Ny inte offentligjord android modell? [Galaxy S i9000]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Phrost, 26 feb 2010.

1. calm

calm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fick även jag svaret om den nya modellen " Modellen kommer att offentliggöras senare under det andra kvartalet." samt information om att skicka in IMEI-nummer etc.

Skall bli intressant att se hur principfast jag är i förhållande till hur bra erbjudandet är ;-)

2. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu har jag övergett Galaxyn för en Nexus One.. Antar att fler här står i begrepp att göra samma manöver så tänkte lista hur jag som Galaxyanvändare upplever Nexus med lite detaljer som jag trots reserach innan köpet missade:

- 3G täckning: Mycket sämre än Galaxyn. Tappar ofta koppling vilket är ganska frustrerande. Google har dessutom sagt att de gett upp buggletandet!?
    - Ergonomi: Nexus ligger riktigt illa i handen och är tung. Det är så pass illa att man får ont i fingrarna.
    - Knapparna: Det gör inte så mycket att det är touchknappar, men placeringen är inte lika bra som på Galaxyn.
    - Trackballen: Mycket sämre än D-paden.
    - Auto brightness: Löper amok, så pass störigt att man får stänga av den.
    - Filsystemet: Av någon anledning dyker det alltid upp en LOST.DIR på SDkortet - något är alltså instabilt och risken för dataloss känns överhängande.
    - Dockan: Då jag utvecklar till Android slösade jag pengar på denna. Du kan inte ha usb kopplat samtidigt som den står i dockan.. suck.
    - Lurarna: Låter hyffsat men får inte plats i öronen och är fula och kabeln är gjord av gummi.

Det sagt så är jag fortfarande nöjd. Telefonen är riktigt snabb - Android som det var tänkt. Inga som helst problem att köra Spotify och navigering och samtidigt hoppa ut i en browser. 3G teckningen är dock lite oroande och jag tror att den kommer att vara anledningen till att jag återigen köper nästa telefon tidigare än jag räknat med.

3. jimli128

jimli128 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag antar att ingen har ngn uppdatering på detta, men hur lång tid kan det ta?
    Fattar inte att Samsung inte tar detta seriösare. Kan ju inte vara så svårt att klämma fram ett erbjudande. Kan ju inte röra sig om allt för många som kommer att få detta, så jag vet verkligen inte vad de väntar på.

Behövde bara skriva av mig lite...

Hoppas att de får tummen ur snart iaf

4. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inga höga förväntningar alls. Lutar ändå åt att nobba erbjudandet och köpa en riktig android lur istället...

5. Manzzon

Manzzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör med senaste CyanogenMod och överklockad samt undervoltad.

Ljusår bättre än Galaxyn som numera min flickvän har...

- 3G täckning: Har absolut inga problem med den, imponerad hur bra den är med 3:s nät.

- Ergonomi: Skiljer 16 gram i vikt med betydligt större skärm? Håller inte alls med vad gäller ergonomi.

- Knapparna: Vanesak?

- Trackballen: Indikerar när någon ringt osv, kanonbra funktion (använder den ej till något annat).

- Auto brightness: Funkar kanon här.

- Lurarna: Ja de är värdelösa vill ha earpluggs som man stoppar i öronen.

6. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hörlurarna ja! De som medföljde Galaxy'n var så värdelösa att de inte ens passar bra i telefonen utan glappar hela tiden. Försökte ha med dem i joggingspåret vilket var en ren pina. Som vanligt är Galaxy'n sämst.

7. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Det blev en Desire för mig. Var trött på lagget. Bye bye Galaxy. Talk to you never.

8. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tror att Samsung sket i sitt erbjudande för att istället lägga med texten "Nu med Android 2.1" i Spica-reklamen. Där tjänar de goodwill igen eftersom tex HTC har varit sjukt sega med uppgraderingarna.

9. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vilka svin isåfall

10. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Någon som har hört av sig till Samsung under den här veckan och frågat hur det går? Ska se om jag behöver ringa för att fråga om en TV nästa vecka, då får jag anledning att kolla.

11. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Nej men jag har funderat på det. Pratade med supporten för ca tre veckor sedan. Då visste de inget än. Grabben som satt där skämdes över hanteringen av detta. Jag väntar bara på att se om man ska fortsätta köpa Samsungprylar eller ge upp dem för alltid. Det krävs någonting alldeles extra för att övertyga mig dock...

12. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag ringde presschefen i onsdags. Han skulle höra av sig i fredags. Av någon anledning kom han inte fram till mig utan ska höra av sig på måndag igen. Hoppas då vi får alla kort på bordet.

13. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag skiter ärligt talat i hela Samsung oavset vad som händer. Min Galaxy är totalt oduglig, när jag hade Android 1.5 så fungerade inte GPS'en eller rörelsesensorn bra, men Android 1.6 så fungerar inte 3G-uppkopplingen. Inte ens headsetet som medföljde passade bra i mobilen utan glappade.

J*vla beta-mobil!

Kommer aldrig mer att köpa en pryl från Samsung, i mina ögon så är det ett uselt budgetmärke i samma kategori som Mark!

14. MadMartigaN

MadMartigaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    1.6 är inte för Sverige så du måste köra med en annan baseband version tex. IH8 som fungerar mycket bra för mig.

15. jimli128

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mailade Samsung i förra veckan och fick standardsvar:

"Vi mailar er om erbjudandet så fort vi fått uppgifter om priset på
    telefonen.

Kontakta ossgärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar"

Det kan ju faktisk inte vara så långt borta. Telefonen börjar ju säljas snart. Har iofs skaffat mig en ny för länge sedan, men ändå...

16. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gick det? Fick du något svar?

Oscar

17. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Tydligen så har SamsungFirmware (http://twitter.com/SamsungFirmware) nu läckt första firmwares:en till Galaxy S med namn I9000XXJE*.

XX = Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Kul att det händer nåt iaf! :)

18. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Han ringde aldrig i måndags. Jag skickade ett e-post, väntar på svar.

19. jimli128

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ytterliggare en vecka har gått... De är ju inte så snabba, ELLER trovärdiga där borta på Samsung...

20. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag orkar inte mer ...
    Ring Erik Johannesson - [email protected] - 08-555 057 87 / 070-99 55 650. Ring ring, någon.