Min flashning verkar ha hängt sig på FactoryFS. Stått på runt 40% i 15 minuter nu. Hur lång tid ska det ta?
är det ingen som sett filmen på youtube hitttade den inte nu men en tjej som har problem med sin sgs sen får hon en ny från samsung som kommer från belgien som är felfri?
Om jag inte missuppfattat det helt... Att man tagit bort all customisering som tillverkarna håller på med som kan låsa vissa funktioner och distribuerat en ren olåst och customiserbar firmware..
Om man tar bort alla förändringar som en tillverkare gjort är det en "vanilla". Nu är odex-grejen rätt luddigt beskriven överallt, men som jag fått ihop det är det detta som gäller (rätta mig gärna om jag har fel): Normalt sett är programmen i Android lagrade i en .apk, och packas upp när de körs. En .odex är en "föruppackad" körbar fil (vanligen sånt som körs när man slår på telefonen), så det går fortare att starta programmet. Deodex innebär att man tar bort alla .odex-filer och skapar vanliga .apk-filer istället. Den som lägger ihop 2 och två här kommer snart inse att det inte är *positivt* att göra en deodex, eftersom det kommer göra att program startas långsammare. Det är dock det enda sättet man kan ta bort vissa saker som tillverkare lägger till, och ibland (eller ofta, beroende på vem man frågar och vilken tillverkare man pratar om) är förtjänsten av att ta bort något större än förlusten av att köra deodexed.
OK, jag trodde det var tillverkarna som skapade odexfilerna för att spara utrymme (p.g.a clusters minstorlek) ...och för att man inte skulle kunna byta ut de *.apk filer som skulle finnas i "deras versioner"... Jag förstår nog dåligt eller rättare sagt, jag är nog dålig på matte, två + 2 o.s.v.. men vad menar du egentligen med: "Den som lägger ihop 2 och två här kommer snart inse att det inte är *positivt* att göra en deodex, eftersom det kommer göra att program startas långsammare. "
Han menar väl, tror jag, att apk filer är komprimerade (som zip eller rar filer på datorn ) och det gör att mobilen måste packa upp det innan dem körs och det tar i sin tur lite längre tid. Men jag kan ha fel.......
Det stämmer väl, för via linux (kanske även via windows) kan jag ju enkelt gå in i en apk fil som innehåller rätt mycket underkataloger med filer osv. Men jag har ingen aning gissar bara lite....
Precis det jag menar. Själv har jag aldrig fel, har dock inte alltid rätt. Sent with my Personal Dis-organizer GT-I9000