Ny Firmware: JM1

Diskussion i 'Galaxy S' startad av pewpew, 22 jul 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Själv väntar jag tills det finns en stabil officiell firmware innan jag börjar leka. Om det inte kommer någon har jag något otalt med Samsung och kommer se till att få köpet hävt.

Jag ska inte behöva hacka min telefon för att den ska bli stabil, det ska jag göra för att det är kul. :)

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med, jag har medvetet låtit bli att lägga in ny firmware eller ens roota den då jag väntar på officiell firmware och därefter tar jag beslut om jag tänker hacka/roota den. Men det finns så mycket allvarliga buggar i systemet just nu att den är obrukbar... tur att jag har min gamla X10i som extra telefon... den tuggar på trots 1.6 versionen...

3. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om ni nu inte tänker flasha den förrän ni är helt säkra på att ni ska kunna dölja det för samsung borde ni inte flasha inofficiella releaser någon gång. Vem vet vad de kan se när ni lämnar in den eller de kanske till och med loggar er fw när ni går in på till exempel samsung apps. :P

Själv är bäste dräng! Finns personer som påstår att de känner folk som väntade ihjäl sig ;)

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

För min del handlar det inte om att jag är rädd att Samsung ska hitta något ifall jag behöver lämna in den utan snarare att SGS är sjukt buggig och man ska ju inte behöva lägga in inofficiella fixar eller firmwares för att den ska bli "brukbar" men kommer det inte någon ny firmware från Samsung nu i slutet av Juli/början av aug. så kommer jag nog slänga in nyaste iaf. :D vill ju använda skiten nu när man slängt ut 4800:-

5. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kanske är sant, ja. Men man väl tvungen att roota telefonen om man börjar hålla på med det där. Suck. Sånt här slapp man på HTCn :P

6. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Heh. Jag väntar till Froyo eller slutet på september (det som kommer först). Längre än så tycker jag är oskäligt att vänta på en fungerande lur. Det är egentligen oskäligt att luren inte funkar som den ska från början iofs men jag vill inte vara SÅ bitter, det är ju kungen av mobilhårdvara vi pratar om. :P

7. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Några små frågor till folks:
    -Försvinner alla apps/inställningar om man flashar? Kan man backupa det?
    -Kan man återställa? (Fatta det som att man måste flasha tillbaka till den förra versionen? Måste man göra detta för att Samsungs officiella firmware ska fungera?)
    -Är 5 gnuer fler än 6 elefanter?

Thats all :)

8. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla apps och inställningar försvinner. Det går fint att ta backup på det mesta, vet inte riktigt vilka backup-program som klarar koppla appsen till market igen bara. Jag installerar om allt, känns bäst så. Använder mig av appbrain då går det ganska fort.

Om de kommer på något sätt att dumpa den firmware som är i telefonen kommer det gå att återställa. Så det är bra att det finns några fegisar så inte original firmware försvinner helt och hållet ;) Känns som om det är inofficiella som gäller för mig ett bra tag till. Då det antagligen kommer ta tid för Samsung att komma ikapp med de officiella.

Nej.

9. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om du har en svensk Galaxy S kan du för närvarande inte återställa till ursprungsskick om du flashar en ny CSC.

5 officiellt siktade gnuer är fler än 6 inofficiella gissningar på existensen av 6 elefanter. ;)

10. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nu har jag flashat in JM1 på min SGS och det gick smidigt och felfritt med PIT 512.

De ändringar jag har märkt är att det finns en taskmanager med från början vilket alltid är skönt, känns alltid bäst att sådana grejer är preinstalled. Sen finns inte "tyst" knappen kvar i notifikationsfältet utan där finns en "gpstoggle" nu. Annars känns det väldigt likt JG5 i snabbhet och "responsighet". Känns kanske lite snabbare i vissa fall men det kan bara vara glädjetänkande.

Ska testa gpsen senare också för folk på xda verkar ha fått en låst position mycket snabbare (om dom ens hade innan).

EDIT: Märkte nu när jag skulle starta om telefonen också att den inte frågar om du verkligen vill stänga av telefonen längre. Håller du inne låsknappen och trycker på stänga av så stängs telefonen nu av helt enkelt.

Last edited: 23 jul 2010
  11. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hm. Men betyder inte det att du måste installera om alla apps VARJE GÅNG det kommer ny firmware? Verkar ju lite väl jobbigt o_O

12. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Nice! Ja, fa ut och testa skiten. Funkar det bra ska jag nog också flasha snart :P

13. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

14. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Dags att stänga denna tråd nu, då JM2an är ute.