Tips: Ny kärna ute, anpassad till build 3.30

Discussion in 'Sensation - ROM-filer och utveckling' started by vulfgar, Feb 25, 2012.

1. shogun-r

shogun-r Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo SEB-kärnan verkar ha bra batteritid. Haft mobilen på i 40 timmar i sträck med ROMen och SEB-kärnan med normal användning och har 30% kvar med 1900 mAh batteri. Nöjd!!! :cool:

2. Suuugen

Suuugen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Now we talking! Denna kärnan gillas skarpt!

3. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

V1.20 ute :)

CoinInserted med min HTC Sensation XE med Betats Audio via Tapatalk

4. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Yep... kör vidare med 1.62 Ghz och nya kärnan funkar alldeles utmärkt med nya firmwaren.

5. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Inga problem för mig heller, det flyter på riktigt bra! Kör också vidare med 1,62, men börjar bli sugen på att öka takten ett steg.. ;)

6. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att ha testat Sense 4 igen, (ger upp, alldeles för buggigt för mig) rensade jag allt som rensas går och la in senaste IC 5.0.2 och flashade ny kernel. Jag satsade på Sebs v1.20 1,728GHz istället för 1,62GHz..

Resultatet var enligt testerna ganska intressanta.

Antutu gav 28,29% bättre resultat;
    CF-Bench gav 12,59% bättre resultat;
    och Quadrant gav hela 49,04% bättre resultat.

Mina senaste resultat hittar ni på sidan innan, då körde jag 1,62GHz. Båda testerna är gjorda på raken med de tre bencharna, och gjorda enligt detta schema: super wipe, flash av ROM, flash av kernel, flash av ROM Cleaner, boota upp, installation av System Tuner PRO och "tvinga båda kärnorna.." / onDemand, reboot, tester.

Quadrant gav ju en markant skillnad, medan CF-Bench gav en mer blygsam skillnad. Antutu kanske gav ett mer realistiskt resultat?

Mobilen känns iaf inte varm, även under testerna. Man flyger fram i menyerna, men frågan är om man märker någon skillnad eller om det är lite placebo efter att man tittat på siffrorna. :) Batteriet är jag lite orolig för, kolla skillnaden på batteri mellan bild 1 och 2, och titta på klockan .... 10% på 5 minuter vid arbete. Mellan bild 2 och 3 = 5% på 2 minuter. :)

Slutsats: 1,72 är bättre än 1,62, vilket man ju kunde förvänta sig. 1,72 fungerar riktigt bra. Dock lite högre skillnad än jag trodde. Och jag måste hitta bättre saker att göra en lördagkväll...

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    jag kör 1,63-kärnan och får varje gång mellan 6900 - 7000 med cf bench och mellan 3700 - 3800 med quadrant. Batteritiden är utmärkt så om jag kollar resultaten ovan så känns det inte som nån större vinst att köra med en snabbare kärna. Ska nog ändå ladda hem antutu och kolla också bara för att det är kul att jämföra :P

8. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja då är det nog ingen idé att öka. Jag fick ju en marginell skillnad, idag och imorgon ska jag testa mitt batteri, drar det för mkt går jag nog tillbaka.