Tips: Ny officiell firmare finns nu på Kies (XWKI4)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Akillles, 20 sept 2011.

1. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Jag fick det att fungera, tack ändå. Jag tror att det var kies, jag kunde inte hitta det i listan på program som kördes. Fick starta om datorn.

2. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Nej det säger de inte alls, det skulle i så fall stått i KIES när man uppgraderar och det står inte där.

Det är mkt svårt att göra backup på allt i sin telefon för en vanlig användare (kräver i princip root t ex) så att göra factory reset är mkt irriterande för de flesta.

Att behöva göra factory restore efter uppgradering från en officiell firmware till en annan officiell firmware är som att behöva formatera om datorn bara för att installera ett service pack till windows. Dvs oacceptabelt.
    En smartphone innehåller allt mer olika funktioner med en massa olika inställningar och användardata precis som en PC. Så att göra en factory restore bara för en enkel uppdatering med bugfixar är inget vi ska behöva vänja oss vid.

Däremot om man leker med olika ROM'ar kors & tvärs så är det ju en helt annan sak.

3. Marc Swing

Marc Swing Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När man gör en factory reset, rensar den ALLT då? typ cache osv.

Jag minns förut när jag körde på min blade så kunde man starta upp mobilen via ClockworkMod och välja vad man ville wipea och då valde man allt för att vara säker på att mobilen vart så "ren" som möjligt.

Är det samma sak?

4. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samsung kan ju ha skärpt till sig ordentligt och fått sina uppdateringar att gå som tåget. I så fall har det gått fort och det lär säkert visa sig de närmsta dagarna. Men om du för skojs skull tittar på de trådar som rör officiella uppdateringar till SGS så förstår du säkert vad jag pratar om.

[OT- sorry] Kul att du drar parallellen till Windows. Det om något är väl ett OS som går segare och segare för varje uppdatering som kommer.
    Min förra PC med windows gick på tre år från att boota blixtsnabbt till att säkert behöva 5 minuter att starta.
    Tjejens MAC som var lika gammal märkte man ingen skillnad på alls.
    Efter ha formaterat disken och lagt in Windows på nytt så funkade den nästan som ny igen.

5. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Och jag sa inte att det är ett måste att köra factory reset. Men för mig fungera det i varjefall. Fixa mina problem... och brukar nog vara fråga dom stället om du har problem.
    Har du prövat köra factory reset. Om man kollar på SonyEricsson sidor ex. så står där det om du har problem och det inte går att fixa. Sista vägen ur är sedan att du för telefonen till service.

Xperia

Så det är ganska vanligt att de sku fråga det...

Ps. Förstås kan jag inte säga något om samsung men menade mera almänt.

6. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P
    Jag har fått en knepig grej efter uppdateringen, allting verkar vara i sin ordning förutom att när jag går in och ska skicka ett meddelande och klickar upp kontakter så har jag fått tillbaka en massa gamla kontakter, har kollat runt men hittar inget nytt som jag ser.. kollade mina google kontakter på internet och det är som det ska.. så jag undrar vart dessa kommit ifrån och hur jag får bort dem?

EDIT:

Öppnade mobilen i datorn och gick in under kontakter och såg där att mobilen tagit upp gamla sim kontakter jag hade sparade, markerade alla och sparade till en Kies fil med simnummrena på datorn och tog sedan och raderade samtliga och nu är allt som vanligt igen!

Last edited: 21 sept 2011
  7. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Någon mer än mig som inte längre kan öppna excel-dokument? Har provat både med medföljande officeappen, och en tredjepart från market.

8. sebastianhallenius

sebastianhallenius Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min GPS slutade fungera efter uppdateringen. Fungerar inte i någon app som kräver tjänsten. Någon mer som upplevt detta?

9. ilballetto

ilballetto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

för mig dök det också upp en massa mobilsvar,valutakurser etc! de syns inte bland kontakter men genom meddelande om ni förstår vad jag menar. inget större problem egentligen. allt annat har blivit kanon sen uppdateringen!

10. Gildur

Gildur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min GPS slutade fungera efter förra uppdateringen, så det kan ju knappast bli värre på den fronten för mig.

11. Likor

Likor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Samma sak för mig Excel dokument kan inte öppnas. FAN!

12. NoOne2k

NoOne2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

För min del kunde jag öppna Excel-dokument med Think free calc, testade att ladda ner det efter att det inbyggda programmet stängdes ner.

13. lAlAz0r

lAlAz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Den varnar för mig att jag måste ha 3000mb minst ledigt och jag har så mycket ledigt, men den börjar endå varna och jag kan inte fortsätta.

14. nybom

nybom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Välj att inte visa SIM kontakter...

ilballetto gillar detta.
  15. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

miiiip

Efter uppdatering visar den batteriprocent på lockscreen när man laddar :P
    Och man kan ha vit bakgrund när man skriver sms. Men skulle göra allt för att få tillbaka katt-temat som fanns innan förra uppdateringen :ehm:

Och nytt grännssnit i browsern när man blädrar mellan flera fönster. NICE

16. GradioZ

GradioZ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snälla hjälp! Kan inte få min sgs2 att ansluta till Kies, i kies står det ansluter och något i stil med "sätt enheten i kies läge pc- studio" är det något man måste göra i telefonen för att den skall ansluta till Kies? Jag kör mac bör tilläggas.

Tacksam för hjälp då jag är android noob.

17. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har problem till 1000 med Kies för PC. Har testat med olika datorer. Har stängt av min custom launcher och kör TW. Har stängt av GreenPower, har stängt av USB-debugging. Kabel är intakt och fungerar för andra ändamål. Vad 17! Vet nån om det kommer att komma som OTA så småningom ? Verkar som att jag får flasha med Odin istället, jag har tidigare hållit mig ifrån sånt. Annars helnöjd med telefönen.

18. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag fick det inte heller kopplingen mellan dator och mobilen att funkar tills jag såg till att stå på hem skärmen . (tryck på mitten knappen) då kola den ihop sig . som jag ser och tror så kan vi i framtiden uppdatera över wifi jag Kan iallafall söka efter ny mjukvara . (På min LG uppdaterad jag )

19. Slipurson

Slipurson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Samma för mig med, kör dock TW4.5, trodde det va därför, men det kanske är lika i alla launchers, har inte testat.

Annars känns telen lite snabbare och smidigare, så jag är nöjd, även om man fick mecka genom Odin.

20. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    479

MINA ENHETER

La till 6st