Ny firmware I9000DXJF5, rekommenderas!!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tbear, 26 jun 2010.

1. NickeMan

NickeMan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som testat skillnaden med GPS:n i nya firmwaren, berätta gärna mer. Jag postade (med bilder och allt) en jämförelse av min Samsung Galaxy S med JF3 firmwaren och min gamla iPhone 3G på XDA-developers här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=712718

Och det var verkligen inte några goda resultat. Överväger nu att flasha om med JF5/JFB/vad tusan den nu heter och pröva igen, men för att jag skall orka fixa med det vill jag gärna vara säker på att det blir en förändring till det bättre...

2. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Jag skickade den översatta guiden till samsung-firmwares.com i hopp om att dom lägger upp den även där så att folk som tycker att den engelska guiden var lite smått värdelös kan flasha sin telefon utan massa krångel.

3. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TIPS: man kan inte starta telefonen i download-läge om den redan är kopplad till datorn (tror jag)

4. nu1mlock

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Därav så skrev jag att man skulle koppla telefonen till datorn efter att man har startat den i nedladdningsläge. ;)

För övrigt fick jag svar och den svenska guiden kommer upp på samsung-firmwares.com ikväll enligt administratören.

5. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ville bara förtydliga, satt fast en timme med det igår innan jag gav upp :)

6. nu1mlock

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Om man inte följer anvisningarna som finns får man ju skylla sig själv, hehe. :innocent: Skönt att du fick ordning på det till slut i alla fall!

7. 112

112 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förresten, i #0 står det att nya FM heter I9000XXJF5 .. men det är I9000XXJFB man ska ladda ner eller?

hmm har stött på ett problem. Får inte kontakt med nätet efter nya firmwaren.. tror jag läste tidigare i tråden där någon fick samma problem och löste, hur?

nvm det löste sig nog.. men har inte kvar ikonen som visade "g/3g/h" förut

för övrigt så försvann allt lagg jag hade innan!

edit igen, gick från ~40MB ram ledigt till 170MB, kan ha minst 10 program öppna i task manager nu, hade jag 4 förut så laggade det sönder

Last edited: 30 jun 2010
  8. nu1mlock

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Du ska ladda ner den senaste, vilken är den som är längst ner av dom europeiska.

Trådstarten är lite efter, då det verkar som att Samsung har varit snabba på att släppa nya versioner.

9. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för din guide, tydligen så var det fler än mig som var trötta på samsung original firmware, där ser man vad som behövdes för att fler skulle våga uppdatera.

Ett förslag: Man kan kanske lägga guiden på en LÅST tråd högst uppe på forumet så den inte försvinner bland alla inlägg.

10. nu1mlock

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Inte mig emot, men det är hel upp till en administratör att bestämma. Guiden kommer även finnas tillgänglig på samsung-firmwares.com senare ikväll (förutsatt att dom kommer ihåg att lägga upp den).

11. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har haft min Galaxy ett dygn nu, och först förstod jag inte alls vad folk pratade om när dom bråkade om lagg. Nu börjar jag förstå, om man säger så...

Jag bör nog flasha min nu tror jag. Nån som vet hur det går med garantin förresten?

12. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Undrar också.

13. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så här sa Samsung när jag frågade dem om denna firmware.

"Denna uppdatering är inte från oss, vi kommer under sommaren släppa en
    uppdatering men då uppdateringen ännu inte står klar har vi dessvärre
    inget exakt datum för när detta kommer ske."

Så om den inte kommer från Samsung, vem har gjort den då? ..och när Samsung släpper sin officiella firmware, kommer den då att fixa alla dessa problem som denna fixar?

14. Lauregos

Lauregos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om jag känner mig själv rätt kommer jag ändå att roota den förr eller senare och då ändå bli av med garantin, så varför vänta? :P

Om det däremot är möjligt att flasha till en original-samsung-firmware antingen nu eller senare, så ser jag ingen anledning till att garantin ska brytas permanent. Om man däremot förstör sin telefon i och med att man flashar den kanske det kan vara svårare att utnyttja garantin?

Finns btw en custom ROM ute nu (kolla Modaco), men det kanske är värt en egen tråd... :)

15. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte oväntat alls, antingen vet de inte eller så vill de inte ge support på läckta firmwares. Står på den siten att de är officiella firmwares, enda anledningen de har att ljuga vore väl att firmwarens är proppade med virus ;)

16. nu1mlock

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Som jag skrev I min guide så måste man ställa in inställningar för APN manuellt. Glömde du läsa den? ;)

17. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det till Galaxy S från XDA ?

18. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hur enkelt är det att hitta till språkinställningarna om det står på ryska? Min ryska är så att säga.. Njet so good! ;)

19. Lauregos

Lauregos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

20. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du får använda dig av ikoner, Först väljer du Program ikon som ser ut som ett fönster, sedan väljer du inställningar ikon som ser ut som kugghjul, där väljer du rubrik som har en bokstav A ligger mellan rubrik med förstorningsglas och en rubrik med en HAND ikon .

Klickar du på Rubriken högst upp så är du framme.:)