Ny firmware för Desire 1.21.405.2

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av robertk2, 2 jun 2010.

1. rolandaa

rolandaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med Skandinaviskt tangentbord

Kul att telefonen klev upp på 1.21.405.2 under midsommarnatten :P

Lite fundersam och förvirrad så uppade jag trots mitt ngt berusade tillstånd!

Allt verkar funka ok soo far men det vart en del pill med att lägga tillbaka alla program och få till skärmar och widgets - fick logg in i FB igen + lite mailkonton som försvann men inget direkt katastrofartat.

Ett problem med appen "Skand. tangentbord" har jag tyvärr, den visar inte längre åäö, ngn annan som har haft det strulet?

Har installerat om och provat fingra på alla inställningar men nope fortfarande samma irriterande strul...

>Edit
    Det fixade sig efter ominstallation och omstart - puh

Last edited: 26 jun 2010
  2. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick förslag att uppdatera efter en hård reset. Funkar klockrent och har inte märkt några nya buggar mot förra versionen.

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Efter uppdatering kan jag inte längre sätta på WiFi. Fattar inte hur jag ska fixa det. Någon som kan hjälpa?

4. frostis

frostis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sms-dubletter

jag har också problem med samtliga ovanstående punkter. argh.... mkt irriterande med sms:en. den har märkligt nog dock inte dubblerat några mms...
    riktigt irriterande att den restorade all ikoner och liknande. först hittade den inte heller alla mina (google-)kontakter visade det sig, men nu verkar det ha ordnat till sig..
    är det någon som vet hur man får bort de dubbla sms:en?

5. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Var det den filen som var på 27 mb som alla tjötar om? :P Trodde jag (äntligen) fått en Froyo men där fick jag tji!:teeth: Den laddade jag ned i fredags. FriendStream var det ända som spökade men det löste sig genom att fimpa FB- och Google-kontot och sen rensa data och cacheminnet hos FriendStream.

Men jag märkte att luren blev lite alertare iom uppdateringen. Till exempel var den inte alls lika seg vid uppstarten, dess ursprungliga webbläsare är nästan lika snabb som Opera Mini nu, det går jävligt snabbare i menyerna. Kanske är detta bara försmak av vad som komma skall? ;)

6. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer som har fått problem med att titta på flash grejer efter uppdateringen? Före gick det helt ok att titta på svtplay men efter säger den bara att den typen av flash innehåll inte stöds. Kan man göra något åt detta?

7. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Just svt play behöver man väl egenligen inte flash till om man har Android?
    Har förvisso inte vart inne på ett tag, men med min gamla Magic gick det ju fint att titta på klipp därifrån utan flash.

8. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan lägga till en avsaknad!

* (Exchange Sync/Mail) I version 1.15 kunde jag i mail söka efter objekt på servern. I sökresultaten fanns det en rad som hette "Search on server". Denna funktion är väck! :-(

Kontaktade HTC om ovan försvinnande nu på morgonen och de skulle forska och återkomma...

/m

9. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt, det har fungerat klockrent hitils, men efter uppdatering så står det bara att "denna typen av flash stöds inte" och sen kommer man inte vidare.

Finns det någon fix för detta?

10. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Funkar perfekt på min med uppdatering.

11. rolandaa

rolandaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SVT play funkar mkt bättre efter FW uppen...
    Vädret visar äntligen Stockholm...
    Nice...

12. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

du får inte glömma att man kopplar upp sig emot en databas med och hämtar en en "lista" som beskriver vilka satelliter som man på sin grovpositionering (det du beskriver ovan) förväntas att kunna hitta.
    för att snabbt kunna låsa vid dem

13. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Är det någon som vet om man kan göra en manuell uppdatering av firmwaren?

Jag har nämligen fått ett problem med att FOTA-uppdaterigen fuckade min wifi-enhet. Jag har snokat som fan efter en lösning, och en lösning (som inte innebär att jag flashar eller rootar eller vafan det heter) är att göra om uppdateringen manuellt och inte "over-the-air".

Var kan jag hitta rätt firmware (svensk och hela det köret) samt en guide för att lösa det? Någon som vet?

(jag vill verkligen inte starta en tråd om det här, men jag kommer att göra det om jag inte får några svar här. jag är desperat!)

14. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1

Hittade en länk med google: http://blog.gamermatrix.co.uk/?p=194

Har ej testat den själv dock.

15. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

@Milky Way:
    Grymt snabbt svar! Tack. Nu har jag postat en fråga i snubben blogg om problemet. Jag vågar liksom inte göra uppdateringen... :(

16. donfuego

donfuego Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Off Topic: Backup program

Sorry för Off Topic men har någon tips på ett bra Backup program? Till WM finns det ett som heter PIM-Backup som backar rubbet till SD-kortet: Mail, SMS, kontakter, kalender samt filer och dokument. Vore gött om det finns nåt liknande till Android.

17. Falcon_Bayerskt

Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Funkar det inte så att mobilmasterna vet var dem står (via GPS mm) och att dem utifrån den positionen och den uteffekt som krävs för att nå telefonen beräknar vart man är (1 basstation ger en cirkel med en radie baserat på uteffekten, 2 basstationer 2 tänkbara punkter, där basstationernas cirklar korsat varandra)? Eller har jag missuppfattat?

18. donfuego

donfuego Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

19. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Absolut..
    genom detta får du en grovpositionering, en uppskattning kan vi kalla det för.
    men för att få en mer exakt pos använder man GPSen..
    om nu nätpositionering vore fullt tillräckligt bra/användbart, varför kasta in en GPS i mobilen Isf?
    Nokia har ju supl.nokia.com som "A-Gps" server, där man sen hämtar vilka satelliter som finns vid din tidpunkt och position för att kunna låsa på dem sen.
    har för mig att filen med servrar i telefonen ligger under mappen ETC/GPS på mobilen.. kollar du i den hittar du tex. supl.google.com som använder port 7276

många gpser har idag ett chip som kallas SiRFstar III, detta innehåller bl.a data var satelliterna förväntas finnas i himlen baserat på det datumet man matar in..(man kan få tid och data via skyn med, men går fortare förinmatat)

MObiler saknar ju detta men har ju andra sätt att hämta data på

(därför tar ju det en sån förb**nad tid när ju ligger i offlineläge för att få en GPS fix.)

Edit: glömde ju att skriva att ibland har ju mobilen bara låst mot en mobilbas, (HAR FÖR MIG de brukar hålla reda på 6st om möjligt)
    och då kan ju man inte på alls bra position..
    ska jag gå ännu mer offtopic så var detta fallet med Engla, ni kommer säkert ihåg, man spårade ju hennes mobil men fick aldrig en bra fix på den pga en mast bara.
    Tele2 erbjöd sig att åka ut med mobila/temporära master på släp för att på en bättre position men de hann inte innan mobilen dog.. :(

Last edited: 30 jun 2010
  20. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Min uppdatering kom OTA igår kväll. Det var synd att jag inte läste hela tråden utan bara de första 10 positiva sidorna innan jag valde att uppdatera.
    Så här gick det för mig:
    Uppdateringen laddades ner. När jag valde att installera frågade telefonen om jag ville säkerhetskopiera. Jag valde JA. Därefter installerades uppdateringen, telefonen startade om och sade att det fanns en säkerhetskopia av mina personliga inställningar på SD-kortet och frågade om jag vill återställa dessa. Jag vågade inte annat än att svara JA.
    När telefonen startade var språkinställningarna ändrade från svenska till engelska. Alla startskärmar var återställda till ursprungsläget, dvs så som det såg ut när jag första gången startade telefonen som ny.
    Alla inkommande och utgående sms hade blivit dubblerade.
    Friendstream och nyhetsprenumerationer fick ställas in på nytt.
    I övrigt har jag inte märkt några speciella förbättringar eller försämringar förutom att HTC:s väderwidget angav rätt stad som plats istället för bara "Sverige aktuell" som tidigare. Men det försvann igen när jag valde svenska som språk.

På det hela taget inga jätteproblem egentligen men att ställa in hemskärmarna som de var innan tog ju sin tid och alla dubblerade sms är ganska irriterande. Nån som vet om det går att få bort lätt eller måste jag sitta och radera dem ett och ett?