Fråga: Ny familjemedlem

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av jebediah, 6 aug 2012.

1. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag skulle flasha en äldre fw med odin, sedan flasha cf-root på den o sedan flasha CM från cwm recovery.

2. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har kört med NEAT den senaste månaden men med den senaste NEAT rom samt Phenomenal 5.5 (UHLPS NeatRom Lite (1th July 2012)) fick jag massvis med FC samt att min touch screen slutade fungera massvis med gånger :/ Fick rycka batteriet 4-5 gånger i veckan. Riktigt tråkigt för den är en jäkligt bra rom där batteritiden är gudomlig.
    Så nu har jag kört in Tres stock rom och ska testa CM9. (Gick inte att gå från Neatrom till CM9 :/)

3. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har nu testat RR ett tag och är inte jätte nöjd direkt. Visst, det va bra flyt och batteri tid, men en massa små buggar och en ignorant idiot till dev gör att den romen går bort.
    Testade sedan CM9, men den små laggar titt som tätt, och deras rom kontroll saknar "i mitt tycke" en massa funktioner.

Vilka fler roms är värd att testa? Helst en rom med massiva inställningar för att kunna ställa in personliga inställningar/utseende etc.
    Och kernels? Har enbart testat Siyah hittills vilket funkar bra. Men ExTweaks verkar tappa alla inställningar varannan dag.

4. Kåbe

Kåbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Testa Rootbox, finns ics och jb versioner. Många inställningar i ics varianten.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

jebediah gillar detta.