Ny rom ute [HTC Generic 2.73.405.5]

Diskussion i 'Hero' startad av DrT, 3 sept 2009.

  1. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    MarkusH: Jag gjorde som det stod i manualen och allt gick bra, tror jag. I steg fyra stod det "You should see something recognised" efter man skrivet in c:\ etc. i "cmd". Det jag fick upp i min cmd var "HT98JL901294 fastboot" antar att det var det som var meningen! Efter det slutade jag, visste inte riktigt vad som skulle göras, stod något om att roota, vad det nu är, och sedan installera en ROM. Jag vet dock inte vilken ROM det ska vara eller hur den installeras :S Åter igen, tack för hjälpen!
     
  2. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Känner samma sak som dig faktiskt! Är också väldigt feg när det kommer till detta men samtidigt är det roligt att lära sig. Och skulle något gå fel kan man ju alltid fabriksåterställa den :)

    Skönt med detta forum då man finner många svar på sina frågor! Har man problem finns det alltid någon som vet vad som ska göras och de är då snälla nog att hjälpa en :)
     
  3. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  4. LaZe

    LaZe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aa! Länkade den på sida 8 men såna länkar har en tendens att försvinna allt eftersom tråden växer. Kanske kopiera in den i förstaposten? Riktigt pedagoiskt med video och dom visar att det inte är så svårt som vissa tror. Dom har både en rootningsvideo och en load custom ROM video. Rekommenderas starkt!
     
  5. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    I Unix/linux så heter adminstratörskontot utan restriktioner root. Vid leverans av en Androidlur har man de användarrättigheter som tillverkaren av telefonens system tycker att man behöver. Då kan inte klåfingriga användare eller elaka program förstöra något.
    Att roota innebär att man skaffar sig root-acess. Alltså rättighet att köra alla kommandon och ändra alla filer. Specifikt på Android så får man efter en rootning en fråga när ett program vill göra mer än vad man normalt har rättighet att göra. Lite som UAC i Vista.
    Custom rom innebär att man installerar modifierad mjukvara på telefonen. Ofta har någon tankat hem källkoden. Gjort lite förändringar och lagt med lite program som den tycker passar. I fallet som tråden handlar om så ska det vara en framtida version av HTC:s kod som läckt och MoDaCo har packeterat den på lite olika sätt. Som den kom orootad, rootat och med sina optimeringar.
     
  6. mic

    mic Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag provade att lägga in modoco custom rom signed eftersom någon tipsade om den tidigare i tråden, mitt wifi tvärdog därefter, efter att ha gjort en restore med nandroid backup så funkar det som tidigare dvs halvbra.
    Nån annan som haft smma problem?
     
  7. LaZe

    LaZe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    bara jag som känner att denna tråd behöver en bump? hade glömts bort lite...
     
  8. Halle

    Halle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Äntligen fått min nya HTC Hero. Läste på en massa tidigare men telefonen blev lite försenad. Så jag skulle behöva en update. :)

    Ska alltså uppgradera så fort som möjligt. Men nu kommer problemet, ska jag köra Officiella ROM:en eller någon annan (och vilken version är det som gäller nu m.m).
    Troligtvis kanske jag vill roota den längre fram vilket gör att jag kanske ska ta en inofficiell ROM.

    Men vilken ska man ha? Har inte sett någon ny updatetråd på länge.

    Har laddat ner "Android 1.6 SDK, Release 1" . Har försökt hitta en tråd om den men inte funnit just nu (ska leta mera om ingen har den nära :) )

    Hur jag går tillväga med recovery.img m.m.

    Gärna en sida/länk när det står _hur_ man ska göra ifrån början.

    mvh

    Johan
     
  9. jagjami

    jagjami Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER