Håll in vol- och starta telefonen så kommer du in i Clockwork (jag gör det på min iaf). Du kan ju prova med en wipe till om det funkar annars så är det väl bara köra med B15 igen. Och sen kan du ju prova med Update-filen igen (utan att starta telefonen) om det blir samma sak.
Gutt, jag kommer in i den menyn ja, har wipeat grejerna men fastnar ändå vid uppstarten. testar om med bara 15 då Nix update2 vill ej funka ajja får köra på b15 då bara
Skönt! Annars hade ADB nog hjälpt dig men jag läste nånstans att Vol- och power hade börjat funka igen för att komma in i Clockwork. För det funkade väl inte på gen2 tidigare? Hur som helst är det väl inte dumt att ha fungerande ADB-kontakt med telefonen men har man det inte inställt måste det ju grejas med program och drivrutiner för att få igång det...
Kommer inte ens animeringen fram en stund efter androidgubben visat sig? Vet att det kan ta ett tag vid första uppstart.. Kollar till tråden imor, lika bra försöka slagga nån timme nu innan bebis vaknar igen..dvs om 4-5 timmar! ><
Hehe okej, nä det funka som tur va... Men update2 funkar inte alls, fryser vid android märket, men bara beta15 funkar.
Märkligt. Du får hålla koll om B16 dyker upp och sen köra in den. Själv är jag kvar på B13. Tycker inte det har tillkommit nått speciellt sen dess som gör det värt att ställa om telefonen igen.
Japp lite skumt är det allt, men luren funkar mkt bättre än orginal, batteriet varar okså längre. Kändes som det "rann" bort medan jag knappt gjorde nått innan. Och jag klagar inte lätt då jag haft alla iPhones med Japp då blir det nån månad nu och känna lite på Android världen så får man se vad jag väljer när iPhone "5" kommer Men ett stort tack till er som hjälpte mig.
Var samma för mig i början med GSF, löste sig rätt bra efter ett gäng fulla laddningar efter det att jag kalibrerade batteriet så testa med det. https://market.android.com/details?id=com.nema.batterycalibration&feature=search_result Edit: Märkte att jag inte läste det du skrev helt hundra! (trött) Men endå, eh.. kalibrera ditt batt iaf.. lol
Jag har installerat allt som påpekats i tråden och det funkar klockrent! Har dock lite frågor: Först rootade jag med z4, sen installerade jag Clockwork tillsammans med GFS ROM. Är telefonen fortfarande rootad då? I övrigt stör jag mig på att telefonen darrar när jag svarar och att jag inte kan ändra sms-ton? Finns detta någonstans bland standardinställningarna eller går det att ändra på annat sätt?
Jo den är rootad, GFS är rootad som standard Inställingar (Settings) > Ljud > Telefonens ringsignal och ringsignal för avesering (sms)
Detta tillkom iom 2.2 [stock], iaf för mig. Rätta mig gärna (någon) om inte det stämmer. Tycker i övrigt att det är en rätt bra funktion, de flesta jag ringer tar hundra år på sig att svara pga oväsen så istället för att jag ska stå hålla luren tryckt mot örat som en Sune tills de svarar kan jag helt sonika hålla den i handen tills den vibbar och personen i fråga har (äntligen) svarat.
En fråga då: När jag scrollar så långt att jag stöter emot en "kant" så uppstår det ett orange streck i kanten på skärmen... Detta började efter att jag installerat GFS...Vet någon hur jag får bort detta?
Tycker själv det är rätt snyggt men men... Rockstarzzz's Remove Overscroll Glow effect Mod B9/10 For those who don't like the overscroll glow Works on b9 and b10. rockstarzzz_remove_the_glow_mod.zip - 4shared.com - online file sharing and storage - download Dock inte hundra att det funkar efter B10 men det är bara att testa, funkar det så funkar det, om inte - otur!
SIM vs. Kontakter Hejsan! Först vill jag tacka för en asbra tråd som gjorde det mycket lättare att komma in på android-spåret. Jag har nu bytt enligt givna direktiv och telefonen är rootad. DÄREMOT, jag kan inte lägga in mina kontakter ifrån SIM-kort och den är för övrigt lite seg, gör mig galen att inte kunna ringa någon av mina vänner för jag inte kommer åt deras nummer. Det som stör mig enormt är att jag kan gå in, välja "importera/exportera kontakter". Väljer helt sonika att importera ifrån SIM, men vad händer? Jo den jobbar på och importerar men jag kan inte se kontakterna? Är det någon bugg i ROMen som gör att de importeras men inte visas för efter ca: 4-5 importeringar fick jag varning om att mitt utrymme började ta slut. Är verkligen skitless på det här även om gingerbread-baserade plattformen är mycket skönare än Fryon. Mvh Tor, son av Oden. Edit: Visade sig mest att jag varit för ivrig och mobilen inte hunnit lägga in alla, ändrade inställningarna senare i katalogen så den visade "visa alla" och "show google accounts", den som säger alla där med. Väntade ett tag och vips hade jag jag alla kontakter 8 ggr om. Vilket då gjorde att jag fick lära mig hur man rensar katalogen Enkelt in på "hantera appar" och rensa datan i "contacts". Sen var det bara att lägga in alla igen. Väldigt nice och enkelt! Tack för hjälpen anyways haha
Förvisso Nero men sen kom de tillbaka gång på gång att jag fick flera kopior och fick ladda ner en app som gjorde att jag kunde ta bort flera kontakter på samma gång och manuellt lösa problemet. Vette tusan varför men nu fungerar min telefonbok utan inblandning av google iaf, känns asbra =P
Jag har för mig att det fanns nån duplicate finder i Google Contacts om ni har kontakterna hos Google. Edit: Contacts - Välj sedan more actions och Find & merge duplicates