/free och sen ~1GB från get started och sen 5GB från detta.

Då har du gjort något fel :(

Har du bilderna du laddar upp redan på dropbox? för har sett när jag importerar bilder från usb-minne/telefonen så har den redigerar bilder på dropbox som jag redan importerat en gång.

Precis. och jag är nöjd, fick alla 5GB

+1. han måste ha gjort något fel.

Här är en till som fått det att fungera.

Jag fick föra över en stor videofil som jag spelat in med kameran för att få den sista 500MB

Har du bilderna sen innan på dropbox?

Kan vara så att den läser av exif infon eller vad den heter. hade några bilder nedladdade från internet och dom hittades inte.

om du inte får alla 5GB så testa att filma en stund med kameran till en fil på 500~700MB och ladda upp så kommer du få den sista 500MB

7. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag tror jag lade bilderna under E:/DCIM/100ANDRO/ :)

Jag ordnar det genom att använda mig av videokameran istället (10 minuters inspelning i upplösningen 720p = ~450 MB) :)

8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag provade först med att låta den synka mina bilder via telefon, när inget hände provade jag då med 5GB videoklipp, dock hände inget där heller.

Jag använder mest Dropbox för backup av konfigurationsfiler och som en mellanhand mellan dator och telefon när jag inte orkar koppla in telefon via USB till datorn. Så det är ingen direkt panik för mig om jag inte får några GB extra. :)

Jag tog dock illa upp när jag blev dumförklarad, därav min ironiska kommentar tidigare.

9. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Tråkigt att du kände dig dumförklarad - ber om ursäkt för det.

Last edited: 6 feb 2012
  10. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Intressant... det har jag inte tänkt på. Blev liksom aldrig ett problem för mig då jag har drygt 100Gb raw & jpg-filer skjutna med egen kamera att slänga upp.

Det enda jag reagerade på var att Dropbox inte tog med precis allt när jag laddade upp från mobilen, något jag sett fler kommentarer om i Dropbox forum.

11. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Sämmer inte. Du börjar med 2GB och kan få 8GB extra via invites. Allt annat inklusive dessa 5GB är utöver de 10GB.

Om du går till https://www.dropbox.com/account#referrals så kan du se hur mycket plats du fått från invites och hur mycket till du kan få.

12. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Haha, made my day.

13. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Testa med senaste betan från deras forum, och sen tar du ett usb-minne och lägger in 5GB bilder tagna med en vanlig digitalkamera och sen stoppar in i datorn och när autoplay startar så väljer du import med dropbox.

Har du sagt vilket operativsystem du kör med på datorn? har du svarat på ifall du redan har bilderna på dropbox?

Testa och flytta ut alla bilder du har på dropbox och testa med ett usb-minne.

Jag lade in mina bilder som jag tagit med min digitalkamera rakt in på roten på ett usb-minne och sen in med den i datorn och så startade autoplay och jag valde import med dropbox och så fick jag 4.5GB men den sista 500MB så fick jag inte fast jag hade laddat upp 6GB med bilder. flyttade över ett filmklipp som jag filmat med digitalkameran och då fick jag den sista 500MB.

Vill inte låta som att du är dum men vill inte att du ska missa att få dessa 5GB.

14. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

När jag kopplar in USB-minne eller en kamera till datorn (Windows 7) får jag bara autoplay-val för "program och spel" (pga program som vill köras när man sätter i enheten) och import till dropbox finns inte för den kategorin. Är det någon som kan berätta vad jag ska göra för att datorn ska se enheten som bilder?

15. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Har du laddat ner beta-versionen av Dropbox till datorn?

16. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, den är nedladdad och installerad. När jag går in och tittar på alla autoplay-alternativ så finns Dropbox-alternativet med för bilder, videor osv så det är också korrekt installerat. Problemet är att alla mina enheter vill köra ett program när de sätts i och Win 7 vill bara se det (som dyker upp som en extra CD-enhet i utforskaren, utöver lagringsenheten) i autoplay.

17. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hittade ett avinstallationsprogram för programvaran på USB-minnet så nu slipper jag det, fast nu sätter inte autoplay igång alls istället så jag får inte göra något val alls...

18. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

hur ser man om man fått sina 5gb? är det bara att hålla koll på mätaren i dropbox, i så fall är jag lost om jag fått mina eller inte.
    jag la inte mina bilder i någon Test det funkade utmärkt pluggade i stickan i laptopen och dropbox importerade dom utan strul

Last edited: 9 feb 2012
  19. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
  20. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Lite trist att den nya måste installeras internt...