Jajamensan, du kan köra den här på alla firmwaren. Och det stämmer du ska ha CSC från JM2 och då får du även Svenska Swype också
JAAAAAAA! Det funkar typ nu! Laddar då och händer grejjer! Blir att testa quadrant efter detta! Tack Androido!
2149 och 1968 med 15 program igång. Hade inga större problem innan med ren JM5, men det ska kul att se de närmaste dagarna hur denna uppför sig. Tack alla för hjälpen...
Jag är rätt så säkert att du inte behöver dessa för one click fix utan bara kör "lagfixme.bat från utforskaren. Du måste ha androidsdk installerad på din dator ! Och till alla andra : Glöm ej att ge superuser permission på era SGS när ni startar lagfixme.bat annars kommer scriptet inte att kunna köras !!!!!!!
"USB-felsökning har anslutits". Sade att jag hade följt instruktionerna, men att det inte fungerade. Kanske installerades busybox felaktigt. Ska pröva att köra den som update.zip.
nu har jag fixat det fick lov att roota om den för att kunna uppdatera busybox till rätt version, efter det så gick det bra med oneclick, gick ifrån 901 till 2236 i quadrant med jm5 och samset 1,9b
går telefonen fort ? laggar det inget? kan folk strunta i quadrant och säga hur telefonen funkar? är lagget borta helt? jag har ingen sgs väntar på att dom ska få in en på elgiganten sen köper jag en. fan va det verkar komplicerat att flasha och roota? va är skillnaden liksom? och vadå kan man inte ha svensk swype med jm5 ?
jag känner att det böjar bli dags för en "kladdig tråd"... Med steg för steg och länksamling. Någon som känner sig manad? Androido?
Jaha, nu fick jag det att fungera. Montera inte enheten, så får ni det att fungera. EDIT: Systemet känns klart rappare. Inledningsfilmen laggar inte det minsta, och telefonen startar fortare. Fick 1997 poäng på quadrant, känns som att det borde kunna förbättras en hel del, med tanke på att vissa får uppemot 2500 päng.
Oh ja! Den går fort! Jag har inte tänkt så mycket på väntetiderna men det är en jädra skillnad. Segar aldrig ihop typ! Märker det tydligt när jag går in på market och ska ladda hem något, det går mycket fortare än förut! Man kan ha svensk swype med jm5. Jag tror det är JP3 (Froyo) som inte kan ha svensk swype. Läs FAQ om flasha och roota!
Hussein du frågar too much, vill du veta allt detta då läs igenom forumet och du hittar en hel del svar på dina frågor
Är JM5 Lika stabil som JM2? läste på xda att de föredrar 3 fw´s en afrika variant som jag inte tänker köra, sen JG5 & JM2, JM2 ska tydligen inte funka med KIES (finns där något som gör de?) Så skillnaden mellan JM2&5 tack