Ny inte offentligjord android modell? [Galaxy S i9000]

Discussion in 'Galaxy i7500' started by Phrost, Feb 26, 2010.

1. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis mitt dilemma... är bortrest 3v från midsommar.
    "Vill du bli först med Galaxy S?" Hmm 19/6 har jag sett flera återförsäljare som utlovar.

Den som lever får se.. jag har inte fått något samtal ännu.

2. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Kundtjänst ringde mig kl 16. 3250 kr löd budet. Jag sa åt dem att det var som ett hånflin. Då har man gett 6000+3250=9250 frågan är hur man ska ställa sig till det. Är dags att lämna Samsung för gott tror jag... :-(

3. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Vad sa de exakt?
    -Är luren låst?
    -Betala hela summan på en gång?
    -Lämmna tillbaks den gamla?

4. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    - Inte låst
    - De har ingen avbetalning
    - De vill inte ha de gamla

Mao rent köp!

Detta en win-win-loose

Om jag köper en för att tjäna tillbaka några hundringar, sedan säljer jag den till någon som vill vara först och spara lite, sedan kommer jag aldrig mer befatta mig med företaget Samsungs produkter. Bra va?

Det är nog bara Johannesson som tror att vi som blev blåsta ska vara nöjda med detta...

2000 kr hade jag varit nöjd med, men detta är iaf för mig som ett skämt.

5. Teji

Teji Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med Mixxno till fulle, detta var ett jävla skämt från Samsungs sida.

6. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ju fler som står på sig, desto bättre genomslag får vi. Jag kommer inte att godta 3250:-, köper hellre en Desire eller Nexus one och får då en mobil med betydligt bättre mjukvarusupport!

7. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har accepterat. Jag tycker det är en hygglig deal... det är en på pappret mycket kompetentare mobil än i7500.

8. asimov

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Allting som släpps nu är kompetentare än det som släpptes förra året - sådan är sakens natur när det gäller Android (eller annan ny teknologi)

Jag är inte nöjd med erbjudandet, priset är för högt för en mobil jag inte helhjärtat kan satsa på - inte tillräkligt många recensoner ute, o avsaknad av kamerablixt väger tungt emot.

Tror hellre jag lägger (en del av) pengarna på Drakaz paypal konto o hoppas på Galaxo/GAOSP. Kanske vid årskiftet har man fungerande FroYo, o sen när bindningstiden gått ut så satsar jag på uppföljaren till Nexus One......

9. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

i7500 såg också kompetent ut på papperet på sin tid.

10. Limmet

Limmet Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev uppringd idag... Vet inte hur jag ska göra. Jag tycker faktiskt priset vi fick är ungefär som förväntat. Hade iaf inte räknat med lägre som vissa här räknat med...

Men så äre frågan om det är värt o lägga 3200 på denna eller om man ska ta en Iphone 4g istället. Där får man ju iaf betalapps och uppgraderingar. Tycker google och Samsung bara varit en stor jävla besvikelse senaste året...

Svårt val är det ändå... Har även samma tråkighet att jag är borta 3v efter midsommar o kommer inte kunna hämta ut telefonen direkt...

11. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bad supporten att skicka telefonen till min kollega, som löser ut paketet. Det ligger bara 2v på posten. Samsung ser till att garantibevis och att telefonen registeras på mig, så att det inte blir några problem.

12. Mike

Mike Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har alla som blivit uppringda lämnat telefonnummer? Eller tar de reda på numret? Vad jag kommer ihåg så lämnade jag bara serienummer och imei nummer via email och jag fick en bekräftelse på att de skulle kontakta mig när de hade mer info att ge.

13. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Japp, jag lämnade telefonnummer, adress, serienummer och hela kitet som de bad om.

14. Xebylon

Xebylon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lämnade telnummer...

15. Skrutt

Skrutt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte för att det rör mig men tycker ändå att det är ett ganska bra pris med tanke på vad den kommer att kosta i full pris. Ni kan ju inte räkna med 6000+3250 som vissa har gjort då
    ni har haft telefonen ett bra tag nu... allt går ju ner och ni har väll varit nöjda med telefonen tills ni fick papper på att ni inte kommer att få uppgradering? Själv har jag en spica som jag är grymt nöjd med och är sjäv lite sugen på denna då den enligt mig iaf är en killer. Och de kommer troligt vis inte göra detta misstag en gång till, för då tänker inte jag heller köpa någon mer telefon av samsung. Men jag tror som sagt de har lärt sig sin läxa och med spican har de ju skött sig mycket bättre än HTC somm alla lovordar hela tiden oavsett vad det handlar om. Mao jag harde köpt den om jag hade fått detta erbjudandet och sålt Galaxyn en liten slant kan man ju alltid få för den, det är ju trots allt en bra telefon för den som inte bryr sig så mycket om vilken android version den har.

Last edited: Jun 10, 2010
  16. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror det är svårt att vara nöjd med en telefon som det inte går att svara i för att det tar för lång tid för telefonen att reagera på knapptryckningar.
    Köper väl nya Galaxy och säljer vidare till nån stackare. Tycker de kunde givit 1500-2000 i handen istället, så slipper man hålla på och krångla med att sälja telefonen vidare.

17. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    +1 :-)

18. Mike

Mike Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Otippat! Jag var i kontakt med Samsung idag och de verkar ha tappat bort min anmälan till erbjudandet. Jag skickade in för ganska längesen och fick en bekräftelse någon vecka senare, närmare bestämt 26 april. Så nu funderar de på vad de ska göra åt det...

19. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har beställt en S men inte hört ett smack från Samsung. När jag ringde dem i fredags så hade de ingen beställning från mig... De hade tappat bort den också. De skulle skicka den direkt sa de. Men det blir bara att hämta ut den för att sälja den vidare direkt för min del. Modellen är säkert bra, men jag har fått nog av Samsung!!!

20. asimov

Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    mixxno, du har nog haft otur. Jag beställde o fick den inom 4 dagar. När jag ringde in så var jag väldigt nogrann med att de hade rätt adress, och att beställningen verkligen gick vidare.

Ska du sälja den vidare, så är det nog bäst du inte unboxar den, för annars kanske du fastnar för den! Jag körde en unboxing, tog foton på den för att lägga upp på Blocket osv. Sen skulle jag bara förvissa mig om att den var felfri, så jag startade upp den - sen var jag fast :P

Jag behåller Galaxy S - jag behöver trots allt en fungerande smartphone med bra kamera - orkar inte direktimportera en Nexus One, eller vänta på att GAOSP fixar till gamla Galaxyn..