Tänkte flasha JM5 nu, vissa har ju fått bättre GPS med den. Är det något jag behöver tänka på när jag flashar igen? T ex kan man väl rensa Cache om man kör volym upp+home+on, ska man göra det?
Jag har ett märkligt problem efter uppdatering till JM5. Det går inte att hitta vissa program på market. Gäller både köpta och fria. rootat och market access så klart. Jag har kört in programmen via apk install och lagt in atrackdog och den hittar att program behöver uppdateras, men när jag trycker uppsdatera så kommer man till market som säger att programmet inte finns. Nån som har samma problem eller vet hur man kommer ur det?
Det kan ju ha blivit borttaget, jag rekommenderar verkligen appbrain med dess sync för att hålla koll på installerade appar.
Finns det någon större anledning att uppdatera till JM5 från stock FW om man ändå får bort lagg o frysningar med laggfixen?
GPSen funkar bättre för somliga, man får svensk swype och nån task-widget. Sen kan det ju vara småbuggigheter som är fixade i den också som är fixade, och det kan väl vara trevligt... Allt som allt ser jag ingen anledning att uppgradera innan Samsung får ändan ur vagnen själva.
Visst det där är ju trevliga saker, men jag kör Windows 7 64-bitar... o läser ju om alla problem som folk verkar ha när de ska flasha FW och vet inte om jag orkar sätta mig in i allt vad som krävs för att det ska går att flasha.
Det går sjukt fort, jag lovar Kände samma sak imorse, men efter 30min hade jag gjort allt vad det innebär flashning, root och fix!
Är oxå inne på att göra allt det där nu. Har flashat in JM2 och är rätt nöjd med den än så länge. Vilka guider körde du efter då?
Vet inte om det är jag som är dum.. Men när jag har fått ner JM5 firmware så måste jag fylla i någon krypterat lösenord?
PASS: samsung-firmwares.com Ladda hem härifrån annars : http://samsung-firmware.webs.com/samsungi9000.htm
Se till att få tag på CSC från JM2 Dessa filer ska du köra med.... s1_odin_20100512.pit CODE_I9000XWJM5.tar CSC_I9000OXXJM1.tar MODEM_I9000XXJM3.tar