Nu är den uppdaterad, körde en factory & Cache wipe före & efter flashning... Satan vad smidigt att först ladda hem Appbrain från market och sedan installera apparna därifrån... Det känns väldigt flyhänt mot tidigare... Känns som ett bra beslut att flasha JM5.
Ja, jag har följt instruktionerna här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724576 Telefonen går som en oljad blixt nu
Åter igen.. Kan någon spendera en stund och gå ut och testa GPSen om det är någon skillnad? Gå 5 minuter med den i fickan med My Tracks bara! Jag orkar inte flasha om det inte är någon skillnad.
Vad gör man med rar-filen om man flasha med ROM manager? Om man ska göra om den till en update.zip, vad för komprimeringsinställningar ska man använda (jag antar att man packar upp innehållet och sedan gör om den till en zip)?
Samma skit fortfarande, funkar inte ens ok i Navigon, åker man i Stockholm hoppar den vilt mellan gatorna, och ja jag har provat alla tweaks. Får fix blixtsnabbt men noggrannheten suger. Nu åker skiten ut på Blocket, någon här som vill köpa en billig Galaxy S?
Jag tog en promenad i morse med myTracks och det fungerade väl ok. Det tog ganska långtid innan den låste satelliterna (kanske 200 hundra meter lugn promenad). Generellt målades linjen fint speciellt om jag hade tfn i handen och inte hade displayen påslagen kanske 2-5 meter fel. Hade jag den i benfickan fick jag sämre resultat kanske 5-10 meter fel. En gång hoppade den helt galet fel utan anledning och några gånger var fel marginalen så pass stor att jag gick genom husen och inte på gatan. Jag kilade in på espressohouse och då fick den spelet totalt det blev ett riktigt nystan på skärmen (tappade nog nästan alla satelliterna) efter det var det bara en liten bit kvar på min runda (5 min) och den hittade nog aldrig riktigt satelliterna efter det. Det var då felmarginalen var som störst. Precis innan jag gick in kollade jag GPS Test och jag pendlade mellan 3-11 satelliter och låste på mellan 2 och 9. Men det pendlade väldigt mycket. De högsta siffrorna visades bara någon tiondel innan de försvann så jag antar att programmet/GPSen inte är hundraprocentigt och räknar dem som felaktiga värden. Det var första gången som jag testade GPSen och myTracks "ordentligt" och jag har gått från stock fw till JM5 så jag mer än så här kan jag inte redovisa.
Nä orkar inte vänta mer på saker som skulle funka från början, sålde min Desire och trodde man skulle få något bättre men den enda som är bättre än så länge är skärmen. Säljer eländet och kör vidare med min X10 mini som jag gillar bättre än denna stora illa fungerande klump
Jag förstår att du är less, men tror du kommer ångra det när det kommer officiella uppdateringar som fixar problemen. Men finns ju inget som hindrar dig att köpa en till senare
Upptäckte att om man lägger en bildram widget så kan man ändra storleken på den genom att hålla in på den och sen släppa. Vet inte om funktionen funnits tidigare?
Är inte så säker på att de ens lyckas fixa laggen och gps - Samsung har inget högt förtroende från min sida efter detta fiasko och tidigare haft en i780. Gillar inte HTC heller men såna här buggar skulle de inte släppt igenom - laggen är ju hemsk. Kör man inte en taskmanager och stänger ner program vart efter blir ju luren totalt odräglig och det ska ju normalt inte behövas med Android. Men Samsungs programmerade måste vara totala nybörjare