Ny firmware för Desire 1.21.405.2

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av robertk2, 2 jun 2010.

1. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade 1.21 men tänkte försöka mig på lite rootning så jag följde den här guiden

https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=173165#post173165

Efter att ha rootat har jag nu version 1.15... igen och när telefonen startar frågar den om jag vill uppdatera. Svarar jag JA så laddas uppdateringen hem 100% men stänger sen ner och 1.15 kvarstår.
    Någon som vet hur jag kan få tillbaka 1.21... igen (men samtidigt va rootad)?

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Ja, med Modaco r3.1 får du tillbaka 1.21

3. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Är den 100% fungerande?

4. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Sedan jag uppdaterade till nya firmwaren från HTC så har det börjat låta förskräckligt varje gång man tar foton i andra kameraapplikationer än just den inbyggda. Tidigare respekterade de mitt val att stänga av Shutter sound, men nu ger både Goggles, FxCamera och alla andra applikationer som använder kameran för att ta foton ifrån sig ett öronbedövande oljud när man trycker på avtryckaren. Är det någon annan som uppmärksammat detta?
    Applikationerna i fråga har inga egna inställningar för avtryckar(o)ljud, men innan denna uppdatering gav ingen av dem ifrån sig något ljud.

Last edited: 10 jul 2010
  5. eemeliie

eemeliie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde precis som du och när telefonen startade hade den bytt språk från engelska till svenska, startskärmarna var återställda och alla sms var dubblerade. Försökte återställa från minneskortet men får bara upp att den inte hittar någon sådan fil. Så jag har gjort om allt manuellt istället. Har dock inte orkat radera smsen, det är ju nästan 1000 stycken, så om nån kommer på nåt smidigt sätt att fixa det så säg gärna till.

Last edited: 21 jul 2010
  6. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag synkar mina Gmail konton (enkelt), samt arbetsmejlen via First Class (något bökigare). Man jag har inte lyckats med att få synk mot Telias epost att fungera.

Vad har du för inställningar?

Edit:
    När jag konfigurerade kontot för arbetsmejlen fick jag diverse fel, men efter mycket om och men fungerade det i alla fall till slut.

Jag provade med det mesta på Teliakontot, och när jag tröttnade och gav upp så var konfigurationen precis om den är i datorn:
    Inkommande e-postserver (pop3): mailin.telia.com
    Serverportnummer, inkommande e-post (pop3): 110
    SSL: Nej

Vilket resulterade i att jag fick följande fel: Serversvar " "

Fick till slut optionet att spara inställningarna, vilket jag gjorde, och avslutade sedan, och nu fungerar det utmärkt trots "felen"?

Ingen aning om varför det blir så här så fort jag ska konfigurera ett e-postkonto, men det funkar nu och det är huvudsaken :)

Last edited: 8 aug 2010