Ny inte offentligjord android modell? [Galaxy S i9000]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Phrost, 26 feb 2010.

  1. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker det låter intressant att få rabatt på en ny samsung lur i utbyte mot sin Galaxy eller om det räcker med att man en gång köpt en Galaxy, allt handlar ju naturligtvis om pris och möjligheter.
     
  2. Woopher

    Woopher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rent principiellt kommer jag inte att utnyttja detta erbjudande. Hade dom sagt från början att "det kommer inga fler uppgraderingar men vi beklagar och skall försöka kompensera ägarna av Galaxy på något sätt" så hade jag trott på deras väl vilja men nu? När dom har sett att alla forum runt om i världen spyr gala över dom ska de nu försöka kompensera mig. Stor risk att jag nappar på det.
    Efter jag köpt min nya lur (troligtviss HTC desire el. N1) kommer jag att skicka min Galaxy flashad med Android 2.1 till den där PR chefen Erik. Och skriva vad jag tycker om Samsung och deras sätt att behandla de som alltid är bereda att ge en ny produkt en chans.

    Jag blev så j...a agr efter jag läst mailet du fick. Jag tänker inte göra det lätt för dom.

    //Woopher

    Ursäkta stavfel.
     
  3. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det jag är bekymrad över är om man tar del av det här "erbjudandet" och kanske får rabatt eller byta in sin telefon mot en ny. Vad hindrar samsung från att skita i upgrades och support igen? Min nästa mobil jag köper kommer förmodligen INTE bli en samsung.
     
  4. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    nope, håller med. Är bara intresserad av vad dom erbjuder och vad det skulle kosta.

    Jag kommer byta till en Nexus One bara för att det är google som "styr" uppdateringarna på den. Inget företagsmeck.

    Visst kommer det komma en dag när dom stänger av uppdateringarna till äldre modeller, men jag antar (hoppas?) att den perioden är längre än 4månader....
     
  5. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Min nästa telefon blir en HTC. Jag tror inte det här erbjudandet (om det nu blir något) kommer att vara bra nog.
     
  6. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Det enda som skulle få mig intresserad är om jag kan skicka in bojsänket jag har nu mot en ny telefon med Android 2.1. Men med tanke på Samsungs bemötande när skiten inte fungerar samt att de inte tänker uppdatera Galaxyn gör att jag kommer att hålla mig borta från Samsungs produkter i fortsättningen.
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det är lite märkligt att dom tror att dom kan stilla kritiken genom att sälja ännu en telefon till de som är missnöjda.

    Om HTC skulle säga till mig nu "tyvärr du kommer inte få 2.1 men du kan kanske få lite rabatt på Legend" så skulle jag nog be dom att *** ** *******:mad:

    Det enda som skulle göra att jag skulle nappa på det erbjudandet var om det nya priset blev så lågt att jag kunde sälja min Hjälte och få Legend utan att behöva betala mer än max några hundralappar.

    Det hela känns mest som ett märkligt försök att försöka sälja goodwill
     
  8. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har också fått mail från Johannesson. Det låter ju spännande. Min är köpt i Tyskland, men det står inte något krav om att den måste vara såld i Sverige i mailet. Det är nog för oss svenskar som har legat på om att vi är missnöjda. Detta blir ju billigare för Samsung och kanske samtidigt kan vända den negativa trend som uppstått. Om kunderna får vettig kompensation så blir det en win-win lösning :-)
     
    Last edited: 28 feb 2010
  9. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bör jag också maila och klaga då, eller ska jag chansa på att ringa kundtjänst ändå? Jag misstänker att de känner till att det finns en del missnöjda användare vid det här laget.
     
  10. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jag har mailat Samsung och klagat på min Galaxy sen i november förra året och har inte fått något mail om det här.

    Jag drog iväg ett mail till dem idag och frågade vad de har tänkt sig att göra.
     
  11. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har just talat med kundtjänst. De tog mina uppgifter och ska väl kolla att jag verkligen fått ett personligt mail från Johannesson antar jag? Suppoerten fick inte säga vad erbjudandet går ut på ännu, men killen tyckte personligen att det som kommer erbjudas var bra, sa han!

    Bra för mig är isf att de löser in den gamla och att man får lägga en "symbolisk summa" för den nya modellen, men det är väl inte troligt. Som någon skrev tidigare i tråden så vore det ju bara löjligt om de kommer med något halvhjärtat försök med några hundralappar i rabatt på en ny modell. Man har ju redan lagt nästan fem lappar på den gamla så då går kanske gränsen vid en tusenlapp...!
     
  12. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag skrivit ett mail till PR-chefen, tänkte att det var säkrare att göra det än att bara ringa kundtjänst, lite koll tror jag de har.
    Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva mer än att jag inte är nöjd med att inte få någon 2.0/2.1-uppdatering, så det stannade ungefär där, samt en fråga varför de inte ger någon officiell information om 2.0/2.1-uppdatering.

    Jag fick däremot ett automatiskt svar direkt ("On holiday", antagligen sportlov?), så får nog vänta en vecka innan jag eventuellt får höra något därifrån.
     
  13. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag mailade aldrig Erik för jag var tämligen övertygad om att budskapet gått fram.
    Jag ringde Samsungsupporten nyss och lämnade kontaktuppgifter IMIE och SN.
    På frågan var jag köpt mobilen så sa jag att det var via Handyzek i Tyskland.
    De skulle återkomma med erbjudandet senare.
     
  14. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också varit i kontakt med kundtjänst - de har även ringt upp och tagit mer information "för att skicka till annan avdelning".

    Jag frågande om erbjudandet men det enda jag fick ur han, var att det handlade om en prisreducering på annan telefon.
     
  15. walker

    walker Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick precis ett mail från kundtjänst:

     
  16. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    En kollega fick svar från Samsung precis.

    Jag väntar fortfarande på svar på mitt mail.
     
  17. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    samma här, fick denna:

    mao.. ingen mer Samsung för mig, NexusOne (eller vilken Glur som är nyast när det är dags att handla ;))
     
  18. alan

    alan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vart är det man ska maila för att få detta?
     
  19. nicke

    nicke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du som ändå hade tänkt köpa en ny telefon...

    Jag misstänker starkt att erbjudandet från Samsung kommer att vara bra, jämfört med att köpa deras nya telefon till ordinarie listpris. Problement för de flesta av oss är nog att det inte är ett alternativ som ens finns på kartan.

    Dels kanske vi inte hade tänkt köpa en ny telefon mindre än ett år efter det att vi köpt en, dels kanske Samsung inte är högst upp på vår lista (kommer rätt långt ner på min i alla fall).

    Om man kunde få byta in Galaxyn och den därvid värderades till listpriset den hade - eller det man faktiskt betalat - då börjar det likna något, men det skulle förvåna mig väldigt mycket.

    Jag väntar och ser hur X10 och HTC Desire funkar i verkligheten, eller om det rentav kommer något smaskigt med fysiskt tangentbord framemot sommaren.
     
  20. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man sitter och delbetalar på telefonen genom Tele2 i 2 år, kanske dom bara kunde byta ut den gamla mobilen mot en ny. Tycker jag dom borde.