Ny mobil med max 5" skärm?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av JonasFri, 31 maj 2020.

  1. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min gamla Samsung A3 2017 börjar ge upp, drar mer batteri och mikrofonen vill inte riktigt vara med ibland så motsvarande part hör knappt vad jag säger. Har varit nöjd med den med tanke på storlek och prestanda, men hittar knappt inget idag som motsvarar denna mobil. Vill inte ha en fläskstor mobil utan max 5" skärm är det som gäller, och med hyffsad prestande, och gärna lite tåligare skal på den också.

    Har kollat lite Samsung XCover 4S Enterprise, tyvärr lite större i yttermått än A3:an, men har lite mer minne och lite större skärm, och samtidigt lite mer robust yttre, men processorn känns lite trött i den. Samma 1,6 GHz som i A3 men verkar vara en lite nyare variant av Cpu ( Exynos 7 7870 vs 7885 1,6GHz).

    XCover Pro har jag även kollat på, men dom har ju tyvärr kastat i en alldeles för stor skärm (6,3") i den för min smak så den blir för stor i yttermåtten för mig.

    Tips på mobiler med lagom storlek och bra prestanda mottages tacksamt, dock inte från Sony då jag har haft vissa dispyter med deras support och ansvar för sina usla produkter...
     
  2. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Förstår du vill specifikt ha max 5tum men tänkte lurarna jag har fått hålla, S9 och S10e känns rätt bra i handen och inte så värst "stora". Har du tänkt på någon av dem?
    S9 är rätt skön och fungerar hyfsat.
     
  3. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Tänk bara på att det inte riktigt går att jämföra skärmstorleken då kanterna runt skärmen har minskat rejält jämfört med Galaxy A3 från 2017. Bättre att kolla på yttermåtten på mobilen i så fall.

    Galaxy A40 kanske kunde vara något om du vill ha en billig mobil som inte är så stor. Den har ungefär samma storlek som XCover 4s men skärmen är på 5,9 tum. Dock kan man nog inte säga att den har bra prestanda, men ändå rätt mycket bättre än A3.
     
  4. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan ändra kravspecen från max 5" till max yttermått ca 150X70mm, helst närmare 140X70 om möjligt...
     
  5. Sanjin84

    Sanjin84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2012
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Pixel 4
    Telefon 3:
    LG v30
    Google Pixel 3 kan jag rekommendera. Den är 145 mm lång, känns bra i handen.
    Skärmen är på 5,5"
    Bra prestanda, grym kamera.
     
  6. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Men dåså en S10e(142.2 x 69.9 x 7.9 mm) är perfekt för dig som är van med Samsungs miljö och utbud.
     
    katho gillar detta.