Som sagt detta är en laggfix som typ mimocan bara att den är nu på interna minnet och mobilen är rapp som med dem andra fixarna utan att det skulle lagga när man öppnar låsskärmen. Enligt Titanium Backup har jag samanlagt 266 appar ( förmodligen system appar inräknade )
Så man behöver inte ha något extra minnes kort för denna fixen? Kan någon slänga ihop en enkel guide på denna fix eller länka till någon på xda. Har läst lite i tråden där men tycker den är väldigt rörig. Har redan JM5 och samset.
Ha en rootad JM5 utan någon annan lagfix. Ha 1 gb ledigt. ta hem busybox som finns länkad i tråden på XDA. Installera Aktivera USB debugging i program/utveckling Packa upp din fil från XDA med one-click-fixen sätt i din usb-kabel Dubbelklicka på lagfixme.bat och följ instruktionerna. starta om när allt är färdigt. funkade för mig, hoppas jag kom ihåg allt
NICE! Måste man installera om alla appar och inställningar efteråt? Får man alltså 1 gb mindre minne kvar att andvända? Hur blir det vid nästa flashning av ny firmware? Kommer back upp program att funka med detta trix?
Behöver inte installera om något. Ja. Du får antagligen göra om fixen. Ja, clockwork fungerar iaf men tar väldigt lång tid på sig att kopiera .ext2-filen.
om jag skulle vilja göra en hel ominstallation så att hela telefonen rensas först, hur gör jag då? vill börja om med allt så att all skit försvinner^^
Jag har testat på en bara rootad JM5 firmware å rensat lite onödiga förinstallerade apps. När jag kör Quadrant brukar jag hamna 2100 -> 2200 någon stans. Tycker telefonen flyter på riktigt mycket bättre, inbillar jag mig iaf. Största skillnaden tycker jag det är när man öppnar galleriet. Det går rätt mycket fortare att ladda nu än innan. För mig iaf. Inte haft några problem med telefonen än iaf
Jag skulle rekommendera att lägga in JM5 firmwaren. Sen köra den nya laggfixen. Då blir telefonen riktigt smooth å funkar riktigt bra.
jojo, men jag vill samtidigt att allt jag har lagt in, alla appar, alla inställningar, allt annat på minnet, att allt sådannt försvinner så att den blir som helt ny, har redan jm5 installerat så
Gå till Recovery läge och rensa (radera det interna minne ) och gör en fabriks återställning och vips är allt borta och rensad