Ny firmware I9000DXJF5, rekommenderas!!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tbear, 26 jun 2010.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Känns som att förra FW var mer stabil blir nog till att flasha tillbaka och sen vänta på den officiella :)

2. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

I9000XWJFF

Ytterligare en firmware släppt idag, I9000XWJFF, nån som testat?

3. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den är inte ny, den är från Juni. Men som svar på frågan så är det just den jag kör nu. Inga problem att rapportera, utom GPS:n som vanligt. Allt annat fungerar perfekt.

4. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

ok, ursäkta mig. Trodde alltid de la ut den senaste men såg nu att den hamnade under juni månad ;) fungerar det att skicka sms med den versionen för det gjorde det inte med den nyaste, inte på min mobil i alla fall :)

5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samsung är säkert medveten om dessa läckor av beta-firmwares men det är upp till DIG om du ska använda dem eller avstå och väntar på officiella uppdatering. Ingen som tvingar dig att använda dessa och det står ingenstans på officiella Samsung hemsida att du ska experimentera heller genom att flasha din mobil med en icke publicerad mjukvara.
    Även HTC,Motorola, SE osv. har läckor av sina mjukvaror men dem uppmuntrar inte heller deras kunder att använda dessa och upptäcks det att du har mixtrat med din mobil vid en garanti ärende så rycker din garanti och du får klara dig bäst du kan då.

Att Samsung ser genom fingrarna att samsung-firmwares sprider dessa beta- mjukvaror kan jag bara gissa att Samsung antar att det är inte medel "svenson" som brukar dessa utan sådana som vi, nördar, och vi vet vilka risker detta innebär. Så länge det inte strömmar in en massa garantiärende pga. detta, behöver Samsung ej bekymra sig.

Jag naturligtvis avvaktar tills det kommer en officiell uppdatering som jag kommer att kunna luta mig tillbaks ifall någonting skulle gå fel när/om jag flashar min Galaxy med en stabil och bra ROM från MoDaCo ;)

6. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror inte att de ser genom fingrarna då de alldeles nyligen strukturerat om och renderat det florerade programmet obrukbart.

7. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tro katten det att de inte rekommenderar dig att installera något som inte är officiellt... Poängen är ju det att de vet att det finns ett gäng där ute som mer än gärna experimenterar med sina telefoner, och på så sätt kan de få mer information när klåfingriga personer flashar om sina telefoner. Och skulle något gå fel och Samsung kan visa att de brytit mot eula, eller vad det nu heter, så är det ju win win för Samsung. De får mer betatestning samt att de slipper ersätta.

8. Milo76

Milo76 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haft jätteproblem med att ladda ner apps från market efter jag flashat min telefon.
    Den står bara och tuggar men inget händer. APN stämmer och jag har provat med både wireless och 3g men samma sak, inget händer! Gör man en hardreset kan det fungera några ggr sen slutar den helt plötsligt.
    Läste någonstans på xda-developers att det kan ha med IMEI inte stämmer. Kontrollerade nummret med det i telefonen och mitt kvitto, och gisa vad, Det stämmer inte överens!!!

Vad göra???

HJÄLP!!

9. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du gjort en fabriksåterställning efter att du har flashat din mobil ? Dem på XDA (eller MoDaCo ) sa att man borde har gjort för att få tillgång till Market och det kanske återställer även din IMEI nummer till ursprungliga.

OK, jag såg inte att du har redan hardresettat din mobil, försök flasha om den till en annan firmware kanske

Last edited: 8 jul 2010
  10. Krukväxt

Krukväxt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur lång tid har det tagit för er att uppgradera firmware:n?
    Vill veta hur länge man ska låta ODIN stå på samma ställe innan man bör försöka göra om det.

11. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Några minuter? 5? Tog inte tid, men det kändes som det gick snabbt

12. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gick fort, max några minuter tog det.

Börjar bli lite snurrig nu av alla versioner som kommit. Någon som har koll vilken version av CSC som är bäst att använda sig av? Om jag fattat det rätt är det JF9 som blir bäst.

13. Milo76

Milo76 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försökt med flera olika firmwares.
    Det skumma är att det fungerar ett tag men sen slutar det.

14. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lysande Sickan, du har uppfunnit raketbränsle ! Guess what, samma gäller med allt du köper och har garanti på, sabbar du produkten och det upptäcks då rycker din garanti och du går tomhänt. Är du klåfingrig då ska du veta vad du gör eller låta bli, så enkelt är det ;)

15. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det bör knappt stå stilla på samma ställe ens. Både i Odin och på telefonen syns en mätare som visar hur mycket som överförts så det är ingen väntan där man inte vet om det jobbas eller ej.