SIM vs. Kontakter
Hejsan!
Först vill jag tacka för en asbra tråd som gjorde det mycket lättare att komma in på android-spåret. Jag har nu bytt enligt givna direktiv och telefonen är rootad.
DÄREMOT, jag kan inte lägga in mina kontakter ifrån SIM-kort och den är för övrigt lite seg, gör mig galen att inte kunna ringa någon av mina vänner för jag inte kommer åt deras nummer.
Det som stör mig enormt är att jag kan gå in, välja "importera/exportera kontakter". Väljer helt sonika att importera ifrån SIM, men vad händer? Jo den jobbar på och importerar men jag kan inte se kontakterna? Är det någon bugg i ROMen som gör att de importeras men inte visas för efter ca: 4-5 importeringar fick jag varning om att mitt utrymme började ta slut.
Är verkligen skitless på det här även om gingerbread-baserade plattformen är mycket skönare än Fryon.
Mvh Tor, son av Oden.
Edit:
Visade sig mest att jag varit för ivrig och mobilen inte hunnit lägga in alla, ändrade inställningarna senare i katalogen så den visade "visa alla" och "show google accounts", den som säger alla där med. Väntade ett tag och vips hade jag jag alla kontakter 8 ggr om.
Vilket då gjorde att jag fick lära mig hur man rensar katalogen Enkelt in på "hantera appar" och rensa datan i "contacts". Sen var det bara att lägga in alla igen. Väldigt nice och enkelt!
Tack för hjälpen anyways haha
Last edited: 1 augusti 2011