Ny HERO. Vad är det första man gör?

Diskussion i 'Hero' startad av peBBran, 5 okt 2009.

1. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Haha. Vilken stämningsdödare

2. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tips är att byta ut det så du har ett som max är 1år gammalt, kostade 50 sek på ex. el-giganten.. Hade lite problem med sim på min HTC HD tills jag bytte.. kanske är något liknande..

3. unoengborg

unoengborg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installera Scandinavian Keyboard med vidhängande Svenskt lexikon. Ger ett svenskt tangetbord med åäö direkt på skärmen i stället för HTCs halvengelska. Enda nackdelen är att det inte har någon knapp för att gömma tangentbordet som på HTCs orginaltangentbord, men hårdvarubakåtpilknappen på telefonen fungerar lika bra.

Det var lite trickigt att få in när man hade svenskt användargränssnitt inställt, eftersom man inte fick något menyval att välja input method när man longklickade i ett textfält. Löste det genom att gå över till engelskt GUI, då kom menyn upp. Sedan var det bara att byta tillbaks till svenska igen.

4. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Finns fler nackdelar än fördelar med det tangentbordet imo, tycker ordlistan är bra på originalet, och den lär sig fort övriga ord du använder, den stora nackdelen med det scandinaviska keyboardet som går att installera är inte dölja knappen utan att originalet har klart fler tecken att välja på med lång tryck och att tangenterna blir så små, utan någon som helst nytta när det andra gör jobbet bättre, jag skriver avsevärt snabbare med originaltangentbordet på min uppdaterade lur som jag kör helsvensk rakt igenom än vad jag gjorde med det skandinaviska som jag körde några veckor innan htc fick ut uppdateringen så luren blev svensk.

5. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag skulle rekommendera att stänga av Data Traffic via 3G om du inte har ett flat rate avtal

6. sundrik

sundrik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På min står det: 2.73.751.4 146733 CL#61205 release-keys

Den jag kan ladda ner från HTC hemsidan har lägre nummer: 2.73.405.5

Skall man ändra eller inte?

Edit: glömde säga att jag köpte min i hong kong.

Last edited: 15 okt 2009