Ny firmware I9000DXJF5, rekommenderas!!

Discussion in 'Galaxy S' started by tbear, Jun 26, 2010.

1. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var tvungen att ta med alla filerna, även CSC, annars hängde den sig vid omstarten. Det medförde, förutom att allt var på ryska när jag startade upp, att APN-inställningarna var borta och då fungerar bara WiFi.

Knappa in dom manuellt under Inställningar->Trådlöst och nätverk->Mobila nätverk->Åtkomstpunktnamn. Jag använde värdena på https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inst%C3%A4llningar vilket fungerade bra för min operatör, Telia.

Kör nu på JFB och det verkar fungera bra, GPSen är stabilare och Swype finns på svenska.

2. Pyrox

Pyrox Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack som fan Turritops! <3

Allt funkar klockrent nu!

Last edited: Jun 26, 2010
  3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån som haft täckningsproblem som åtgärdats med detta? Förstår inte riktigt var filerna kommer ifrån eller hur man gör.. :P

4. helldin

helldin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Gpsen och compassen är betydligt bättre.
    Wifi visa 16mb/s innan. Nu visa den 24mb/s

5. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mums, tror dock jag väntar lite till men är väldigt glad över att GPS-problemen verkar försvinna... har varit lite orolig över den då den funkat väldigt dåligt när jag jämfört med tex polarens Desire. Härligt... kul att en uppdatering redan verkar vara på gång, får hoppas Samsung får ut den snart också då. :)

Dessutom hade det ju varit bra om de löste så man kan använda Windows 7 (64-bit) också... hmm

6. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Officiella firmwares?

Var har Samsung sina officiella firmwares? Den andra sidan ni länkar till är inte Samsungs väl? Jag är sugen på att uppgradera, men jag vill inte riskera att något går snett och att jag då får skylla mig själv och stå där utan garantin och med en obrukbar mobil.

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    W7 (pro iallafall) 64 bit funkar utmärkt på min dator. Telefonen går det såklart inte installera på. :)

Skämt åsido. Jag antar att du menar kies, och det funkar på w7 x64 helt utan problem för mig. Bara lite stök under installationen med att återställa drivisen en gång.

Det jag gjorde var att installera kies från galaxy s sidan (1.0) på samsungs hemsida, gjorde en drivrutinsominstallation i kies, då funkade allt. Fick sen automatiskt uppdateringen till 1.5. Minns inte om jag var tvungen att ominstallera drivisen igen eftr det. Men ha inte telefonen inkopplad när du väljer uppdatering av drivisarna i kies. Då bör det fungera. Lovar inget dock.

8. tbear

tbear Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsung har inte släppt någon firmware ännu, så tyvärr är alternativet till detta att vänta, iofs har du inga problem med mjukvaran eller gps så är det ju ingen brådska :-)

9. tidelipop

MINA ENHETER

De saker jag stör mig på är att jag har lite problem med GPS'en (eller hade?) och att den är seg när man startar och stänger program ibland. Sen vill jag gärna ha Swype på svenska också.

10. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Rookie frågra: Bryter man garantin när man läger in nya FW? och skulle någon kunna vara snäll och lägga upp en snabb guide på svenska?

11. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade problem första gången jag installerade Kies men det finns risk att jag blockade en fil med mitt antivirus (Kaspersky) då jag gjorde en massa saker samtidigt och kanske gjorde något utan att tänka. Annars var det nog något annat som blev strul med installationen.

Jag installerade om det i förrgår och nu har det fungerat klockrent. Jag har inte lagt till någon extern drivrutin utan har bara använt installationsprogrammet, samt gjort en automatisk uppdatering (det fungerade dock även innan uppdateringen).

Använder Win7 Ultimate x64.

12. cbe

cbe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt ny på det här med att flasha mobiler. Vilket program kan man använda för att flasha med en Mac?

13. Androido

Androido Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr vi Mac användare är helt bortglömda och uteslutna för att kunna flasha våra mobiler från Mac OS X men om du har installerad BootCamp då kan du flasha därifrån. All information om hur du flashar och vilket program du använder till flashning finns på följande hemsida

http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungi9000.htm

14. cbe

cbe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Typiskt, det blir väl att installera Bootcamp och windows då. Tack för länken.

15. tbear

tbear Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du vågar uppgradera då, för just dessa tre saker fixar denna firmware (iofs sälpps den säkert officiellt snart också)

16. tidelipop

MINA ENHETER

Ja, det är därför jag är så sugen på att uppgradera, men jag är rädd att något går snett. Undrar när de tänkt släppa det officiellt? Inom en vecka, en månad, ett år? Man vet fan aldrig.

17. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! för en som aldrig kört programmet odin3, när jag laddat ner firmwaret till mobilen så finns tre filer med. Vart i odin3 skall dessa "placeras"? så att jag inte laddar upp filerNa till fel plats :-)

18. busteroid

busteroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Förresten, fungerar det inte att flasha om mobilen är låst, tex till telia?

19. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Konstigt, jag får 24 M/s genom FTP. Datorn i ett rum, telefonen på laddning i ett annat. Jag kollade upptiden från telefonen genom att mäta i datorn. Jag har orginal FW.

20. 063Tph

063Tph Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga då..

Hur lång tid bör detta ta? Har stått helt still i minst 15 minuter på do not turn off the target, både på telefonen och i odin..