Följ den här guiden då. http://www.mydigitallife.info/2009/08/24/workaround-for-htc-hero-sync-problem-in-windows-7/
Börja om från början och var noga med varje steg 1: Sätt telefonen i usb-felsökningsläge 2: Stäng av telefonen 3: Håll inne home och tryck på strömknappen, nu hamnar du i bootmenyn. 4: Koppla in telefonen med usb-kabeln, vänta tills datorn har hittat telefonen. 5: Starta cmd 6: Skriv cd c:\sdk\tools och tryck enter 7: Skriv adb shell och tryck enter. Om du lyckats så här långt ska C:\sdk\tools> bytas ut och nya raden börjar / # får du felmeddelandet ”device not found” så är det fel på din usb-anslutning, prova ny kabel/usb-port. Börjar nya raden med / # så gå vidare till nästa steg 8: Skriv mount och tryck enter, nu bör det komma upp massa text, kolla att det inte står error nånstans. 9: Skriv flash_image recovery /sdcard/recovery-RA-hero-v1.5.2.img och trycker enter Kolla att du inte får nån error 10: Skriv Reboot och tryck enter
ett förslag.... innan du gör det ovan testa detta. i mappen med SDKn finns en fil som heter SDK setup.exe. kör den och låt den installera åtminstone paketet med usb drivrutiner. eller bara allting om du vill va på säkra sidan. det verkar inte som att usb drivrutinerna följer med sdkn som den gjorde tidigare. jag var tvungen att göra så för att få adb att funka på min nya windows7-burk. men jag behövde inte göra det för nån månad sen när jag installerade det första gången. men då föjde drivisarna med automatiskt.
syncen? menar du htc sync så har den inget med saken att göra... även om den inte funkar (vilken den inte brukar göra) hindrar den inte dig från att använda adb. två helt olika drivrutiner för dem.
Ligger recovery-filen i rooten på ditt minneskort? Allt har funkat men den hittar inte nya recoveryn du försöker lägga in Edit: Allt har funkat fram till flashningen av nya recoveryn
kan du kontrollera att den verkligen ligger i roten? för du har ju helt klart stavat rätt (den är case-sensitive) de två första försöken... du laddade inte hem filen från telefonen (då lägger den sig i sdcard/download?
den ligger rätt. men testa igen med att skriva mount -a flash osv... och se till att inte usb mount är på eller nåt sånt fånigt...