Tips: Ny PadFone 1 - startup-hjälp !

Diskussion i 'Padfone' startad av Trucker, 29 dec 2012.

  1. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    Wihu! Köpte den utgående hyllvärmaren "Padfone1" med läsplatta och tangentbord iförrgår! Får dock vänta på tangent docking station några dagar till.

    1. Nu till mina frågor. Eftersom smartphones lider av brist på manualer och systemtänk vill jag ha goda råd hur man gör allting rätt från början. Inga bad configs alltså

    Har satt i SIM kort, valt "Svenska" och laddat den ca 15timmar fullt snart. Men nästa steg är att mata in tangenter eller något liknande/val av tangenttyp. Vill inte välja fel här

    2. Hittade ingen "penna" som jag trodde skulle ingå. dvs den blåtandsstyrda pekpennan som ochså är headset. Tillbehör eller?

    3. Sim kortet är typ Telia-Refill med smartsurf och liknande trams. Kommer detta installera sig? Jag vet ju att smartphones i allmänhet är ganska dumma vad gäller säkerheten (ex anropar access-punkt >får instruktioner om att inte kryptera trafiken >gör som tillsagd = ingen säkerhet av privata trafiken)

    4. antar ASUS har en rad egna tjänster som kickar igång bla det här med lagring i molnet. Men vad finns det mer att setup i början i rätt ordning mm? Spårning av telefon/låsa/importera simkontakter etc...


    Tack på förhand.
     
  2. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    1. "Mata in tangenter"? ¿Que? Förstår inte riktigt vad du menar här, men det medföljande tangentbordet fungerar utmärkt. Välj Asus eller Android. Går att ändra sen om du känner att det blev fel. Själv använder jag Swype. Förresten känns 15 timmar som oooooootroligt länge. Ditt batteri är nog fullt nu...

    2. Pennan är ett tillbehör. Måste köpas separat.

    3. Sätt i SIM-kortet och kör... Ställ in säkerheten under "Inställningar". Vill du ha krypterad trafik får du väl leta reda på någon lämplig app.

    4. Följ instruktionerna på skärmen... Fungerar utmärkt. Ett tips när det gäller Android och kontakter är ju att ladda upp dem till ditt G-mail konto. Då har du dem alltid tillgängliga.

    Rätt ordning... Lek lite vet jag. Var inte så orolig för att det kan bli fel. Det går alltid att fixa!