Ny FIRMWARE släppt I9000XWJM2

Diskussion i 'Galaxy S' startad av GregerW, 23 jul 2010.

1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Du får skriva här om hur de gick :) lycka till

2. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är du i download mode? startknapp+menukanpp+volym NER?

3. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

japp har kört volyn ner...ska testa igen senare. will let you know:)

4. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Nu fick jag i ordning på det. Gjorde om allt från början igen och då började den blå stapeln visa sig. Dock så hade jag com3 men allt verkar ha funkat kalas ändå:) har inte hunnit testa så mycket än. Körde dock ett test i quadrant. Innan uppdate hade jag 857 och nu med nya fw så fick jag 877 så det var ju inte så stor skillnad?

5. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Men ändå en förbättring? ;)

6. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Batteri ikonen visar inte gul eller röd färg vid låg batteri nivå. Är det lika för er I JM2?

7. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det intressanta är väl ändå hur du upplever telefonens hastighet? Denna lur är snabb nog för att de ska kunna satsa på användarupplevelsen istället för att jaga några poäng i benchmarkprogram. Jag använder inte min telefon för 3D-rendering. :)

Quadrant ger dessutom olika resultat varje gång så om du vill ha en säkrare jämförelse bör du dra ett genomsnitt på 100 körningar eller nått.

9. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har inte hunnit testa den så mycket än faktiskt men det lilla jag har provat så får jag nog säga att jag upplever den som snabbare och det är ju bra:). Har även bättre wifi-mottagning från min router hemma i min lgh oxå vilket är bra.

Har inte hunnit testa GPS:en utomhus än, men jag drog igång en golf-app som hoppade igång och funkade på ett kick vilket den inte gjorde innan jag flashade. Så några positiva saker har jag upptäckt och det är ju bara positivt:)

10. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Testat GPSen när jag gick lite idag och den flippa ur lika mycket som innan. Jag använder GPS väldigt mycket när jag springer och kör bil så funderar starkt på att skicka tillbaka telefonen om dom inte fixar det snart..

11. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag flashade igår mobilen med JM2 och installerade LauncherPro men jag får inte Kies att funka. Det vägrar starta på mobilen med LauncherPro. När jag bytte tillbaka till TW så funkade Kies igen. Har ni samma problem eller är jag ensam om detta?

12. dbn

dbn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kies funkar inte ihop med launcher pro utan bara med TW.

13. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej! Tack för svar! :)

14. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Gjorde oxå en flash igår med JM2 men har några problem jag inte kommer tillrätta med. Vet inte om jag detta är rätt tråd men jag provar.

1. Det är ett annat upplåsningsutseende på skärmen när jag ska låsa upp. Rörliga pilar och en text där det står "svep fingret över skärmen för att låsa upp. Går dessa pilar och text och ta bort? Jag kör med Launcher Pro. Länst ner står tiden och datum och det vill jag ha kvar.

2. När jag fått ett sms så ligger det ett kuvert uppe till vänster hela tiden trots att jag läst det. När telefonen går i viloläge och jag ska dra igång den igen så finns det hela tiden denna pusselbit på skärmen. Jag kör med Handcent.

3. Vid sidan om min teckningsstapel såg jag innan flash en ruta där det stod "G" "3G" osv beroende på vilken teckning man hade, men nu har jag ingen sån blå ruta alls där så jag vet inte om jag är inne på 2G, 3G eller H. Går det att ordna?

4. Går det att stänga av all sync på något sätt med ett knapptryck? Eller måste jag gå in på respektive program t.ex. kalender, väder osv och göra detta? Har en irriterande syncsymbol högst upp lite då och då vilket jag inte hade innan flash.

Är väl det jag hade just nu. Vet som sagt inte om det hör till denna tråd och ber om ursäkt i sånna fall. Men någon som kanske kan hjälpa mig?

15. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Löste sig genom att ställa in APN manuellt.

16. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Märkte det. Jag tycker svepgrejen funkar sämre dessutom, så jag ställde in ett väldigt lätt upplåsningsmönster. Gör telefonen säkrare och det blev snyggare dessutom, men inte bra om du vill ha färre saker på skärmen i det läget :P

Gå in i programmet "meddelanden" sen menyknapp, "inställningar" sen scrolla längst ner och klicka ur "visa meddelanden i statusfältet". Du vill ju inte ha dem om du kör Handscent.

Hmm. Om du drar fram widgeten "Energistyrning" så kan du nog bara klicka ur det på den sen dra bort widgeten. Annars kan jag rekommendera att faktiskt använda denna widgeten då man lätt kan kontrollera GPS/WIFI/Bluetooth på den ;)

17. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Tack för de svaren:) Löste sig ju med kuvertet där i alla fall. Ska testa att göra ett annat upplåsningsmönster får vi se om det blir lättare.

Ska även testa med Energistyrning som du skriver. Hade faktiskt den innan flash. Märkte att det är den inbyggda kalendern som redan finns i telefonen som håller på och syncar. Det gjorde den inte innan. Får se om det blir någon ordning på det:) Tack så mycket för hjälpen i alla fall!

18. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

19. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER