Ny inte offentligjord android modell? [Galaxy S i9000]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Phrost, 26 feb 2010.

  1. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag tycker den verkar grym. Däremot var jag rädd att det var den mobilen på de första bilderna när de presenterade content. Den var jävligt ful.
     
  2. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag brukar inte bry mig direkt om hur telefonerna ser ut... men Galaxy S är något extremt ful tycker jag.

    Som vanligt är det hårdvaran på pappret som lockar hos Samsung. Att de lyckas knyta ihop allt och leverera en telefon med sagda funktionaliteter har de ju redan bevisat sig inkapabla till :(
     
  3. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick detta av Erik precis:

    Hej,
    ville informera dig om att Galaxy S presenteras i Las Vegas i kväll.

    Erik

    Pressmeddelande den 24 mars 2010



    En extrastor touchskärm med super-amoled och Android 2.1:

    Samsung Galaxy S – en mobil med mycket att peka på



    Med sina fyra tum har Galaxy S den största pekskärmen av Samsungs alla touchmobiler. Den tillsammans med övriga förinstallerade funktioner samt operativsystemet Android 2.1 blir Galaxy S länken mellan den mobila världen och internet. Efter det tidigare offentliggjorda Samsung Wave är Galaxy S den andra mobilen på marknaden som har touchskärm av typen super-amoled där allt upplevs i hd-kvalitet.



    En stor ljusstark touchskärm som man kan ringa med. Det skulle man kunna kalla Samsungs senaste mobiltelefon Galaxy S. I Samsungs svenska studie över mobilvanor berättas att 55 procent vill ha en stor skärm och 74 procent önskar att sin mobilskärm ska vara ljusstarkare. Marknaden blir nu bönhörd. Med sina imponerande fyra tum är touchskärmen med super-amoled den största som har prytt en Samsungmobil.



    Mobiltelefonen används idag till mer än ringa och skicka sms. Musikspelaren och kameran är numera två av mobilens mest använda funktioner. Nästa steg i utvecklingen är att helt integrera internet till mobilen. Facebook är numera världens största internetsajt och att hålla kontakt med sina vänner och bekanta den vägen är för många lika självklar som att ringa. Mejl och chatt är även det funktioner som man vill ha med sig dit man går och inte behöva känna sig tvingad att sitta vid en dator. Mobiltelefonen blir en naturlig länk mot internet. Men för att det ska fungera både tekniskt och ergonomiskt ställer det stora krav på mobilen.



    Galaxy S stora touchskärm fungerar perfekt för internettjänster. Och i mobilen hittar man Samsungs innovativa Social Hub där alla kontakter och vänner samlas på ett och samma ställe – istället för att hoppa runt på olika sajter och applikationer finns nu facebook-konto, chatt, e-post, telefonnummer, kalenderuppdateringar och mer samlat och uppdateras efter hand. Fler internettjänster och applikationer kan laddas ner från Android Marketplace och med Samsungs nya användargränssnitt TouchWiz 3.0 anpassas menyer och genvägar efter egna önskemål. Lite förenklat kan sägas att Galaxy S har så stor flexibilitet att personalisera så det kommer inte att finnas två som är identiska med varandra.



    Men självklart finns det likheter. Ett exempelvis är den förhöjda känslan att kunna sitta på bussen till jobbet och titta på film eller streamad direktsänd tv på den stora ljusstarka skärmen. Eller varför inte ladda ner en e-bok att läsa? Med en skärm av typen super-amoled är det till och med möjligt att se filmen, tv-programmet och läsa e-boken i fullt dagsljus. Och för utmärkt skärpa i hd-kvalitet används samma teknik (mobile Digital Natural Image Engine, mDNIe) som används till Samsungs led-tv. Dessutom går det att ringa videosamtal med Galaxy S och på den fyra tum stora skärmen kan man på allvar se vem det är man pratar med på andra sidan. Galaxy S har en bildskärm som gör skillnad.



    Några andra smarta funktioner är gps med Google Maps i 3D; dlna för trådlös koppling med andra enheter; smart skrivfunktion där texten i efterhand kan redigeras och skickas som sms, e-post eller chatt; ActiveSync för e-postsynkronisering; Layar Reality Browser – håll upp mobilen mot ett objekt och mobilen berättar vad som visas på skärmen.



    Super-amoled är en bildskärmsteknik som ger ännu klarare och färgstarkare bildåtergivning än traditionella amoled- och lcd-skärmar. Dessutom är bildskärmar av super-amoled tunnare.

    Lär mer om Samsungs super-amoled här: http://www.samsung.com/se/current/?mid=296



    Fakta: Galaxy S är en touchmobil med operativsystemet Android 2.1 och en processor på 1GHz. Den har 3g och mobilt bredband upp till 7,2 Mbps. Pekskärmen är på fyra tum, super-amoled 800x480 pixlar. Digitalkamera med fem megapixlar och vga-videotelefonkamera. Spelar in video i hd-kvalitet (720p/30fps) i formaten mpeg4, h.264, h.263(sorenson), DivX/XviD med flera. Bluetooth 3.0, usb 2.0, Wi-Fi 802.11 b/g/n. Åtta gigabyte internt minne och plats för minneskort upp till 32 gigbyte. Storlek: 64,2 x 122,4 x 9,9 millimeter, 118 gram. Batterityp: 1500 mAh. Kommer under sommaren. Pris: 6500 kronor.



    Presskontakt:

    Erik Johannesson, nordisk pr-chef, [email protected], 08 555 057 87, 070 99 55 650

    Pressmaterial och testprodukter från Samsung?

    Kontakta PR-byrån AxiCom, 08 545 131 50. Mejla [email protected].

    Nyheter via RSS: www.samsung.com/se/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

    __________________________________________________________________________________________________

    Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en ledande producent av tv, minneschips, mobiltelefoner och bildskärmspaneler med 164 600 anställda i 61 länder inom sju oberoende affärsområden. Den konsoliderade försäljningen uppgick under 2008 till 96 miljarder dollar. Samsung Electronics Nordic AB omsatte under 2009 9,4 miljarder kronor. Sedan 1992 har företaget vuxit snabbt, har i dag 320 medarbetare och erbjuder det senaste inom mobiler, ljud och bild, IT-produkter och vitvaror.
     
  4. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick denna me...
    Vi får väl se vad ett "kraftigt reducerat pris" innebär på 6500:-
    Jag känner mig inte full av förväntan precis...:ehm:
     
  5. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    fick även jag ett mail idag. Helt underbart var det! så här lyder det.....



    Hej,



    I detta mail finner du en bifogad manual till ditt headset.



    Mvh,

    Christofer

    Samsung support
    [email protected]


    ............
    ...
     
  6. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilken mejl var det till kundtjänsten igen? De som ville ha S/N och IMEI nummer.
     
  7. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bra poäng! Får vi köpa Galaxy S för 3000kr + gammal Galaxy så tror jag inte så många kommer att nappa på erbjudandet.

    6500kr för den där fula grejjen låter ju helt sjukt. Jag är Android-nörd men hade alla gånger köpte originalet framför kopian! Originalet = iPhone. Kopian = Galaxy S.
     
  8. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Engadget tar sig en titt på mobilen. inkl film.

    Jag blev lite mindre negativ efter att ha kollat på filmen. Skärmen är ju helt underbar och multitouch fungerar silkeslent.

    Fast jag är mer intresserad utav Samsungs Android som skulle ha inbyggd projektor. Det är häftiga grejer att showa med! ;)
     
  9. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Skumt att de skippade blixt till kameran...
     
  10. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  11. saga2005

    saga2005 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har oxå fått mail från honom.
    Ska bli intressant och se vad VI får för pris på den.
    Och som vanligt så vet samsung´s kundtjänst inget!
     
  12. gaspode

    gaspode Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har med intresse följt debatten men inte postat så mycket, men känner att det är dags. Inte för att vara nån brandfilt men var i Herr Johannessons mail står det att modellen har med erbjudandet att göra? Det där ser väl bara ut som en kopia av en av Samsungs pressreleaser och med tanke på tidigare uttalanden utan direkt substans så väljer i alla fall jag att hålla mig avvaktande...att supporten inte vet nåt är jag varken förvånad eller speciellt sur över, har själv jobbat med support och "pressreleaserna" man fick var ganska ofta samtal från kunder som precis köpt nån pryl man inte ens visste fanns ;-)
    Jag tror, men hoppas att jag har fel, att det här bara är nån förhandsgrej på en ny fräsig modell...
     
  13. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inget är ju sagt mer än att erbjudandet skulle gälla "en ännu inte offentliggjord modell". Det passar ganska bra in på Galaxy S. Det vore ju lite löjligt om de skulle kompensera med en telefon som inte skulle tillhöra det övre segmentet - typ "Galaxy S Lite" om något sådant skulle släppas.
     
  14. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har fått mitt mail nu. Så här låter det:


    Som Galaxy ägare i dag har du nu chansen att anmäla intresse och förteckna dig för ett kommande riktigt bra rabatterat erbjudande på nästa androidmobil från Samsung. Modellen kommer att offentliggöras senare under det andra kvartalet.



    Att förteckna sig är inte bindande. Det innebär bara att du kommer att bli informerad om erbjudandet.



    Mer kan vi inte berätta just nu då modellen inte är offentliggjord ännu.



    När modellen finns tillgänglig kommer kundtjänsten att höra av sig personligen till dig med erbjudandet.



    Vi har tagit fram möjligheten att förteckna sig för erbjudandet som en konsekvens av att flera användare visat ett missnöje emot att Galaxy inte går att uppgradera.



    För detta kommer vi behöva din telefons IMEI, serienummer och inköpsställe samt fullständiga kontaktuppgifter till dig.



    Mvh,

    Christofer

    Samsung support
     
  15. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag tycker den faktiskt verkar ganska fräck. men är den inte lite större än iphone? då är den nästan för stor. tycker galaxy har lagom storlek, i och för sig så är det skönt med en stor skärm.
    Känns som en stämning på gång mot samsung, dom har ju snott i princip hela gränssnittet från iphone haha.
     
  16. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hela telefondesignen skulle jag vilja påstå.. Denna känns nästan som en exklusiv iPhonekopia med två extra knappar.
     
  17. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    helt ok tjocklek dock: 9,9 mm
     
  18. KhaaL

    KhaaL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ok, har idag också fått ett svar från deras kundtjänst. Erbjudandet gäller som flesta av er har nämn Galaxy S, men varken pris eller vidare informatino om erbjudandet har framkommit...
     
  19. Mike

    Mike Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var det någon som noterade att det står att den ska offentliggöras senare under andra kvartalet? Än så länge är det bara kvartal ett.

    Vilken adress är det man ska skicka sitt missnöje till?
     
  20. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    kvittar om det skulle vara en Pontite kristall i änden på den så skulle jag inte köpa den.
    Eller något annat samsung :P
    Har nu min N1 och är toknöjd :)